تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 مارس 2022 - 11:13
کد خبر : 21443

اعلام آمادگی لجستیکی هوایی و زمینی سپاه در کمک به مهارآتش سوزی جنگل ها/ هرپاسدار یک محیط بان

اعلام آمادگی لجستیکی هوایی و زمینی سپاه در کمک به مهارآتش سوزی جنگل ها/ هرپاسدار یک محیط بان

آفتاب دنا: سپاه در مواقع آتش سوزی جنگل های استان در صورت نیاز از لحاظ لجستیکی ، پشتیبانی نیروی انسانی زمینی و هلی برن هوایی به محیط زیست کمک می کند. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در دومین دهه از اسفند ۱۴۰۰با هدف همکاری بیش از پیش سپاه

آفتاب دنا: سپاه در مواقع آتش سوزی جنگل های استان در صورت نیاز از لحاظ لجستیکی ، پشتیبانی نیروی انسانی زمینی و هلی برن هوایی به محیط زیست کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد در دومین دهه از اسفند ۱۴۰۰با هدف همکاری بیش از پیش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با محیط زیست در کمک به مهار آتش سوزی های احتمالی فصول گرم سال ، با سردار خرم دل فرمانده سپاه فتح استان دیدار  کرد.
در ابتدای این دیدار ، سرپرست حفاظت محیط زیست ، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کنونی محیط زیست و برنامه های پیش بینی شده برای سال آتی گفت: کهگیلویه وبویراحمد استانی برخوردار و غنی از نعمات طبیعت است ، می طلبد برای حفظ این نعمات الهی و امانت نسل آینده همه دستگاه های اجرایی در مواقع نیاز وارد میدان شوند .
اسلام جاودان خرد با اشاره به کمبود نیرو و افزایش تعداد بازنشستگان محیط زیست در یکی دوسال آینده گفت: مطابق با استاندارد جهانی به ازاء هر هزار هکتا یک محیط بان ، کهگیلویه و بویراحمد با ۳۱۲ هزار هکتار مناطق تحت مدیریت خود با کمبود ۲۳۴ محیط بان در حال پایش شبانه روزی طبیعت و حفاظت از حیات وحش  استان است.
جاودان خرد ضمن تشکر از همکاری سپاه در سنوات گذشته با این اداره کل تصریح کرد : با روحیه جهادی و انقلابی که در برادران سپاه سرغ داریم انتظار می رود این همکاری بیش از پیش خصوصا” در بحث لجستیکی، هوایی ، زمینی و نیروی انسانی در مواقع آتش سوزی ها  ادامه یابد.
در ادامه این نشست سردار حمیدخرم دل فرمانده سپاه فتح استان در این خصوص بیان کرد : کار محیط بانی در کهگیلویه وبویراحمد بدلیل توپوگرافی عمدتا” کوهستانی و جنگلی کار بسیار سختی بوده که نیازمند  است هم امکانات به روز داشته باشید و هم نیروی انسانی به اندازه کافی وجود داشته باشد.
فرمانده سپاه فتح استان ضمن انتقاد از ریشه کنی گیاهان کوهی افزود: متاسفانه دیده می شود در استان عده ای سود جو به منابع ملی رحم نکرده و گیاهان کوهی را ریشه کنی می کنند .
وی ضمن انتقاد از تعداد بالای وقوع آتش سوزی در استان عنوان کرد : اکثر آتش سوزی جنگل ها در فصول گرم سال عمدی است ، نیاز است شورای تامین ورود و نسبت به شناسایی عامل یا عاملین اقدام و مطابق قانون با کسانی که سرمایه کشور را به آتش می کشند برخورد شود.
فرمانده سپاه فتح استان با یادآوری کمک های سپاه در آتش سوزی سنوات گذشته گفت: سپاه فتح استان امسال بیش از سنوات گذشته این آمادگی را دارد در صورت نیاز چه از لحاظ لجستیکی و پشتیبانی نیروی انسانی زمینی و چه هلی برن هوایی نیرو  در مواقع آتش سوزی جنگل ها به محیط زیست کمک کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی