تاریخ انتشار : جمعه 9 دسامبر 2022 - 0:01
کد خبر : 23514

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد خبرداد:

آغاز مسابقات قران عترت ونماز مرحله آموزشگاهی در سطج مدارس  کهگیلویه وبویراحمد/ ثبت نام بیش از ۷۵ هزار دانش آموز در مسابقات / دنا و لوداب پیشگام در ثبت نام مسابقات قرآن عترت و نماز

آغاز مسابقات قران عترت ونماز مرحله آموزشگاهی در سطج مدارس  کهگیلویه وبویراحمد/ ثبت نام بیش از ۷۵ هزار دانش آموز در مسابقات / دنا و لوداب پیشگام در ثبت نام مسابقات قرآن عترت و نماز
 آفتاب دنا : معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: همزمان با هفته قرآن عترت ونماز از 15 تا 22 آذرماه مسابقات قران عترت ونماز مرحله آموزشگاهی در سطج استان برگزارمی گردد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، سید بها الدین ملک حسینی با تبریک هفته قرآن، عترت و نماز گفت:  قرآن کریم  به عنوان کلام نورانی وحی جایگاه بالایی در جامعه اسلامی دارد و دستورات و آموزه های قرآنی  نقش مهمی  در هدایت و رستگاری  بشر دارد.

وی بیان کرد:  امسال در سطح وزارت آموزش و پرورش  مسابقات مرحله آموزشگاهی با رویکردی جدید و متفاوت از سالهای قبل در بستر سامانه نورینو و با  استقبال با شکوه و شوق انگیز دانش آموزان برگزار می گردد .

  رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با گرامیداشت وتبریک این هفته به دست اندرکاران و دانش آموزان، به فعالیت های صورت گرفته در راستای آموزش ، توسعه فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت ( ع ) در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اشاره و ابراز امیدواری کرد با فعالیت مراکز دارالقرآن و تلاش معلمان و ظرفیت مدارس، دانش آموزان با روخوانی و روانخوانی قرآن کریم بیشتر آشنا شوند.

لطف الله تقی پور به اجرای برنامه های متنوع در سطح مدارس و ادارات آموزش و پرورش در هفته قرآن ،عترت و نماز اشاره کرد وگفت: فضا سازی قرآنی مدارس ، برگزاری محافل انس با قرآن ، برگزاری مسابقات مرحله آموزشگاهی ، برگزاری مسابقه همخوانی و مدیحه سرایی گروه های ویژه دارالقرآنها ، تجلیل از دانش آموزان و فرهنگیان فعال فعالیتهای قرآن عترت ونماز و شرکت گروهی دانش آموزان در نماز جمعه از جمله برنامه های هفته قرآن ،عترت و نماز است.

تقی پور گفت:  از شروع ثبت نام دانش آموزان تاکنون ۷۷۸۷۲نفر از دانش آموزان استان در سامانه نورینو در مسابقات ثبت نام کرده اند که شهرستانهای دنا ، لوداب ، عشایر  ،چاروسا و لنده دراین عرصه پیشگام هستند ، و ثبت نام برای دانش آموزان  تا پایان هفته قرآن امکانپذیر است.

وی با اشاره به اینکه پنج  رشته مفاهیم قران ، نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه ، احکام و گقتمان مهدویت و انتظار بصورت کتبی و هماهنگ کشوری در سامانه نورینو برگزار می شود گفت: سایر رشته های آوایی بصورت شفاهی و حضوری در مدارس برگزار می گردد .

رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش وپرورش استان با اشاره به اینکه اولین آزمون هماهنگ کشوری رشته مفاهیم درروز ۱۵ آذرماه برگزار گردید که ۳۵۰۰ نفر از مقطع متوسطه اول و دوم  در این رشته شرکت که به نسبت جمعیت دانش آموزی جایگاه هشتم را داریم .

تقی پور افزود: مسابقات متوسطه اول و دوم در هفته قران عترت ونماز برگزار و مسابقات مقطع ابتدایی در اواخر بهمن و اوایل اسفندماه برگزار می گردد

وی همکاری و حمایت خانوادها و والدین برای شرکت فرزندانشان در مسابقات فرهنگی و مذهبی ت را ستودنی توصیف کرد .

رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش وپرورش استان در پایان از زحمات و تلاش های شبانه روری مدیران ، معاونین  ومربیان پرورشی مدارس ، روسا و معاونین پرورشی و تربیت بدنی و کارشناسان حوزه پرورشی بویژه کارشناسان قران عترت ونماز تقدیر و تشکر کرد .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی