تاریخ انتشار : یکشنبه 20 فوریه 2022 - 14:05
کد خبر : 21220

لزوم همسویی توسعه اقتصادی و صنعتی با محیط زیست

لزوم همسویی توسعه اقتصادی و صنعتی با محیط زیست

آفتاب دنا: سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: تطبیق توسعه اقتصادی و صنعتی کشور با ضروریات زیست محیطی توسعه پایدار را به همراه دارد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، امروز (یکشنبه ۱ اسفند۱۴۰۰) سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دیدار و پیرامون مسائل

آفتاب دنا: سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: تطبیق توسعه اقتصادی و صنعتی کشور با ضروریات زیست محیطی توسعه پایدار را به همراه دارد.


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، امروز (یکشنبه ۱ اسفند۱۴۰۰) سرپرست حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دیدار و پیرامون مسائل زیست محیطی استان با هم گفت و گو کردند.
اسلام جاودان خرد، سرپرست حفاظت محیط زیست استان، با بیان اینکه رشد و توسعه پایدار فعالیت‌های بشر متاثر از میزان پایداری در سیستم‌های زیست محیطی است، گفت: امروزه برنامه ریزی جهت بهره برداری از منابع برای رسیدن به توسعه پایدار، به عنوان یکی از مهمترین مسائل اقتصادی بشر منوط به داشتن و حفظ محیط زیستی سالم و پویا است.
وی افزود: در صورت‌عدم توجه به، ذخائر طبیعی، زیستگاه‌های حیات وحش و میراث‌های فرهنگی که متعلق به جامعه و تمامی نسل‌ها بوده، نابود خواهد شد که نتیجه آن توسعه ناپایدار و شکست برنامه‌های اقتصادی است.
سرپرست حفاظت محیط زیست در ادامه ضمن تشریح برخی از اقدامات و فعالیت‌های محیط زیست خواستار توجه بیش از پیش مسئولین ارشد استانی به محیط زیست شد.
در ادامه این نشست، علی شهابی نسب، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ضمن تبریک به اسلام جاودان خرد بعنوان سرپرست جدید محیط زیست استان و آرزوی توفیق گفت: اولویت استان باید حفظ محیط زیست باشد چرا که در این استان، یک تعهد بین المللی برای حفظ ذخیرگاه زیست کره دنا داریم.
وی افزود: توسعه‌ای که قرار است محیط زیست را تخریب کند، توسعه نیست بلکه خیانت است؛ توسعه زمانی معنای واقعی به خود می‌گیرد که منجر به حفظ محیط زیست شود.
وی، ورود مدیریت جدید محیط زیست به بحث پسماند و آلودگی را ضروری دانست و گفت: محیط زیست صرف حیات وحش نیست و استان نیازمند ورود جدی و عملی به مقوله پسماند و آلودگی است که امیدواریم در دوره مدیریت جدید تحقق یابد.
بنا بر این گزارش، این دیدار در محل دفتر رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی