تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 3 نوامبر 2022 - 16:06
کد خبر : 23101

دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج با دانش آموزان دختر دبیرستان معارف اسلامی/ دانش آموزان نقش موثری در راه استقلال، عزت، اخلاق، معنویت و پیروزی های چشمگیری ایران اسلامی دارند

دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج با دانش آموزان دختر دبیرستان معارف اسلامی/ دانش آموزان نقش موثری در راه استقلال، عزت، اخلاق، معنویت و پیروزی های چشمگیری ایران اسلامی دارند

آفتاب دنا : نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش آموزان نقش موثری در راه استقلال، عزت، اخلاق، معنویت و پیروزی های چشمگیری ایران اسلامی دارند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا، به مناسبت سالروز ولادت امام حسن عسکری و فرا رسیدن یوم الله ۱۳ آبان دانش آموزان دختر پایه دهم متوسطه رشته معارف اسلامی به همراه مدیر و برخی  عوامل این دبیرستان با حضرت آیت اله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه وبویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار با اشاره به گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز در روز ۱۳ آبان سال ۵۸ و همچنین تسخیر لانه جاسوسی و روز مبارزه با استکبار جهانی گفت: روز ۱۳ آبان روز بسیار سرنوشت ساز برای ملت، دانش آموزان و دانشجویان میهن اسلامی مان است.

آیت الله سید نصیر حسینی  افزود: دشمن به واسطه تحقیقات و مطالعاتی که نسبت به نقش آفرینی دانش آموزان و دانشجویان انجام داده تلاش دارد که این قشر نقش منفی بازی کنند و سرباز دشمن شوند.

وی با اشاره به اشغال لانه جاسوسی و گروگانگیری جاسوسان و تعطیلی سفارات آمریکا در تهران گفت: ۱۳ آبان در تاریخ انقلاب اسلامی ایران همواره روز تقابل حق و باطل بوده است و یکی آرمانهای مهم انقلاب اسلامی به عنوان یک حرکت اصیل اسلامی، مقابله با استکبار جهانی بوده و عمق و اصالت این آرمان به اندازه‌ای است که هیچ گاه آمریکا نمی‌تواند امید سازش و مصالحه از سوی حرکت انقلاب را داشته باشد.

حسینی بیان کرد: که خداوند انسان ها را با مسئولیت خلق کرده و انسان مسئولیت پذیر در جامعه می‌تواند آثار مثبت و منفی داشته باشد

وی افزود: انسان مسئولیت پذیر بستگی به این دارد که به رهبری چه کسی زندگی، موضع گیری و یا حرف بزند و یا اینکه گاهی وقت به میدان مبارزه بیاید دارد.

حسینی در ادامه گفت: دانش آموزان قبل از انقلاب به رهبری امام (راحل) که یک فقیه فرزانه و عالم وارسته بود به میدان آمدند و پیروزی انقلاب را رقم زدند. همان پیروزیهایی که جبهه های استکبار به اتفاق نظر می گفتند که اتفاق نمی‌افتد اما خون پاک همه شهیدان، خصوصا دانش آموزان و دانشگاهیان این پیروزی سرنوشت ساز را رقم زدند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه در دوران جنگ، دانش آموزان نقش بسزایی داشتند یادآور شد: عزت، قدرت شوکتی که انقلاب و نظام دارد به برکت همین حضورها و پیروزی هایی است که یک بخش آن را دانش آموزان بر عهده گرفته بودند.

حسینی بیان کرد: اکنون هم دانش آموزان می توانند نقش موثری در راه استقلال، عزت، اخلاق، معنویت و پیروزی های چشمگیری برای کشور و یاس و ناامید برای دشمن داشته باشند.

امام جمعه یاسوج در ادامه افزود: دشمن به واسطه تحقیقات و مطالعاتی که نسبت به نقش آفرینی دانش آموران و دانشجویان انجام داده تلاش دارد که این قشر نقش منفی بازی کنند و سرباز دشمن شوند، لذا انتظار از شما نسبت به سایر افشار بالاتر و مهمتر است

حجت الاسلام و المسلمین حسینی با اشاره به اینکه آمریکا و استکبار نمی خواهد که ایران قوی وجود داشته باشد، افزود: وقتی که آمریکا به کشوری ابرو خم می کرد آن کشور یا حکومتش سقوط می کرد و یا اینکه زمامدارانش به نوکر بی مواجب آنها تبدیل می شد.

نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امروز استکبار و هم آمریکای جنایتکار با جنگ نرم مقابل مردم ما قرار گرفته و به لطف الهی و حضور شما شکست های وقیحانه ای را متحمل شده است.

وی گفت: اگر کشورهای اسلامی همانند لبنان، سوریه، یمن، فلسطین و امثال اینها شکست نمی خورند به برکت وجود نظام مقدس انقلاب اسلامی و ملت همیشه سرافراز ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اظهار کرد: امروز وظیفه شما دانش آموزان و دانشجویان بسیجی و انقلابی است که در تمام صحنه ها و آزمایشهای مختلف مقاومت کنید و دشمنان قسم خورده این انقلاب را مایوس کنید و اجازه ندهید که دشمن عزت استقلال و پیشرفت توسعه و تکامل را از شما دانش آموزان بگیرد.

وی بیان کرد: هدف دشمن اول این است که از لحاظ اخلاقی شما را خلع سلاح کند اما همین که دختران دانش آموز چادر سر می کنند و در مقابل توطئه های شوم دشمن آگاه هستند این یعنی پیروزی و سربلندی و شکست دشمن.

استاد حوزه ادامه داد: دشمن و استکبار جهانی به این نتیجه رسیده تا زمانی که زنان و دختران این کشور اخلاق و معنویت و حجاب اسلامی دارند شکست ناپذیرند.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دشمن به طور گسترده علیه حجاب و معنویت تبلیغ می کند افزود: با درس خواندن و تلاش علمی، معنوی و اخلاقی به حفظ انقلاب کمک کنید.

امام جمعه یاسوج به اولین سال تأسیس مدرسه دخترانه علوم و معارف اسلامی در استان و کاستی هایی که در این مدرسه وجود دارد اشاره کرد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش   استان و شهرستان به صورت جدی از این مدرسه حمایت کند.

وی بیان کرد: مدارس علوم و معارف اسلامی در استان توسعه یابند تا پرورش دهنده و تربیت کننده نیروهای طراز انقلابی باشند.

معاون پژوهش ،برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این جلسه با تبریک یوم الله ۱۳ آبان گفت: روز ۱۳ آبان که در تقویم به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده، یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده است.

ایمان سبحان نژاد با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان پیرو خط امام در سال ۵۸ گفت: حضرت امام خمینی(ره) تسخیر لانه جاسوسی و به تبع آن دسترسی به اسناد و مدارکی که نمایانگر مداخله آمریکا در امور داخلی کشورمان بوده است را انقلاب دوم نامیدند.

وی با تشکر از مدیر ،کادر اجرایی و معلمان دبیرستان  دخترانه معارف اسلامی یاسوج ،  به آشنا کردن دانش آموزان با وقایع انقلاب اشاره کرد و گفت: دانش آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی ایفا کردند.

 سبحان نژاد افزود: دبیرستان معارف اسلامی علاوه بر توجه به بعد آموزشی نقش مهمی در بعد تربیتی دینی دانش آموزان دارد که قطعا مورد توجه آموزش وپرورش استان خواهد بود.

مدیر دبیرستان معارف اسلامی یاسوج نیز با  ابراز خرسندی از این دیدار گفت: دبیرستان معارف با رویکرد آموزشی و تربیتی در راه تعلیم وتربیت دانش آموزان گام بر می دارد.

گوهر باقر پور با اشاره به مشکلات این دبیرستان گفت: نبود فضای آموزشی مناسب از مشکلات این دبیرستان است که انتظار داریم مسئولان استانی و آموزش وپرورش استان وشهرستان در این زمینه ما را یاری نمایند.

در این  دیدار چند نفر از دانش آموزان درخواستها و نظرات خویش را با نماینده ولی فقیه مطرح وخواستار توجه بیشتر مسئولان به دبیرستان معارف اسلامی شدند.

در این دیدار دانش آموزان نماز ظهر را به امامت نماینده ولی فقیه اقامه کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی