تاریخ انتشار : دوشنبه 5 دسامبر 2022 - 12:45
کد خبر : 23455

رئیس شعبه یک تجدید نظر هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش وپرورش:

هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری بازوی دستگاه تعلیم و تربیت و  خط پایان نظارت هستند/ آموزش مستمر و هدفمند کارکنان گامی مهم در راستای کاهش تخلفات اداری

هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری بازوی دستگاه تعلیم و تربیت و  خط پایان نظارت هستند/ آموزش مستمر و هدفمند کارکنان گامی مهم در راستای کاهش تخلفات اداری

آفتاب دنا :رئیس شعبه یک تجدید نظر هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش وپرورش گفت: هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری، بازوی دستگاه تعلیم و تربیت و در خط پایان نظارت هستند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، مهرداد اژدرپور در نشست شورای معاونین و روسای شهرستانها و مناطق آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد

آفتاب دنا :رئیس شعبه یک تجدید نظر هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش وپرورش گفت: هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری، بازوی دستگاه تعلیم و تربیت و در خط پایان نظارت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، مهرداد اژدرپور در نشست شورای معاونین و روسای شهرستانها و مناطق آموزش وپرورش کهگیلویه وبویراحمد  که در باشگاه فرهنگیان یاسوج برگزار شدگفت: آموزش و پرورش مرکز ثقل انتقال ارزش‌های انقلاب به نسل جوان است و هیات های رسیدگی به تخلفات اداری در جایگاه رسیدگی و خط پایان نظارت هستند.

وی با اشاره به نقش مهم و حساس هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان در عرصه تعلیم و تربیت، گفت: نقش هیات همانند جراحی است که با هدف اصلاح ساختار در دستگاه عریض و طویل تعلیم و تربیت و سلامت نظام اداری ایفای وظیفه می نماید.

وی با بیان اینکه ما در هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان به دنبال انسان های مستقل، آزاده و متعهد هستیم؛ گفت: آزادگی و استقلال لازمه صدور رأی می باشد لذا باید در این خصوص انصاف و عدالت را رعایت و مطالعه و تحقیق داشته باشید.

رئیس شعبه یک تجدید نظر هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش وپرورش با اشاره به اینکه آموزش و پرورش جزو پاکترین سیستم هاست و تخلفات در این نهاد فرهنگی بسیار اندک است گفت: به دلیل تاثیر گذاری این نهاد بزرگ تربیتی اگر تخلفی در آموزش و پرورش صورت بگیرد ما نقش خود را در تعلیم و تربیت به خوبی ایفا نکرده‌ایم.

اژدرپور با اشاره به جایگاه حساس نظر هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش وپرورش ، گفت: صدور رای کاری بسیار سخت و مسئولیت‌آور است که باید با نهایت دقت و انصاف صورت گیرد.

وی با بیان اینکه همه ما به خودسازی نیاز داریم، تعهد و تخصص در کار را لازمه کار در هیات عنوان کرد.

اژدرپور در ادامه به معرفی ساختار هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان  پرداخت گفت: اعضای این هیات به عنوان نماینده دولت برای سه سال با ابلاغ بالاترین مقام دستگاه منصوب می‌شوند .

رئیس شعبه یک تجدید نظر هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش وپرورش در ادامه به جایگاه هیات‌ها در سیستم آموزش و پرورش پرداخت و تصریح کرد: اعضای هیات ضمن حفظ در رسیدگی، تصمیم‌گیری و پست سازمانی یکسان هستند و هیچ تفاوتی باهم ندارند.

وی از هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان به عنوان مرجع رسیدگی کننده دستگاه در کنار اهرم‌های نظارتی نام برد و بر هماهنگی با ادارات حراست و ارزیابی عملکرد استان‌ها به عنوان اهرم‌های نظارتی را اعضای هیات و برگزاری نشست‌های مشترک با این ادارات تاکید کرد و گفت: نباید هیچ گونه فاصله‌ای بین نهاد‌های نظارتی با هیات‌ها به عنوان مرجع رسیدگی کننده  وجود داشته باشد. 

ازدرپور با بیان اینکه گذشت زمان نمی‌تواند مانع رسیدگی به تخلف شود چراکه جنبه عمومی دارد؛ گفت: در هیات هر پرونده یک مجازات دارد و اگر به عنوان مثال ۲۰ تخلف برای فردی گزارش شود فقط یک مجازات برای او در نظر گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در رسیدگی به پرونده ها باید عدالت و انصاف رعایت شود؛ گفت: ما در جایگاه قضاوت همکاران فرهنگی باید در کار خود اقناعی عمل کنیم چراکه شان ما رسیدگی است

رئیس شعبه یک تجدید نظر هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش وپرورش بر توجه به  مقوله آموزش و پیشگیری تاکید کرد وگفت: هزینه در آموزش سرمایه گذاری است و مدیرکل آموزش و پرورش و روسای شهرستانها و معاونین باید زمینه آموزش مستمر و هدفمند کارمندان ، پرسنل آموزشی و خدمتگذاران را فراهم کنند.

وی همچنین بر آموزش حضوری معلمان در خصوص آشنایی با مسائل مربوط به تخلفات اداری کارکنان تاکید کرد و گفت: این امر بازدارنده خواهد بود و می تواند میزان تخلفات در آموزش و پرورش را به حداقل برساند.

ازدرپور، از هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری خواست با استفاده از توان و ظرفیت خود در بررسی پرونده‌ها مستندات را ملاک عمل خود قرار دهند و سعی کنند در کار خود دچار خطای هاله ای نشوند.

 وی همچین به همه فرهنگیان و کارمندان آموزش و پرورش توصیه نمود قبل از قبول مسئولیت در هر سمتی، حتما شرح وظایف خود در آن پست را با دقت و آگاهی مطالعه کنند چراکه بیشتر تخلفات ناشی از جهل نسبت به قانون است.

 مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه گفت: قضاوت در بین بهترین قشر جامعه یعنی فرهنگیان کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است .

حسنعلی عزت خواه با تقدیر از همکاری و هماهنگی خوب هیات بدوی رسیدگی تخلفات اداری آموزش وپرورش استان گفت:آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت  است که همه بخش‌های این دستگاه باید با هم هماهنگ باشند و کم کاری در هر بخشی می‌تواند مشکلاتی در سایر بخش ها ایجاد کند.

 وی امانت داری و عدالت را دو شاخصه مهم اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان عنوان کرد و گفت: با توجه به تاکید آموزه های دینی اعضای هیات های رسیدگی باید ستارالعیوب باشند .

رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه گفت: به منظور رسیدگی به تخلفات اداری در هر یک از دستگاههای اجرایی هیأت های تحت عنوان هیأت رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان تشکیل شده است.

  سجاد فهیمی افزود: هیأت های مزبور شامل هیأت های بدوی تجدید نظر می باشد و هر یک از هیأت بدوی و تجدید نظردارای سه عضو اصلی ، یک یا دو عضو علی البدل می باشد که با حکم وزیر یا بالاترین مقام بازرسان دولتی مربوط برای مدت ۳ سال منصوب می شود .

رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد  با اشاره به اینکه مراقبت و نظارت عامل مهم پیشگیری از زمینه های فسادانگیز است گفت:سیاست ما در حوزه رسیدگی به تخلفات پیشگیری ، مراقبت و نظارت است لذا برای تحقق این مهم استقرار نظام انتصاب مدیران بر اساس تعهد و تخصص ضروری می باشد.

وی افزود: سرعت، دقت و قاطعیت در رسیدگی به پرونده ها در دستور کار هیأت رسیدگی به تخلفات اداری استان می باشد.

فهیمی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم تأکید زیادی بر صیانت و سلامت اداری دارد خاطرنشان کرد: قانون رسیدگی به تخلفات اداری قانون رسیدگی به تخلفات مدارس و …..از جمله مهمترین چارچوب های کاری هیأت است . که تمام کارمندان اداری مکلفند  در راستای صیانت از مقام معلم مشاهده هرگونه تخلف را گزارش دهند .

وی گفت: حفظ شأن معلم، حفظ حقوق فرهنگیان و پیشگیری از سوء استفاده از موقعیت های شغلی در دستور کار هیأت است و ضروری است کارکنان اداری و آموزشی برای صیانت از حقوق کارکنان و معلمان تلاش مضاعفی داشته باشند.

رئیس هیات بدوی رسیدگی به تخلفات اداری اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد  ، یکی از عمده دلایل وقوع تخلف  را عدم آشنایی همکاران با شرح وظایف عنوان و توصیه کرد همکاران قبل از قبول مسئولیت در هر سمتی حتماً شرح وظایف خود در آن پست را با دقت و آگاهی مطالعه کنند.

وی افزود:  بیشتر تخلفات ناشی از جهل نسبت به قانون است و جهل به قانون رافع مسئولیت نیست و به استناد ماده ۹۲ قانون خدمات کشوری مدیران و سرپرستان بلافصل مسئول نظارت و کنترل و حفظ روابط سالم کارمندان خود در انجام وظایف محوله می باشد و در مورد عملکرد آنان باید پاسخگو باشند.

  فهیمی افزود: در صورتی که کارمندی با اقدامات خود موجب ضرر و زیان دولت گردید  و یا تخلفات نظیر رشوه یا سوء استفاده در حفظ مدیریت مسئولین مشاهده و اثبات گردد علاوه بر برخورد با کارمندان خاطی با مدیران و سرپرستان ، کارمندان حسب مورد نیز که در کشف تخلف با جرایم اهمال نموده باشند مطابق قوانین مربوط با آنان رفتار خواهد شد .

گفتنی است در این جلسه که با صورت ویبناری با روسای شهرستانها ومناطق برگزار شد رئیس شعبه یک تجدید نظر هیات رسیدگی به تخلفات اداری وزارت آموزش وپرورش به سوالات مختف معاونین و روسا پاسخ داد و بر آموزش کارکنان در رده های مختلف مدیریتی تاکید کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی