تاریخ انتشار : دوشنبه 31 جولای 2023 - 19:01
کد خبر : 24698

در آیینی و با قرائت زیارت عاشورا:

کارکنان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد از روند ساخت درب باب المهدی در ستاد بازسازی عتبات عالیات بازدید کردند

کارکنان آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد  از روند ساخت درب باب المهدی در ستاد بازسازی عتبات عالیات  بازدید کردند
در آیینی و با قرائت زیارت عاشورا مدیرکل ، معاونین و کارکنان اداری آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از روند ساخت درب باب المهدی حرمین عسکریین در ستاد بازسازی عتبات عالیات بازدید کردند.

به گزارش آفتاب دنا به همت معاونت پرورشی و فرهنگی مراسم معنوی ماه محرم الحرام و شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور کارکنان اداری اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد به میزبانی ستاد بازسازی عتبات عالیات با قرائت زیارت عاشورا برگزار شد .

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کهگیلویه و بویر احمد در این آیین معنوی گفت : یکی از ماندگارترین میراث های گفتاری عاشورا که هنوز هم بعد از گذشت قرن ها شورآفرینی کرده و عظمت نگاه خاندان رسالت را نشان می دهد جمله تاریخی حضرت زینب(س) است که در مقابل آن همه مصائب کربلا فرمودند : ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا

سردار حسن حکمتیان افزود: نمی توان این گونه بیان کرد که صحنه کربلا و واقعه عاشورا فقط یک بار در تاریخ رقم خورده بلکه درس های عاشورا و پیام حضرت حسین بن علی(ع) فراتر از مکان و زمان زنده و جاری است و حسینی ها و عاشوراییان همیشه باید باشند تا در مقابل ظلم و ستم بایستند و طاقت بیاورند تا حق و باطل به وسیله حرکت آنان از یکدیگر مشخص شود.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کهگیلویه و بویر احمد در ادامه افزود از دو هفته دیگر ۴۴ موکب عتبات عالیات پذیرای زائران اربعین حسینی در استان و مرز شلمچه خواهد بود.

در این آیین حسنعلی عزت خواه مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویر احمد نیز گفت : در مکتب امام حسین ( ع ) اولین شرط گناه نکردن است . اینکه آدمی مشمول شفاعت و درک ثواب عزاداری امام حسین(ع) باشد، شرایط و ضوابطی دارد که مهم ترین آنها رعایت «تقوای الهی» است. یعنی حدود الهی را که چیزی جز «انجام واجبات و ترک محرمات» نیست، رعایت کند.

در این آیین معنوی که با قرائت زیارت عاشورا همراه بود کارکنان اداری آموزش وپروزش استان از ساخت درب باب المهدی در حسینیه ستاد بازسازی عتبات عالیات بازدید و با نحوه ساخت آن آشنا شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی