تاریخ انتشار : سه‌شنبه 24 نوامبر 2020 - 20:25
کد خبر : 16724

دانش آموخته دانشگاه فنی وحرفه ای کهگیلویه وبویراحمد در مسیر کارآفرینی

دانش آموخته دانشگاه فنی وحرفه ای کهگیلویه وبویراحمد در مسیر کارآفرینی

اشاره: دانشگاه فنی وحرفه ای رسالتی بالاتر از دیگر مراکز آموزش عالی دارد. رسالت این دانشگاه ، ارتقای مهارت و ایجاد توانمندی در جوانان می باشد. چه بسیارند دانشجویانی که با بالاترین رتبه علمی مدرک گرفته و بعد که وارد بازارکارمی شوند نمی توانند پاسخگوی جامعه باشد . حسن دانشگاه فنی و حرفه ای اینجاست

اشاره: دانشگاه فنی وحرفه ای رسالتی بالاتر از دیگر مراکز آموزش عالی دارد. رسالت این دانشگاه ، ارتقای مهارت و ایجاد توانمندی در جوانان می باشد. چه بسیارند دانشجویانی که با بالاترین رتبه علمی مدرک گرفته و بعد که وارد بازارکارمی شوند نمی توانند پاسخگوی جامعه باشد .

حسن دانشگاه فنی و حرفه ای اینجاست که نیرو کارآمد برای صنعت و بازار کار کشور ایجاد می کند و  امروز با داشتن مراکز مختلف درسراسر کشور و شناسایی استعدادها و بارور ساختن استعدادهای جوانان گامی مهم در راستای توسعه وتعالی کشور بر می بردارد.

دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد با دو آموزشکده پسران و دختران در شهریاسوج از بدو تاسیس تا کنون فارغ التحصیلان زیادی را در رشته های مختلف فنی وحرفه ای تربیت کرده است که بسیاری از آنها جذب بازار کار شده اند و امروز نه تنها برای خود شغلی ایجاد کرده اند و بسیاری از نیازهای جامعه را در بخشهای مختلف برطرف نموده اند بلکه به عنوان افرادی کارآفرین در این شرایط که اشتغال به عنوان یک دغدغه جدی برای مسئولان تبدیل شده است برای بسیاری از جوانان جویای کار شغل ایجاد نموده اند.

جهت اطلاع مخاطبان خبرنگار آفتاب دنا با جناب آقای عابد حسینی از دانشجوبان کارآفرین دانشگاه فنی وحرفه ای استان کهگیلویه وبویراحمد مصاحبه ای انجام داده است که از نظر خوانندگان گرامی می گذرد.

جناب آقای حسینی لطف کنید خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید؟

با نام یاد خدای بزرگ ومهربان و عرض سلام وادب وآرزوی سلامتی برای هموه هموطنان عزیز در اقصی نقاط ایران اسلامی در این روزهای تلخ کرونایی

اینجانب عابد حسینی متولد دوم خردادماه ۱۳۶۸ از شهرستان بویراحمد هستم که درآموزشکده فنی پسران یاسوج تحصیل نمودم و در سال  1387 در رشته مکانیک خودرو فارغ التحصیل شدم.

شما چه مهارتی را کسب کردید؟

 در رشته مکانیک خودرو مهارتهای خوبی کسب کردم که هم اکنون کلیه خدمات گازسوز خودرو ، خدمات ریمپ تیونینگ خودرو(نرم افزاری) ، تعمیرات انواع کامپیوتر خودرو و طراحی مدارات خودرویی را انجام می دهم . هم اکنون نیز در قالب شرکت آزمون مخزن دنا برای گازسوز کردن خودروها در خدمت مردم هستم.

جناب آقای حسینی، از چه طریقی در مسیر کارآفرینی قرار گرفتید؟

 از دوره ی راهنمایی وارد کار فنی شدم و با علاقه کار خود را شروع کردم.با ورود به دوره ی متوسطه و هنرستان فنی با دبیران فنی خود شروع به کار در حوزه ی خودرو کردم و با ادامه ی کار در دوره ی کاردانی با همکاری برادران و همکاران مجموعه ای کم نظیر احداث کردیم.

چه حوزه های خدماتی و صنعتی را تحت پوشش قرار می دهید؟

کلیه خدمات گازسوز خودرو اعم از دوگانه سوز کردن خودرو فروش تمامی تجهیزات تعمیرات فوق تخصصی در حوضه برق خودرو های بنزین سوز و دوگانه سوز،

تعمیرات کامپیوتر خودرو های بنزینی، دوگانه سوز و…. ریمپ وتیونینگ خودرو، آموزش در حوضه برق خودرو وبه زودی راه اندازی آزمایشگاه هیدرو استاتیک مخازن تحت فشار را در دستور کار داریم.

 در چه مسیری فعالیت کرده و مدل کسب وکارتان به چه شکل بوده است؟

در مسیر خدمات خودرویی مدل خویش فرما به عبارتی خودم هم مالک وهم سرمایه گذارم و مدیریت را به عهده دارم.

میانگین در آمد شما چقدر است؟

 میانگین درآمد سالیانه حدود  200میلیون تومان است.

چه تعداد پرسنل در کارگاه شما مشغول کار هستند؟

 تعداد پرسنل بکار گرفته مستقیم ۱۵ نفر است.

تحصیل در دانشگاه فنی رو چگونه ارزیابی می کنید؟

بسیار تاثیر گذار بوده و دانش علمی و تخصصی خوبی را در دانشگاه فنی وحرفه ای آموختم .اما حقیقتا هنوز  نیاز شدیدی به اساتیدمجرب  با دانش به روز وآشنا با بازار کار داریم.

اگر بخواهیم دو مورد از تفاوت های دانش آموختگان فنی و حرفه ای ودیگر دانشگاه ها را نام ببرید چه می گویید؟

 یکی آشنا تر بودن دانش آموختگان فنی و حرفه ای با کار عملی و  واقعی و دوم نزدیک بودن دانش آموختگان فنی و حرفه ای به بازار کار به دلیل داشتن دروس کارگاهی بیشتر

در پایان چه صحبتی با دانشجویان دارید؟

کشور ما امروز نیاز به نیروهای متخصص در  بخشهای مختلف دارد که انتظار می رود دانشجویان عزیز به کارهای عملی در دانشگاه بیشتر توجه نمایند. تا می توانند دانش فنی وتخصصی خویش را در رابطه با رشته تحصیلی خویش بالا ببرند تا بتوانند بعد از فراغت ازتحصیل در جامعه بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند و فرد مفیدی برای جامعه باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی