تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 8 دسامبر 2022 - 0:30
کد خبر : 23495

رئیس اداره فنی وحرفه ای و کاردانش آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد:

توسعه رشته های  فنی وحرفه ای  هنرستان ها متناسب با نیاز بازار کار در دستور کار آموزش وپرورش است/ رشد ۱۲ درصدی پذیرش هنرجو در هنرستانهای کهگیلویه وبویراحمد

توسعه رشته های  فنی وحرفه ای  هنرستان ها متناسب با نیاز بازار کار در دستور کار آموزش وپرورش است/ رشد ۱۲ درصدی پذیرش هنرجو در هنرستانهای کهگیلویه وبویراحمد
آفتاب دنا : رئیس اداره فنی وحرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: توسعه رشته های فنی وحرفه ای هنرستان ها در راستای پاسخگویی به نیاز بازار کار در دستور کار آموزش وپرورش استان است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، ایمان بزرگ امید در کارگاه  توجیهی مدیران هنرستانهای فنی وحرفه ای و کاردانش شهرستان بویراحمد گفت: توجه به آموزش های مهارتی یکی از دغدغه های مهم آموزش و پرورش است که توسعه هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش، مهمترین راهکار برای اشاعه فرهنگ کارآفرینی و حل مشکل بیکاری جوانان است.

 وی با بیان اینکه ما در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش به دنبال  تربیت تکنیسین و نیروی کار ماهر هستیم تا وارد بازار کار شده و برای خود اشتغال ایجاد کند  خاطرنشان کرد: نیروی انسانی عامل موثر در رونق تولید و ایجاد کارآفرینی و فراهم کردن فرصت های اشتغالزایی است که  رشته های فنی و حرفه ای و کارودانش گزینه مناسبی برای رسیدن به این هدف اساسی است.

بزرگ امید ، به دو هنرستان وابسته کشاورزی آیت الله ملک حسینی وابسته به مرکز تحقیقات کشاورزی و هنرهای زیبا وابسته به فرهنگ وارشاد اسلامی در استان کهگیلویه وبویراحمد اشاره کرد وگفت: یکی از سیاستهای وزارت آموزش وپرورش توسعه هنرستانهای وابسته است که در استان رایزنی های متعددی با دانشگاه علوم پزشکی ،شرکت نفت و محیط زیست برای  راه اندازی رشته های مرتبط فنی و حرفه ای انجام گرفته است.

وی با تاکید بر اهمیت فراهم شدن زیرساخت‌های تجهیزاتی و تامین نیروی انسانی در هنرستانها ، اظهار داشت: در سال تحصیلی جاری بالغ بر ۷ میلیارد تومان تجهیزات خریداری و در اختیار هنرستانها قرار گرفت.

بزرگ امید،  از رشد ۱۲ درصدی پذیرش هنرجو در هنرستانهای استان کهگیلویه وبویراحمد در سال تحصیلی جاری خبرداد وگفت: هم اکنون ۳۰ درصد دانش آموزان متوسطه دوم در هنرستانها مشغول تحصیل هستند.

وی از انبارگردانی کارگاههای هنرستانها  توسط کارشناسان فنی وحرفه ای اداره کل خبر داد وگفت: تجهیزاتی که در هنرستانها مازاد بر نیاز و یا مورد استفاده نباشد در اختیار سایر هنرستانهایی که نیاز دارند قرار خواهد گرفت.

بزرگ امید افزود: با توسعه زیرساختها گرایش به تحصیل در رشته های فنی وحرفه ای و کاردانش در استان رو به افزایش است.

رئیس اداره فنی وحرفه ای و کاردانش اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در پایان بر نیاز سنجی بازار کار برای توسعه رشته های جدید تاکید کرد وگفت: یکی از سیاست های اصلی ما تطابق آموزش ها با نیازهای بازار کار است  که در  قالب به روزرسانی رشته ها و هم در ایجاد رشته های جدید و توسعه  تجهیزات و نیروی انسانی انجام می شود.

در این نشست مدیران هنرستانها مسائل ومشکلات خویش را مطرح و بر ایجاد تحول در هنرستانها تاکید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی