تاریخ انتشار : جمعه 30 جولای 2021 - 13:18
کد خبر : 19515

آمادگی اوقاف جهت واگذاری صدور احکام هیات امناء مساجد به مرکز رسیدگی امور مساجد

آمادگی اوقاف جهت واگذاری صدور احکام هیات امناء مساجد به مرکز رسیدگی امور مساجد

آفتاب دنا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آماده هستیم تا مانند تعدادی از استان های دیگر، واگذاری صدور احکام هیأت امنا مساجد از اوقاف و امور خیریه به مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان منتقل شود. حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: آماده هستیم تا واگذاری صدور احکام هیأت امنا از

آفتاب دنا: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آماده هستیم تا مانند تعدادی از استان های دیگر، واگذاری صدور احکام هیأت امنا مساجد از اوقاف و امور خیریه به مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان منتقل شود.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت: آماده هستیم تا واگذاری صدور احکام هیأت امنا از اوقاف و امور خیریه به مرکز رسیدگی به امور مساجد در استان صورت پذیرد و هر گونه کمک در این زمینه نیاز باشد که در توان این اداره کل باشد ،اماده ارائه آن به مرکز رسیدگی به امور مساجد استان هستیم.

عباس نصیرالاسلامی گفت: مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای می فرمایند: «روح مسجد، کالبد زندگی را پرنشاط و پرانگیزه میسازد. در هر جا سامان زندگی است، مسجد، مرکز و کانون اصلی است. در بنای شهر و روستا، در مدرسه و دانشگاه، در مراکز جمعیتی از بازارهای کسب و کار تا فرودگاهها و جاده ها و پایانه های سفری و تا آسایشگاهها و بیمارستانها و بوستانها و گردشگاهها، در همه و همه باید مسجد را همچون قطب و محور بنا نهاد.»

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امام جماعت در مساجد مهمترین رکن مسجد هستند و هیأت امنا مساجد باید با هماهنگی و پیشنهاد امام جماعت مسجد انتخاب و معرفی گردد.

نصیرالاسلامی گفت: تاکنون برای رسیدگی، تایید و صدور احکام هیأت امنا مساجد در کمیسیون مربوط که با حضور امام جمعه محترم یا نماینده ایشان، مسئول عقیدتی سیاسی سپاه ، دو نفر معتمد محلی و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تشکیل می گردد ، صلاحیت اعضای هیأت امنا مساجد بررسی و در صورت تائید در کمیسیون احکام صادر می گردید. ولی با توجه به فعالیتهای مختلف اوقاف و امور خیریه در امور توسعه و ترویج فرهنگ وقف، احیاء موقوفات ، امور فرهنگی و عمرانی،حقوقی و ثبتی بقاع متبرکه، برگزاری برنامه های مختلف قرآنی و بصورت ویژه مسابقات سراسری قرآن کریم، لذا برای اهتمام ویژه به امر مهم مسجد و جلوگیری از موازی کاری و محور قرار دادن ائمه محترم جمعه برآن هستیم تا تایید صلاحیت و صدور احکام مساجد و حسینیه ها را به ائمه محترم جمعه و به تعبیری مرکز رسیدگی به امور مساجد واگذار کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی