تاریخ انتشار : یکشنبه 25 دسامبر 2022 - 19:08
کد خبر : 23687

معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد؛

مردمی‌سازی سوادآموزی از پیام تاریخی امام راحل (ره) سرچشمه می گیرد/سواد آموزان در کنار یادگیری سواد با مهارت آموزی می توانند کسب درآمد داشته باشند

مردمی‌سازی سوادآموزی از پیام تاریخی امام راحل (ره) سرچشمه می گیرد/سواد آموزان در کنار یادگیری سواد با مهارت آموزی می توانند کسب درآمد داشته باشند
آفتاب دنا : معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد گفت: مردمی‌سازی سوادآموزی از پیام تاریخی امام راحل (ره) سرچشمه می گیرد که مردمی سازی فعالیتهای سواد آموزی در اولویت کاری آموزش وپرورش قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، سید حمزه باقری نزاد. در چهارمین روز از هفته سواد آموزی در برنامه رادیویی صبح دنا با تبریک فرارسیدن هفتم دیماه سالروز تأسیس نهضت سواد آموزی به برنامه های آموزش و پرورش استان  به مناسبت هفته سواد آموزی  اشاره کرد وگفت: شرایط آموزش برای بیسوادان حتی در دوردست ترین مناطق استان فراهم شده است،

وی گفت: مردم محوری کردن امر سوادآموزی و استفاده از ظرفیت خیرین سواد یار در اولویت برنامه های نهضت سواد آموزی در استان قرار دارد و تلاش می کنیم از همه ظرفیتها برای ریشه کنی بیسوادی در جامعه استفاده کنیم.

باقری بیان کرد:  مردمی‌سازی سوادآموزی از پیام تاریخی امام راحل عظیم الشانمان مبنی بر تاسیس نهاد مقدس نهضت سوادآموزی سرچشمه گرفته است.

وی با بیان اینکه نهضت سواد آموزی علاوه بر آموزش سواد، مهارت آموزی بیسوادان را نیز دنبال می کند گفت: سواد آموزان در کنار یادگیری سواد باید بتوانند برای خود و خانواده کسب درآمد داشته باشند.

وی در ادامه سخنانش پیشکسوتان حوزه سوادآموزی را سرمایه های اصلی برای تحقق ریشه‌کنی بی‌سوادی در جامعه  دانست وگفت:: پیشکسوتان چون دارای روحیه جهادی، مقبولیت و‌ نفوذ اجتماعی هستند، می توانند در راستای جذب، شناسایی و ارائه خدمات سوادآموزی این نهاد مقدس را همراهی و یاری نمایند.

وی  به فعالیتهای نهضت سواد آموزی اشاره کرد وگفت: نهضت سوادآموزی آموزش وپرورش استان تلاش‌های فراوانی برای آموزش سواد در استان داشته که فعالیتهای آموزشیاران در اقصی نقاط استان ثابل تقدیر است..

معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد از انعقاد تفاهم نامه با دستگاههای مختلف خبر داد و گفت: آموزش زندانیان، فراهم شدن خدمات تسهیل گر برای سواد آموزی افراد و تشکیل و ایجاد باشگاه خیرین سواد یار  از اقدامات  قابل توجه در استان است.

باقری در پایان اظهار امیدواری کرد با همدلی و هم افزایی همه مردم و دستگاهها  بتوانیم دست به دست هم دهیم تا در آینده ای نزدیک  بتوانیم ریشه کنی بی سوادی را جشن بگیریم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی