تاریخ انتشار : شنبه 28 آگوست 2021 - 16:06
کد خبر : 19795

طرح سرباز ماهر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود/ آموزش مهارت های شغلی به سربازان با پرداخت تسهیلات شتاب می گیرد

طرح سرباز ماهر در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود/ آموزش مهارت های شغلی به سربازان با پرداخت تسهیلات شتاب می گیرد

آفتاب دنا: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ماموریت جدید فنی و حرفه ای و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان ارائه آموزش های هدفمند به سربازان جهت ایجاد اشتغال است. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سید حشمت الله صمیمی دوست در نشست بررسی طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه که پیرو تفاهم‌

آفتاب دنا: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ماموریت جدید فنی و حرفه ای و مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان ارائه آموزش های هدفمند به سربازان جهت ایجاد اشتغال است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سید حشمت الله صمیمی دوست در نشست بررسی طرح مهارت آموزی سربازان وظیفه که پیرو تفاهم‌ نامه همکاری های مشترک میان ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت کشور است، برگزار شد، اظهار داشت: در استان باتوجه به نشست هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که از ظرفیت های بخش آموزش مانند مراکز فنی و حرفه ای، مراکز تحقیقات جهاد کشاورزی و سایر بخش هایی که در آموزش می توانند نقش آفرینی کنند، استفاده کنیم.

معاون اقتصادی استاندار یکی از اولویت های این استان در بحث اشتغال را آموزش سربازان و نیروهای وظیفه در زمان حضورشان در پادگان های نظامی برشمرد و گفت: این مهم موجب می شود که این عزیزان بعد از اتمام دوران سربازی بتوانند از فن و حرفه و تجربیاتی که در زمان دوره سربازی آموختند برای حضور در کارخانجات و ایجاد کسب و کار برای خود بهره ببرند.

وی با تاکید بر اینکه اشتغال سربازان وظیفه به محض ترخیص از پایگاه ها، پادگان ها و مراکز نظامی جزو اولویت های مهم کشوری است، افزود: بنابراین با توجه به اینکه در گذشته سربازان وظیفه ای که اقدام به دریافت کارت پایان خدمت می کردند و وارد جامعه می شدند به دلیل نداشتن مهارت های فنی سالیان متمادی سرگردان بودند با این ابتکار بسیار خوب سربازان در نیروهای مسلح آموزش های لازم را فرا می گیرند.

صمیمی، عنوان کرد: یکی از تفاهم نامه های منعقده میان وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح بحث مهارت آموزی سربازان وظیفه و ایجاد زمینه اشتغال برای این عزیزان بوده است که خوشبختانه از زمان ابلاغ این تفاهم نامه استان به صورت مستمر و مداوم قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است.

وی، بیان کرد: معتقدیم اگر سربازان وظیفه در دوران خدمت خود آموزش های لازم را نبینند بعد از پایان دوران خدمت به راحتی نمی توانند شغل و کسب و کار مناسبی برای خود پیدا کنند.

وی، تاکید کرد: بنابراین به منظور تسریع در اجرای این برنامه ها هماهنگی های لازم انجام شد.

صمیمی، عنوان کرد: اداره کل فنی و حرفه ای استان تلاش کند ضمن اینکه در مراکز مختلف آموزش لازم را ارائه می دهند اگر مکان هایی در مراکز نظامی وجود دارد که امکان استفاده از آن مکان ها میسر باشد آن ها را به وسایل آزمایشگاهی و کارگاهی تجهیز کنند.

وی، گفت: باتوجه به اینکه اراضی استان در بخش کشاورزی مستعد هستند در این زمینه نیز به مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان ماموریت داده شد تا در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

صمیمی، بیان کرد: در بخش های خصوصی نیز مراکز کارآفرینی وجود دارد که دارای تجربیات خوبی به ویژه در حوزه پرورش گیاهان دارویی هستند که می توانند آموزش های لازم را ارائه دهند.

وی، افزود: براساس تصمیم هایی که گرفته شد مراکز آموزش ترغیب شدند که استان دارای ظرفیت های مختلفی است و در آینده صنایع بزرگ همچون پتروشیمی، صنایع معدنی و… در کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی می شود
که بخش مهمی از آموزش ها باید در این راستا باشد.

صمیمی، عنوان کرد: بعد از آموزش لازم است که زمینه مطلوب بکارگیری عزیزان فراهم شود و بنابراین تصمیم گرفته شد که بتوانند از سهمیه های مختلفی که در تسهیلات بانکی که به استان اختصاص داده می شود از جمله تسهیلات بخش خانگی که وزارت کار هرساله به استان اختصاص می دهد و تسهیلات اشتغال زایی روستایی و عشایری و…استفاده شود.‌

معاون اقتصادی استاندار در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد:
نهادهای انقلابی مانند بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام نیز در بحث اشتغال اقدامات خوبی انجام داده اند که مصوب شد از توانمندی های این نهادهای بهره ببریم تا سربازان بعد از اتمام خدمت به لحاظ مالی مورد حمایت قرار گیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی