تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 دسامبر 2014 - 23:29
کد خبر : 2445

نقش دانشکده های فنی وحرفه ای در تربیت نیروی کار بسیار تعیین کننده است

نقش دانشکده های فنی وحرفه ای در تربیت نیروی کار بسیار تعیین کننده است

دکتر سید موسی خادمی گفت: وجود آموزشکده های فنی و حرفه ای از نیازهای اساسی کهگیلویه و بویراحمد برای ادامه تحصیل دانش آموزان هنرستانی است.وی اظهار داشت: دانش آموختگان این آموزشکده ها نیروی مورد نیاز استان در بخش های صنعت و خدمات را تامین می کنند که این امر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه جمعی از مدیران اجرایی استان از دانشکده های فنی پسران دختران یاسوج بازدید کرد. سید موسی خادمی در این بازدید از بخش های مختف این دو دانشکده از جمله کارگاههای فنی، سلف سرویس، کلاسهای آموزشی، سالن ورزشی، اماکن در دست احداث و .. دیدن کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی نسیم دنا استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان این بازدیددر نشستی با مسئولان آموزشکده فنی حرفه ای یاسوج وخبرنگاران با اشاره به کمبودهای مختلف این دو دانشکده گفت: سالهاست که کار خاصی در این دو دانشکده انجام نشده است.خادمی افزود: محدودیت امکانات و تجهیزات باعث شده فضای این دو دانشکده متناسب با یک مجموعه دانشگاهی نباشد.22

وی اظهار داشت: متاسفانه این دو دانشکده از نظر امکانات آموزشی، اداری، خوابگاهی و … مشکلات اساسی دارند که باید با تلاش دیگر دستگاهها مرتفع شوند.خادمی ابراز داشت: برخی مشکلات این آموزشکده ها نیز مربوطه به دستگاه های اجرایی استان است که با همکاری آنها برطرف خواهند شد.

وجود آموزشکده های فنی و حرفه ای از نیازهای اساسی کهگیلویه و بویراحمد
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت : وجود آموزشکده های فنی و حرفه ای از نیازهای اساسی کهگیلویه و بویراحمد برای ادامه تحصیل دانش آموزان هنرستانی است.وی ابراز داشت: دانش آموختگان این آموزشکده ها نیروی مورد نیاز استان در بخش های صنعت و خدمات را تامین می کنند که این امر باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
دکتر خادمی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار دانشجو هم اینک در آموزشکده های فنی و حرفه ای پسرانه و دخترانه یاسوج مشغول به تحصیل هستند، گفت: امکان تحصیل برای دانشجویان بومی و کاهش هزینه ها برای آنها در این آموزشکده ها یک مزیت محسوب می شود
خادمی با اشاره به ضروت وجود این دو دانشکده و نقش مهم آنها در 33تربیت نیروی کار گفت: وجود این دو دانشکده باعث می شود جوانان این استان در همین استان تحصیل کنند و لزوم به تحصیل در دیگر استانها نداشته باشند.

وی با بیان اینکه اغلب فارغ التحصیلان هنرستانها از مهارتها کافی برخوردار نیستند، گفت: ۱۵ هنرستان در استان وجود دارد که دانش آموزان آنان می توانند تحصیل خود را در دانشکده ها ادامه دهند.
همکاری در زمینه تکمیل برخی پروژه های نیمه تمام
استاندار همچنین با بیان اینکه بودجه جاری و عمرانی این دو دانشکده از منابع ملی تامین می شود، بر انجام پیگیریهای لازم برای کسب بودجه از مرکز تاکید کرد.خادمی اظهار داشت: استان نیز در حد امکان در زمینه تکمیل برخی پروژه های نیمه تمام همکاری خواهد کرد.

فارغ التحصیلان دانشکده های فنی وحرفه ای تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار دارند

رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران یاسوج در این نشست اقدامات انجام شده ومشکلات این واحد دانشگاهی را بیان کرد.
دکتر رحیم امین زاده گفت: این آموزشکده در سال ۱۳۷۴تاسیس شدوهم اکنون بیش از ۱۵۰۰دانشجو در ۷رشته حسابداری،مکانیک،الکترونیک،الکتروتکنیک،کامپیوتر،ساختمان ونقشه کشی معماری در حال تحصیل هستند.
وی به امکانات این واحد دانشگاهی اشاره کرد وگفت :این آموزشکده دارای ۷آزمایشگاه ،۵کارگاه،۳اتاق سمعی بصری،۲۹۱متر ظرفیت سلف سرویس ،۱۲۶۰متر سالن ورزشی،۴۶۲سالن اجتماعات،۱۱۱۰متر خوابگاه با ۱۲۸۰متر زیربنا جهت کلاسها دارد.
رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران یاسوج به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این آموزشکده اشاره کرد و تصریح کرد: آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران یاسوج تنها دو دانشکده پسرانه و دخترانه دارد در حالی که استان‌های هم‌جوار مانند استان فارس دارای ۱۷ دانشکده است.
ا11مین‌زاده با بیان این که در سال این دانشگاه ۶۰۲ نفر پذیرش دارد، افزود: دو رشته گرافیک و تأسیسات را درخواست داده ایم که امیدواریم همکاری لازم در خصوص افزایش رشته‌های مورد نیاز در این دانشگاه صورت گیرد.
وی به نقش این واحد دانشگاهی در ایجاد اشتغال پایدار اشاره کرد و گفت: فارغ التحصیلان این مراکز تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار دارند و به راحتی می توانند وارد بازار کار شوند.
امین زاده اظهار داشت: اهمیت آموزشکده های فنی و حرفه ای و رسالت آنها، تربیت تکنسین های فنی و تکمیل هرم تحصیلی کشور است.
کمبود فضایی فیزیکی مهمترین مشکل آموزشکده فنی حرفه ای یاسوج
رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای پسران یاسوج کمبود فضایی فیزیکی را یکی از مشکلات این واحد دانشگاهی دانست و عنوان کرد: تجهیزات، امکانات و اساتید مجرب در این آموزشکده داریم که انتظار می رود جهت توسعه این آموزشکده  همکاری ومساعدت لازم صورت گیرد.

دکتر امین زاده کمبود وسیله نقلیه را از دیگر مشکلات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: ۷۰ درصد از درس‌ها در این آموزشکده به صورت عملی است که نیاز به وسیله نقلیه در خصوص ایاب و ذهاب دانشجویان داریم.
آمادگی دانشکده فنی جهت توسعه ارتباط صنعت ودانشگاه در بحث کارآفرینی
دکتر امین زاده از همکاری جهت گسترش همه جانبه آموزشکده وتوسعه رشته های جدید در مقاطع کاردانی وکارشناسی در سال تحصیلی آینده خبر دادوخاطرنشان کرد:این واحد دانشگاهی آماده همکاری با نهادهای دولتی وصنعتی جهت توسعه ارتباط صنعت ودانشگاه در بحث کارآفرینی خواهد بود.
رئیس آموزشکده فنی حرفه ای یاسوج به اهم فعالیتهای انجام شده در دوران مدیریت خویش در این واحد دانشگاهی اشاره کرد وگفت :طراحی معماری واجرای فضای سبز محوطه آموزشکده،تجهیز کارگاهها وآزماشگاهها،تکمیل وساخت پارکینگ جهت رفاه حال همکاران وراه اندازی وساخت فضا برای انتشارات وفعال نمودن آن بوسیله بخش خصوصی بخش از این فعالیتهاست.
توسعه رشته های کاردانی و کارشناسی آموزشکده فنی در سال تحصیلی آینده
دکتر امین زاده پیشنهاد تاسیس ۴رشته در مقطع کارشناسی در شته های مهندسی برق ،عمران ،مکانیک والکترونیک ،برگزاری همایش جنگ نرم بسیج اساتید استان،تاسیس انجمن علوم ایمنی استان ،تفکیک سلف اساتید از دانشجویان و واگذاری فضاهای ورزشی به سایر ادارات ودانشگاهها جهت درآمد زدایی  را بخش دیگری از اقدامات چند ماه اخیر است .
وی از امضاء تفاهم نامه با مدیرکل عمرانی دانشگاه فنی حرفه ای کشور برای ساخت استخر ،ساختمان آموزشی وسالن آمفی تئاتر خبر داد وگفت :پیگیری تامین اعتبارجهت تکمیل خوابگاه دانشجویی پسران وسلف سرویس دختران نیز انجام گرفته است.
دکتر امین زاده از تشکیل صندوق قرض الحسنه وتفاهم نامه با سازمان میراث فرهنگی وگردشگری استان جهت پرداخت وام قرض الحسنه سفر با سود ۴درصد به همکاران خبر داد وگفت: با بانک تجارت نیز هماهنگی لازم جهت پرداخت ۲ میلیون وام قرض الحسنه به کارکنان بازنشسته ،رسمی وقراردادی وپرداخت ۱۵تا ۲۰ میلیون وام فروش اقساطی جهت تعمیرات مسکن نیز به عمل آمده است.
وی با گرامیداشت۱۶آذر روز دانشجو وتبریک این روز به همه دانشجویان اظهار داشت ،ساماندهی تشکلها وانجمن های علمی از اولویتهای کاری این آموزشکده خواهد بود.
شمه ای از بیوگرافی دکتر امین زاده رئیس آموزشکده فنی وحرفه ای یاسوج
دکتررحیم امین زاده متولد سال ۱۳۵۳در روستای آباده از توابع بخش لوداب است. وی دارای مدرک دکترای عمران مهندسی مدیریت ساخت از دانشگاه ملی مالزی است و۱۸ سال سابقه خدمت دارد . ایشان از سال ۸۶معاونت آموزشی آموزشکده فنی حرفه ای پسران یاسوج را عهده دار بود و در تاریخ ۴/۶/۹۳ طی حکمی از سوی رئیس دانشگاه فنی وحرفه ای کشور به سمت رئیس آموزشکده فنی حرفه ای پسران یاسوج منصوب شد.
دکتر امین زاده  دارای ۱۳ مقاله خارجی و۲۸مقاله داخلی علمی پژوهشی در زمینه مهندسی عمران است .وی مسلط به زبان انگلیسی است ودر سمینارها وکنفرانسهای خارجی در کشورهای کره جنوبی ومالزی نیزبه زبان انگلیسی سخنرانی نموده است.ایشان هم اکنون رئیس انجمن علوم ایمنی استان و مدرس دانشگاههای علوم تحقیقات یاسوج واستهبان در مقطع کارشناسی ارشد رشته های عمران ومعماری است وبیش از ۱۰ دانشجو در حال گذراندن پایان نامه با وی هستند.
وی با توجه به تخصصی که دارد مشاور پروژه های کلان ملی از قبیل سدسازی وکانالهای انتفال آب و…است . دکتر امین زاده چهره ای علمی ودانشگاهی است وانگیزه وتوان بالایی برای خدمت داردکه بعد از بازدید استاندار از آموزشکده فنی یاسوج باوی به گفتگو نشستیم که وی نیز با چهره ای بشاش وشاداب ولبی خندان و با آرامش به سوالات خبرنگار نسیم دنا پاسخ داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی