تاریخ انتشار : سه‌شنبه 1 نوامبر 2022 - 23:28
کد خبر : 23001

روی خوش مدارس کهگیلویه و بویراحمد به پدافند غیر عامل

روی خوش مدارس کهگیلویه و بویراحمد به پدافند غیر عامل

سید حمزه باقری نژاد افزود: اگر دانش آمور در مدرسه آگاهی های لازم را داشته باشد، در مقابل خطرات می تواند بهتر عمل کند.بنابراین گرامی داًشت هفته پدافند غیر عامل درحقیقت با یاد آوری وظایف وتصمیم مسئولین برای بهبود عملکردشان محقق خواهد شد


آفتاب دنا : معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: آموزش و پرورش اصلی ترین بستر برای آموزش و اجرای پدافند غیر عامل است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، زنگ پدافند غیرعامل با هدف آگاهی‌بخشی به دانش‌آموزان در دبیرستان تیزهوشان یاسوج با حضور جمعی از مسئولان و دانش آموزان نواخته شد.
سید حمزه باقری نژاد گفت: آگاه سازی و مقاوم سازی فرهنگی و اجتماعی جامعه نسبت به تهدیدهای جنگ نرم دشمن باید نوک پیکان استراتژی پدافند غیر عامل باشد.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان افزود: اگر دانش آمور در مدرسه آگاهی های لازم را داشته باشد، در مقابل خطرات می تواند بهتر عمل کند.بنابراین گرامی داًشت هفته پدافند غیر عامل درحقیقت با یاد آوری وظایف وتصمیم مسئولین برای بهبود عملکردشان محقق خواهد شد
وی افزود: پدافند غیرعامل از موضوعات مهمی ‌است که علاوه بر تأکید مسئولان ارشد نظام، در اسناد بالادستی کشور ،بر اجرای الزامات آن توجه ویژه‌ای شده و لازم است با توجه به رسالت آموزش و پرورش آگاهی بخشی مناسبی در مدارس انجام گیرد.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش وپرورش استان، شعار هفته پدافند غیرعامل را «پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت‌ها، تداوم کارکردها» عنوان کرد وگفت: با توجه به اینکه مدرسه مهمترین نهاد اجتماعی تربیتی و آموزشی و رکن اصلی دستگاه تعلیم و تربیت بوده و جمعیت کثیری را در برمی گیرد می طلبد نگاه وِیژه ای به مبحث پدافندغیرعامل صورت گیرد.
باقری نژاد ، مدارس را بهترین بستر برای آموزش پدافند غیر عامل دانست و افزود: پدافند غیرعامل مجموعه اقدام‌ های غیرمسلحانه است که بدون استفاده از تجهیزات نظامی برای کاهش خسارت‌ ها و آسیب‌ ها در زمان بروز انواع حوادث یا بحران‌ ها استفاده می شود.
دلشاد با بیان اینکه از چهارم لغایت یازدهم آبانماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است گفت: در سال گذشته آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در موضوع پدافند غیر عامل رتبه برتر کشور را کسب کرد.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز گفت: مدارس استان در مناطق مختلف شهری و روستایی باید پیوست دستورالعمل پدافند غیرعامل را داشته باشند و در مواقع آتش سوزی و دیگر اتفاقات راه فراری وجود داشته باشد.
کوروش دلشاد عنوان کرد: باید استحکام سازی و رعایت استانداردهای لازم در ساخت مدارس کهگیلویه و بویراحمد مدنظر قرار گیرد اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که در مدارس استان پیوستی وجود ندارد.
وی افزود: پدافند غیرعامل باعث می شود آسیب در هر بحران و تهدیدی به انسان، تجهیزات، ساختمان ها، شریان های حیاتی و حامل های انرژی کمتر شود.
مدیرآموزش و پرورش شهرستان بویراحمد تصریح کرد: در مدارس بویراحمد حدود ۸۰ هزار دانش آموز و معلم و عوامل اجرایی مدرسه وجود دارند و چنانچه بخواهد اتفاقی بیفتد اهمیت پیشگیری و مراقبت بسیار مهم است.
وی ابراز داشت: هدف از اجرای پدافند غیرعامل در مدارس ایجاد امنیت در برابر هرگونه تهدید است برای نمونه در این جنگ ترکیبی که دشمن با به کارگیری تمام توانش به راه انداخته، باید بتوان مقابل این تهدیدات ایستادگی کرد.
فروغ فر مدیر دبیرستان تیزهوشان نیز در این جلسه گفت: اهداف اصلی پدافند غیرعامل باتوجه به توطئه‌ها و تهدیدات دشمنان، کم کردن و بی‌اثر کردن تهدیدات، کاهش آسیب پذیری‌ها، و مصون‌سازی تمام تاسیسات زیربنایی، حساس، مهم و قابل حفاظت به ویژه استمرار و تداوم خدمات‌رسانی به مردم است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی