تاریخ انتشار : دوشنبه 31 جولای 2023 - 17:27
کد خبر : 24695

نماینده مجلس:

اعتبارات مسئولیت های اجتماعی نفت درخدمت جامعه ایثارگری باشد

اعتبارات مسئولیت های اجتماعی نفت درخدمت جامعه ایثارگری باشد
نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی از محل مسئولیت های اجتماعی نفت به کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافته گفت: این منابع مالی ظرفیتی برای خدمات رسانی بهتر به جامعه ایثارگری است

به گزارش آفتاب دنا سید ناصر حسینی پور یکشنبه شب در نشست با مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد:همان طور که از اعتبارات مسوولیت های اجتماعی نفت پیش از این برای عمران و آبادانی در سایر حوزه ها استفاده شده نیاز است تا بخشی از این منابع مالی به حوزه ایثار و شهادت اختصاص یابد.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت عنوان کرد از ظرفیت های اعتبارات مسوولیت های اجتماعی نفت می توان برای تکمیل زیرساخت هایی مانند باغ موزه دفاع مقدس،مجتمع رفاهی ایثارگران و ساماندهی گلزارهای شهدای استان اقدام کرد.

وی بیان کرد:زمین های آزادگان کهگیلویه و بویراحمد سال هاست که در انتظار ایجاد زیرساخت هایی مانند آب،برق،گاز و مخابرات است و از مسوولان متولی انتظار می رود برای تحقق این مطالبه مهم چاره اندیشی شود.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره ظرفیت های نظارتی اصل ۹۰ از مسوولان بنیاد شهید و ایثارگران استان خواست تا نسبت به قوانین این حوزه که اجرایی نشده است گزارشی تهیه و در اختیار او قرار دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به اینکه واگذاری زمین به ایثارگران یک مطالبه قانونی است عنوان کرد: ۳۰۰۰ نفر متقاضی دارای شرایط جامعه ایثارگری به ویژه در شهر یاسوج درخواست دریافت زمین را دارند که تاکنون محقق نشده است

رضا پارسیان نژاد با یادآوری اینکه برخی خانواده های شهدای استان به دلیل وجود چندین فرد بیکار انتظار نگاه ویژه دارند تاکید کرد: نیاز است تا برای تحقق این انتظارات چاره اندیشی شود.وی تاکید کرد: جامعه ایثارگری کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار نفر فرد جویای کار دارند.

پارسیان نژاد با بیان اینکه شمار مراکز درمانی طرف قرارداد با بنیاد شهید برای انجام خدمت به اعضای خانواده ۸۳ هزار و ۸۰۰ نفری ایثارگران استان از ۸۰ واحد به ۳۲۰ مرکز در دولت سیزدهم افزایش یافته تاکید کرد: عزم دولت برای افزایش رفاه و بهبود سلامت این جامعه افتخارآفرین جدی است.

پارسیان نژاد تاکید کرد:با این اقدام مراکز درمانی طرف قرارداد بنیاد شهید در شهرستان کوچک باشت و برخی روستاهای پرجمعیت استان عملیاتی شد.وی عقد تفاهم نامه به منظور اعزام چهار هزار نفر از جامعه ایثارگری به کربلای معلی از دیگر برنامه های بنیادشهید استان در سال جاری است.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۱۲ هزار و ۶۰۰ مورد سرکشی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران این استان در سال ۱۴۰۱ با حضور استاندار، فرمانداران و سایر مقامات اجرایی استان انجام شده است این در حالی است که سال ۱۴۰۰ تنها ۵۷۵۹ مورد سرکشی از خانواده معظم شهدا و ایثارگران این استان انجام شده بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی