تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 نوامبر 2020 - 22:59
کد خبر : 16465

پیام مشترک نماینده ولی فقیه ، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز فرهنگ عمومی

پیام مشترک نماینده ولی فقیه ، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت روز فرهنگ عمومی

اهمیت فرهنگ و جایگاه آن در جامعه تا حدی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) آن را سایه ای از نبوت قلمداد فرمودند و مقام معظم رهبری آن را به مثابه اکسیژنی برای حیات اجتماعی معرفی فرموده اند.

آفتاب دنا : رئیس ،نائب رئیس و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد طی پیام مشترکی ۱۴ آبان روز فرهنگ عمومی را تبریک گفتند.

به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی آفتاب دنا ، متن پیام نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمدبدین شرح است.

ضمن تبریک و تقارن یوم الله زاد روز پیامبر رحمت و رستگاری با با سیزده آبان ، چهاردهم آبان ماه در تقویم جمهوری اسلامی به نام «روز فرهنگ عمومی » نامگذاری گردیده است. برجسته کردن روزی با عنوان روز فرهنگ عمومی بیانگر جایگاه بلند و اهمیت  یک موضعی فرهنگی در تقویم رسمی میهن عزیز اسلامی است و نقش آن در  تعالی فکر و اخلاق از یک سو به معنای اصلاح بخش بنیادین فرهنگ؛ یعنی باورها و ارزش‌هاست و از سوی دیگر منجر به اصلاح لایه‌های دیگر فرهنگ مانند سنت‌ها، هنرها، نمادها و رفتارها و سایر کنش های فرهنگی  می شود که جامعه را به سوی بالندگی فرهنگ اسلامی به پیش می برد .

اهمیت فرهنگ و جایگاه آن در جامعه تا حدی است که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) آن را سایه ای از نبوت قلمداد فرمودند و مقام معظم رهبری آن را به مثابه اکسیژنی برای حیات اجتماعی معرفی فرموده اند.

 این توجهات جدی و این ارزش گذاری های فوق العاده، تکلیفی سنگین بر دوش آحاد جامعه به خصوص مسئولان دستگاه ها و نهادهای فرهنگی از جمله شورای فرهنگ عمومی قرار داده و آنها را مکلف می کند که با هم افزایی توان و امکانات خود در تحقق منویات مقام معظم رهبری قدم های اساسی بردارند و حرکتی رو به جلو را سرعت بخشند.

برنامه ریزی برای بهبود فرهنگ عمومی باید علاوه بر توجه به سیاسیت های کلان فرهنگی دارای جهت گیری بومی و منطقه‌ای باشد تا بتواند اثرات خوبی در افراد جامعه داشته باشد از این رو شورای فرهنگ عمومی در سطح استان ریاست  امام جمعه و نائب رئیسی استاندار و در شهرستان ها به ریاست ائمه محترم جمعه  و نایب رئیسی فرمانداران  و دبیری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور مسئولان و شخصیت های  فرهنگی شهر ها و استان برگزار می‌شود تصمیمات مختلفی در جهت دهی سیاست گذاری های مسائل فرهنگ عمومی جامعه اتخاذ می‌شود.

در جهان پرشتاب وپرتلاطم امروز که هر روز شاهد اختراعات واکتشافات گوناگون در عرصه های مختلف فرهنگی ،هنری و علمی هستیم  توجه به فرهنگ عمومی و ارتقاء سطح آن برای صیانت از مرزهای فرهنگی و نظام باورها ،عقاید ،ارزشها  می تواند جامعه ی در حال تحول و رشد و توسعه ی ما را در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان مصونیت بخشد و باعث ارتقاء جایگاه رفیع تمدن ایرانیان و تعالیم انسان ساز اسلامی در جهان گنونی شود.

 استان کهگیلویه وبویراحمد در طول حیات انقلاب شکوهمند اسلامی ایران جایگاه شایسته ای را در سپهر فرهنگی ایران  اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری داشته و به مدد یکتای بی همتا و برخورداری از نیروهای فرهیخته ،متعهد و اثر گذار در حوزه ی فرهنگ وهنر، می تواند همچنان منشاء حرکت و تحول در این عرصه باشد و به خوبی در تحولات فرهنگی نقش آفرینی نمایند.

شورای فرهنگ عمومی کشور با توجه به اهمیت فزاینده ی فرهنگ عمومی، ۱۴ آبان‌ماه را در تقویم  رسمی کشور ، به نام روز فرهنگ عمومی نامگذاری کرده است که اینجانب لازم می دانم از تلاشها و زحمات ارزشمند کلیه رؤسا، دبیران و اعضای شورای فرهنگ عمومی در سطح استان و شهرستانها  که برای ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه اقدامات وافری انجام می دهند صمیمانه تقدیر وتشکر نمایم  و این روز خجسته را به تمامی اصحاب سخت کوش و پرتلاش فرهنگ و هنر در اقصی نقاط ایران عزیز و استان چهارفصل کهگیلویه وبویراحمد تبریک نمایم.

بدون تردید شورای فرهنگ عمومی استان  با درایت و دقت نظر همه اعضا و  با بهره گیری از ظرفیت ارزشمند نخبگان فرهنگی و علمی استان  می تواند گام های موثرتری  در مسیر اعتلا و توسعه فرهنگی استان بردارد؛  به امید آنکه در پرتو توسعه و تعالی فرهنگ عمومی طلوع فرداهایی روشن در انتظار مردم خوب این دیار پرگهرباشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی