تاریخ انتشار : یکشنبه 28 فوریه 2021 - 17:05
کد خبر : 17890

شناسایی کرونای انگلیسی در کهگیلویه و بویراحمد

شناسایی کرونای انگلیسی در کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب دنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به ۴۴۹ نفر رسیده است. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۱۳۵ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که

آفتاب دنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست داد و شمار جانباختگان استان به ۴۴۹ نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا، دکتر پرویز یزدانپناه افزود: هم اکنون ۱۳۵ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۳۸ نفر مبتلای قطعی و ۸ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند. 

وی اذعان داشت:  تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۲۴۹۲۵ مورد گزارش شده است.

وی اضافه کرد: از ۹۲۸ نمونه نمونه دریافت شده که حدود ۹ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در کهگیلویه، گچساران، بویراحمد و بهمئی و بقیه در سایر شهرستان های استان هستند. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به شناسایی اولین بیمار مبتلا به کرونای انگلیسی در استان، خاطر نشان کرد: یکی از هم استانی ها که ٣۴ ساله بود در تاریخ ٩٩/١١/۴ با تشخیص بیماری غیرکرونایی در اهواز بستری و در تاریخ ٩٩/١١/١٨ با رضایت شخصی از بیمارستان ترخیص و به خانه اش در دهدشت مراجعه می نماید و تا ٩٩/١١/٢۴ در منزل تحت درمان بوده است. 

وی ابراز داشت: این بیمار در روز ٩٩/١١/٢۵ به بیمارستان امام خمینی (ره)دهدشت مراجعه و باتشخیص کرونا و درگیری ریوی بستری می شود. بدلیل وخامت اوضاع در تاریخ ٩٩/١١/٢٩ به بیمارستان شهید جلیل انتقال داده می شود و روز ٩٩/١٢/٨ در بخش مراقبت های ویژه فوت می نماید. 

دکتر یزدانپناه اضافه کرد: با شک به کرونای انگلیسی نمونه مرحوم به تهران فرستاده شد که جواب نمونه مثبت بود.وضعیت کرونایی استان در یک شرایط شکننده و ناپایدار قرار گرفته است که در صورت عدم رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات تبعات خطرناکی در پیش روی مردم استان است.

وی نسبت به پرهیز از عادی‌انگاری شیوع کرونا و احتمال بازگشت موج جدید بیماری هشدار داد و گفت: سیر صعودی کنونی اگر ادامه یابد، موج جدید شیوع کرونا در استان آغاز می شود و در ایام قبل از عید به اوج خواهد رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی