تاریخ انتشار : دوشنبه 1 مارس 2021 - 21:16
کد خبر : 17907

ساماندهی نظام توزیع و نظارت بر ارائه دهندگان کالا و خدمات در سطح عرضه مستلزم اهتمام ویژه قوای سه گانه است

ساماندهی نظام توزیع و نظارت بر ارائه دهندگان کالا و خدمات در سطح عرضه مستلزم اهتمام ویژه قوای سه گانه است

آفتاب دنا: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و معدن استان کهگیلویه وبویراحمد از نگاه ویژه این سازمان به رعایت حقوق مصرف کنندگان وصیانت از حقوق عامه خبرداد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سید امیر تیمورموسویان در جمع خبرنگاران با گرامیداشت نهم اسفند ماه روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده در



آفتاب دنا: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و معدن استان کهگیلویه وبویراحمد از نگاه ویژه این سازمان به رعایت حقوق مصرف کنندگان وصیانت از حقوق عامه خبرداد.


به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، سید امیر تیمورموسویان در جمع خبرنگاران با گرامیداشت نهم اسفند ماه روز ملی حمایت از حقوق مصرف کننده در تقویم ملی کشور گفت: در شرایط کنونی اقتصادی و معیشتی کشور ایجاب می کند در راستای رعایت حقوق مصرف کنندگان و صیانت از حقوق عامه مردم در حوزه های تولیدی و توزیعی به بهبود فرایندها نگاهی ویژه گردد.


وی با بیان اینکه قیمت گذاری و افزایش کیفیت کالاها و خدمات ارایه شده به مردم و اهمیت ساماندهی نظام توزیع و نظارت بر ارایه دهندگان کالا و خدمات در سطح عرضه مستلزم اهتمام ویژه قوای سه گانه است اظهار داشت: حقوق مصرف کنندگان یک مثلث سه ضلعی است که دولت و تولید کنندگان و مصرف کننده اضلاع ان هستند و تعامل فزاینده انها میتواند توسعه متوازن اقتصادی را باعث شود و مازاد برآن استیفای حقوق عامه را بدنبال خواهد داشت.


معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت و معدن کهگیلویه وبویراحمد افزود: جهت اجرای عملیاتی و استفاده بهینه تر از ظرفیتهای قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان و امتزاج ان با قانون نظام صنفی و معاضدت مطلوب از مصرف کنندگان توجه به پتانسیلها و ظرفیتهای و اسناد بالادستی ضروری است.


موسویان افزود: اجرای سیاستها و برنامه های اقتصادی ابلاغی مقام معظم رهبری و بند ۵سیاستهای کلی بخش صنعت با هدف نقش افرینی و توسعه تشکلهای تخصصی در تصمیم گیریها موضوع مواد ۲و ۳ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مصوب سال ۹۰ مجلس شورای اسلامی جهت استفاده بهینه ظرفیتهای قانونی برای حمایت از مصرف کنندگان باید مورد توجه قرار گیرد.


وی ،اصلاح و بازنگری در برخی از مواد قانون نظام صنفی برای چابک سازی و توانمندی ظرفیتهای مصرح در قانون مذکور مانند ماده ۵۹ و۸۴ و ماده ۹۶قانون نظام صنفی را امری ضروری دانست وگفت: استفاده از تجربیات موفق کشورهای دنیا در طول بیش از دو دهه در مشارکت دهی تشکلهای مردمی برای ساماندهی مشارکتهای مردمی در اجرای سیاستها و برنامه های مرتبط با حقوق مصرف کنندگان برای اجرای فصل سوم قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان مصوب سال ۱۳۸۸مجلس شورای اسلامی نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی