تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 سپتامبر 2021 - 14:48
کد خبر : 19992

رسانه ها با رعایت اخلاق حرفه‌ای منافع ملی را بر منافع فردی ،حزبی و سلیقه ای ترجیح دهند

رسانه ها با رعایت اخلاق حرفه‌ای منافع ملی را بر منافع فردی ،حزبی و سلیقه ای ترجیح دهند

آفتاب دنا :حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک گفت: رسانه ها در راستای امید آفرینی در جامعه حرکت کنند و با رعایت اخلاق حرفه‌ای وقایع و حقایق را واقع بینانه بیان و منافع ملی و ایدئولوژی را بر منافع فردی و حزبی و سلیقه ای ترجیح دهند.

آفتاب دنا : نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: رسانه ها در راستای امید آفرینی در جامعه حرکت کنند و با رعایت اخلاق حرفه‌ای وقایع و حقایق را واقع بینانه بیان و منافع ملی و ایدئولوژی را بر منافع فردی و حزبی و سلیقه ای ترجیح دهند.

حجت الاسلام والمسلمین سیروس حکمتی نیک در بازدید از دفتر هفته نامه نسیم دنا وپایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، ضمن تسلیت ایام ماه صفر ، از تلاش های اصحاب رسانه استان در راستای انعکاس اخبار مجموعه سپاه، بسیج و رده های تابعه در حوزه کرونا ، زلزله سی سخت، کمک های مومنانه و طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تشکر و قدردانی کرد .

حکمتی نیک  افزود: رسانه ها به ویژه رسانه های همسو با نظام اسلامی در این راستا فعال شوند و به تبیین فرهنگ و راهبرد حاکم اسلامی بپردازند و با رعایت اخلاق حرفه‌ای و تخصصی و کاربردی وقایع و حقایق را واقع بینانه برای مخاطبان بیان کنند و منافع ملی و منافع ایدئولوژی را بر منافع فردی و حزبی و سلیقه ای ترجیح دهند.

رسانه ها در مسیر تقویت بنیان های اعتقادی، اخلاقی و دینی حاکم بر جامعه اسلامی فعالیت کنند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ، اهمیت کار رسانه ها در تحولات جامعه را مهم دانست گفت؛ همه رسانه‌هایی که در ساختار و نظام سیاسی فعالیت می کنند عملکردهایشان باید متناسب و در راستای تقویت نظام سیاسی حاکم در جامعه ای باشد که در آن زندگی و فعالیت می کنند.

وی افزود؛ از آنجا که نظام سیاسی ما مبتنی براسلام، دینی و ولایی و خدایی است یقینا همه فعالیت ها در مجموعه داخلی نظام به ویژه حوزه رسانه باید در راستای تقویت جهان بینی و ایدئولوژی حاکم بر جامعه اسلامی باشد و این اولین انتظار از اصحاب رسانه، خبرگزاری ها، پایگاه های خبری، مطبوعات و هر فعال فرهنگی و اجتماعی و سیاسی است.

حکمتی نیک ابراز داشت؛ به همین خاطر انتظار می رود رسانه های استان در مسیر تقویت بنیان های اعتقادی، اخلاقی و دینی حاکم بر جامعه اسلامی فعالیت کنند.

رسانه ها منافع ملی را بر منافع فردی و حزبی و سلیقه ای ترجیح دهند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد؛ نکته دوم که به عنوان یک شاخص برای رسانه ها محسوب می شود اینکه در راس نظام یک حاکم دینی وجود دارد و در دوران غیبت کبری که سکاندار نظام و رهبری جامعه را یک فقیه جامع الشرایط و حاکم اسلامی اداره می کند که این حاکم اسلامی دارای منظومه فکری است و دکترین، راهبرد و استراتژی خیلی مهمی در ابعاد مختلف برای نظام اسلامی دارد و دارای مطالبات و منویاتی است.

وی بیان کرد؛ تبیین و ترویج و آشنا کردن مخاطبان و جامعه با این دکترین و راهبردها یکی از مهمترین وظایف رسانه‌ها است.

حکمتی نیک افزود؛ حاکم اسلامی در دوران غیبت کبری در عرصه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و نظامی دارای راهبرد است که این راهبردهای کلان نیازمند بسط و تبیین برای جامعه بشری و اسلامی است و یکی از متولیان و مجریان ارزشمند در این حوزه رسانه ها هستند .

این مسئول ابراز داشت؛ شایسته است رسانه ها به ویژه رسانه های همسو با نظام اسلامی در این راستا فعال شوند و به تبیین فرهنگ و راهبرد حاکم اسلامی بپردازند و با رعایت اخلاق حرفه‌ای و تخصصی و کاربردی وقایع و حقایق را واقع بینانه برای مخاطبان بیان کنند و منافع ملی و منافع ایدئولوژی را بر منافع فردی و حزبی و سلیقه ای ترجیح دهند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد؛ رهبر معظم انقلاب به عنوان حاکم اسلامی در ابعاد مختلف دارای راهبرد است و نیاز است که به این استراتژی و راهبردها در رسانه ها پرداخته شود.

حکمتی نیک گفت؛ در عرصه سیاست یکی از شئون منظومه فکری رهبری بحث استقلال سیاسی است به این معنی که حاکم اسلامی به استناد آیاتی که معیار های روابط بین الملل را برای ما بیان کرده ،با استنادبه این آیات زیبای قرآن در قبال پدیده های سیاسی که در عالم رخ می دهد با استقلال اتخاذ موضع سیاسی می کند.

وی ادامه داد؛ به طور مثال در تحولات دنیا و بحران افغانستان و طالبان نگاه حاکم اسلامی به واکنش شرق و غرب نیست بلکه براساس اصل احترام متقابل به آیات قرآن و رعایت اصل عزت، حکمت و مصلحت، موضع سیاسی را اعلام می کند و نگاه اسلام در این شرایط را به زیبایی بیان می دارد و این یکی از شئون منظومه فکری رهبری در عرصه سیاسی است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت؛ در حوزه اقتصادی یکی از منظومه های فکری رهبری ، بحث رونق تولید داخلی، اقتصاد مقاومتی، جهش تولید، اقتصاد درون زا و تکیه بر توان داخلی برای حل مشکلات مردم است و این به معنی عدم ارتباط با خارج نیست بلکه تکیه بر ظرفیت های داخلی از جمله نیروی انسانی کارآمد و متخصص و همچنین امکانات و موهبت های الهی برای رونق اقتصادی است.

حکمتی نیک افزود؛ در بحث فرهنگی نیز منظومه فکری مقام معظم رهبری بر موضوع شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، استحاله فرهنگی و جنگ نرم تاکید دارد اما نگاه کلان ایشان تعامل و تعالی فرهنگی است و معتقدند فرهنگ اصیل اسلامی منبعث از آیات قرآن و شریعت اسلامی است و بر این اساس رسانه ها باید در راستای ترویج فرهنگ اصیل اسلامی تلاش و فعالیت کنند.

وی بیان کرد؛ در عرصه مسائل اجتماعی یکی از منظومه های فکری رهبری سبک زندگی اسلامی، الهی و دینی است .بدین معنی که در عرصه روابط و آداب اجتماعی هم در قبال همسایگان، همنوعان و مافوق ها در بخش مدیریت ها، آنچه باید جریان داشته باشد سبک زندگی اسلامی است و اسلام نیز در این زمینه پیام های زیادی دارد.

حکمتی نیک ابراز داشت؛ در عرصه نظامی نیز رهبر معظم انقلاب یک راهبرد کلی به نام قوی شدن دارند و یکی از عرصه های قوی شدن از نگاه حاکم اسلامی قوی شدن در عرصه نظامی در بخش سخت افزار و نرم افزار است و باید از قدرت و اقتدار لازم برخوردار باشیم زیرا معتقدند هر نظام سیاسی که از این جهات قوی نباشد مجبور است در دل نظام های سیاسی دیگر هضم شود و برای اینکه هضم نشویم و رشد پیدا کنیم باید قوی شویم.

وی خاطرنشان کرد؛ این موارد نیاز به تبیین و ترویج دارند و رسانه ها در این حوزه می توانند یک پیام رسان و مبلغ خوب برای نظام اسلامی باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد فعالیت های خبرنگاران نشریه نسیم دنا وپایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا در حوزه اطلاع رسانی را قابل تقدیر و تحسین دانست و از پوشش و انعکاس خوب اخبار  مجموعه سپاه وبسیج تشکر و قدردانی کرد.

رسانه ها با حرکت در مسیر منافع ملی وارزشهای نظام اسلامی می توانند در همه ابعاد توسعه نقش آفرینی کنند

مدیر مسئول هفته نامه نسیم دنا و پایگاه خبری آفتاب دنا نیز با ابراز خرسندی و تشکراز توجه نماینده ولی فقیه ، روابط عمومی و بسیج رسانه سپاه فتح استان کهگیلویه وبویراحمد در بازدید از دفاتر رسانه ها گفت: رسانه در دنیای امروز با تارپود زندگی انسانها گره خورده است و هر فعالیت سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی وفرهنگی نیازمند بستر سازی توسط رسانه هاست.

سید ولی موسوی رسالت رسانه را آگاهی بخشی و پل ارتباطی بین مردم ومسئولان برای  بیان خدمات نظام اسلامی به مردم و انعکاس مشکلات مردم به مسئولان عنوان کرد وگفت: امروز رسانه ها می توانند با حرکت در مسیر منافع ملی وارزشهای والای نظام اسلامی بیش از هر زمان دیگری در همه ابعاد توسعه ای استان به خوبی  نقش آفرینی کنند.

وی با بیان اینکه مجموعه روابط عمومی و بسیج رسانه ارتباط وتعامل تنگاتنگی با اصحاب رسانه دارند گفت: بازدید از رسانه ها وپای دردل خبرنگاران نشستن ،کار ارزشمندی که قطعا منشاء خیر واثر خواهد بود و باعث تعاملات بیشتر برای توسعه وتعالی فرهنگی در جامعه خواهد شد.

مدیر مسئول هفته نامه نسیم دنا سپاه را نقطه امید مردم در همه بحرانها و مشکلات دانست وگفت: سپاه در عرصه های مختلف با همه توان برای حل مشکلات و کاهش آلام ودردهای مردم همت گمارده و امروز همه ما وظیفه داریم تلاشها وخدمات خالصانه این مجموعه انقلابی را به بهترین شکل ممکن انعکاس دهیم.

در پایان این بازدید که مهدی حیدری معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح استان، سروان پاسدار عبدالرسول علیزاده مدیر روابط عمومی و تبلیغات سپاه فتح استان ، فخرالدین رضایی رضایی رئیس بسیج رسانه سپاه فتح حضور داشتند حجت الاسلام حکمتی نیک مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اهداء لوح سپاس از فعالیتهای سید ولی موسوی مدیرمسئول نسیم دنا و پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا تقدیر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی