تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 نوامبر 2022 - 23:45
کد خبر : 23013

مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد:

کودکان بازمانده از تحصیل شناسایی و تحت آموزش قرار گیرند

کودکان بازمانده از تحصیل  شناسایی و تحت آموزش قرار گیرند

حسنعلی عزت خواه با تاکید بر اینکه باید جمعیت بیسواد را به صفر برسانیم، خاطرنشان کرد: ریشه کنی معضل بی سوادی نیازمند عزم جدی مردم و مسئولان است.


آفتاب دنا : مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: کودکان بازمانده از تحصیل در استان شناسایی، ساماندهی و تحت آموزش قرار گیرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، جلسه کارگروه کودکان بازمانده از تحصیل با موضوع بررسی وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل با حضور مدیرکل آموزش وپرورش استان و دیگر اعضای کارگروه برگزار شد .
مدیرکل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه گفت: کودکانی که به هر دلیلی از تحصیل بازمانده‌اند، باید شناسایی شوند و شرایط آنها مورد ارزیابی و تحت آموزش قرار گیرند.
حسنعلی عزت خواه با تاکید بر اینکه باید جمعیت بیسواد را به صفر برسانیم، خاطرنشان کرد: ریشه کنی معضل بی سوادی نیازمند عزم جدی مردم و مسئولان است.
وی رسالت آموزش وپرورش را تربیت انسان دانست وگفت: آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند به همه مسایل مربوط به تعلیم و تربیت و رفع موانع بی‌سوادی در جامعه بپردازد بنابراین باید دستگاه‌ها و حتی مردم در این زمینه ایفای نقش کنند.
عزت خواه، در ادامه خواستار همکاری معاونین آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه جهت همکاری با معاون سوآموزی برای شناسایی و تحت پوشش قرار دادن کودکان بازمانده از تحصیل شدند.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در این جلسه ،نقش مدیران مدارس در شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را مهم دانست.
سیدحمزه باقری افزود: کودکان بازمانده از تحصیل شامل افراد سنین ۶ تا ۱۷سال، یا کسانی هستند که به کلاس درس نرفته و یا بعد از مدتی ترک تحصیل نموده اند.
وی گفت: عواملی چون ، فقر مالی و فرهنگی ، صعب العبوری مناطق ، کمبود امکانات ، تعصبات خشک والدین و …..زمینه ساز معضل ترک تحصیل برخی کودکان گردیده است .
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد یکی از راهکارهای مناسب برون رفت از این معضل را اجرای طرح انسداد بی سوادی با همکاری آموزش و پرورش و دیگر نهادها عنوان کرد.
باقری نقش سازمانهای حمایتی را در این طرح مهم دانست وگفت: بطور مثال نهادی چون سازمان بهزیستی میتواند فرزندان طلاق ، بی سرپرست و بد سرپرست که از درس و مدرسه باز مانده اند را شناسایی کرده و جهت آموزش به اداره آموزش و پرورش معرفی نمایند .
درپایان این جلسه معاونین آموزش متوسطه ، ابتدایی ودیگر اعضا نظرات و دیدگاههای خویش را بیان و بر جدیت مدیران مدارس استان نسبت به شناسایی بازماندگان از تحصیل تاکید کردند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی