تاریخ انتشار : شنبه 19 آگوست 2023 - 12:06
کد خبر : 24811

به مناسبت گرامی داشت سالروز ورود آزادگان به میهن:

در آئین باشکوهی از آزادگان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد

در آئین باشکوهی از آزادگان آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شد
در این آئین که به مناسبت گرامی داشت سالروز ورود آزادگان به میهن و با حضور معاونین و کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد با گرامیداشت ۲۶مردادماه روزبازگشت آزادگان غیور ایران اسلامی گفت : این روز بزرگ ،یادآوربازگشت غرورآفرین مردان وزنان آزاده ای است که پس از تحمل سالها شکنجه ودوری از عزیزان به شرف افتخار آزادگی نائل شدندوصبوری خانواده این عزیزان دردوران اسارت بسیار مایه افتخار ومباهات است


به گزارش آفتاب دنا عزت خواه افزود :  آزادگان سرافراز، سند افتخار صبر و نماد مقاومت ملت بزرگ ایران هستند که صبوری آنان باید الگوی دانش آموزان شود.و ما باید قدر دان این نعمت های بزرگ باشیم .  
 وی با اشاره به  تعبیر مقام معظم رهبری که آزادگان با خدا معامله کردند افزود :آزادگان مفسران آیه ان الله مع العسر یسرا هستند و در طول مدت اسارت خود با تاسی به اسرای واقعه کربلا توانستند این دوران را با سرافرازی به پایان برسانند و پیروزمندانه به میهن اسلامی برگردند. 
  عزتخواه تصریح کرد : آزادگان  سرمایه های ارزشمندی هستند که در درون آنها، فرهنگ انسان ساز دوران اسارت نهفته است، آزادگان اسطوره‌های صبر، مقاومت، دانش آموخته نهضت حسینی و معلم و ایثار و از خودگذشتگی هستند که برای نسل امروز که آن دوران را ندیده اند خاطرات آنان باید بازگو شود. 
 علی علی نسب از آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس نیز به بیان خاطرات و نکاتی ارزشمند از آموخته های دوران اسارت در اردوگاه های حزب بعث پرداخت و بر نشر فرهنگ و هنر این گنجینه های فرهنگی و هنری و قهرمانان ملی تاکید کرد وگفت : اگر امروز آرامش و آسایشی وجود دارد به واسطه رشادت و فداکاری این آزادگان عزیز است که دوران سخت اسارت را در زندان‌های رژیم بعثی عزتمندانه تحمل کردند و پس از آزادی نیز همچنان با عزت در خدمت مردم و نظام هستند. 
 محمد پرستش ، آزاده دوران دفاع مقدس نیز ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در گرامی داشت روز آزادگان، پیدایش و استمرا انقلاب اسلامی را نشات گرفته از قیام عاشورای حسینی دانست و گفت: ابعاد عمیق و اثرگذار عاشورا را باید در جامعه  تبیین شود، چرا که هرچه ما داریم از نهضت و فرهنگ عاشوراست. 
 محمد شریف مجیدیان رئیس امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین بر پاسداشت آزادگان و تکریم آنان تاکید کرد . 
گفتنی است، در این آئین که با سخنرانی و خاطره‌گویی از دوران اسارت آزادگان همراه بود، کلیپی از ورود آزادگان به میهن پخش شدر و در پایان از آزادگان حاضر با اهداء لوح سپاس تجلیل به عمل آمد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی