تاریخ انتشار : جمعه 4 نوامبر 2022 - 12:17
کد خبر : 23148

خلق حماسه سیاسی  ماندگار در یوم‌الله ۱۳ آبان/صلابت «مرگ بر آمریکا»  دانش آموزان کهگیلویه بویراحمدی در دهه چهارم انقلاب

خلق حماسه سیاسی  ماندگار در یوم‌الله ۱۳ آبان/صلابت «مرگ بر آمریکا»  دانش آموزان کهگیلویه بویراحمدی در دهه چهارم انقلاب
آفتاب دنا : راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در اقصی نقاط استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور گسترده اقشار مختلف مردم،دانش آموزان و فرهنگیان برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، روز ۱۳ آبان که در تقویم به‌عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ‌داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به‌عنوان روزی به‌یادماندنی به ثبت رسانده است.

تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ‌یک را ازنظر اهمیت نسبت به دیگری اولی تر دانست چراکه هرکدام در دوره وقوع تأثیرگذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ دانش آموزان نیز برای پیوستن به صفوف انقلابی مردم، مدارس را تعطیل کرده و به سمت دانشگاه تهران حرکت کردند تا صدای اعتراض خود را به گوش همگان برسانند که رژیم شاهنشاهی به دلیل زیادشدن تعداد اجتماع‌کنندگان، اقدام به تیراندازی کرده و بیش از ۵۰ نفر از دانش آموزان و جوانان در خون غلتیدند که به خاطر گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان دانش‌آموز، این روز در تاریخ انقلاب اسلامی به نام روز دانش‌آموز نام‌گذاری شده است.

به مناسبت ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی هم‌زمان با سراسر کشور اقصی نقاط کهگیلویه وبویراحمد یک‌پارچه شور و خروش علیه جنایات آمریکایی‌ها بود ، مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان در یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد و سایر بخشها وشهرها با حضور پرشور دانش آموزان و سایر اقشار مردم برگزار شد.

جمع زیادی از دانش آموزان، مردم، بازاریان، عشایر، دانشجویان و اقشار مختلف شهر یاسوج از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه با حضور در راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، انزجار خود را از استکبار جهانی و حمایت از نظام جمهوری اسلامی به همه جهانیان نشان دادند

راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با شعار «حماسه ایستادگی ، مقاومت و استکبارستیزی» همزمان با هفتمین روز بزرگداشت شهادت مظلومانۀ شهدای حمله تروریستی شاهچراغ (ع) در سراسر استان برگزار شد.

حسنعلی عزت خواه مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه بویراحمد به همراه معاونین و کارکنان اداری  ، مدیریت و کادر اداری آموزش وپرورش وپرورش شهرستان بویراحمد و حضور گسترده فرهنگیان و دانش آموزان در شهر یاسوج راهپیمایی خود را از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه در میدان هفتم تیر آغاز و از خیابان‌های آیت الله طالقانی، چهار راه ولیعصر (عج)، خیابان ولیعصر، مصلای امام خمینی(ره) حرکت  و بر وحدت وایستادگی در برابر توطئه های بیگانگان تاکید کردند.

امروز عشایر و مردم شجاع و انقلابی کهگیلویه و بویراحمد نشان داده اند که هرگاه پای مصالح ، عزت و سربلندی ملت و کشورشان در میان باشد فارغ از مشکلات و محرومیت های تاریخی ، مقتدرانه و جان بر کف آماده دفاع و پشتیبانی از انقلاب و نظام اسلامی هستند.

دانش آموزان حاضر در راهپیمایی به ایراد سخنرانی پرداختند و یکی از آنها گفت: آمریکا بداند دانش آموزان این دیار که طرفدار انقلاب و انسانیت اند، اقدام ننگین اغتشاشات و جنایت تروریستی شاهچراغ را محکوم می کنند.

حضور دانش آموزان به همراه مدیر ،عوامل اجرایی مدرسه و معلمان به شکل منسجم در مراسم راهپیمایی یوم الله ۱۳ آبان از جلوه های زیبای این مراسم بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی