تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 27 آگوست 2020 - 23:57
کد خبر : 15940

کهگیلویه و بویراحمد، مهرماه سختی در زمینه کروناویروس پیش رو دارد/ استاندار فرماندهی بی‌نظیری در ستاد کرونا دارد

کهگیلویه و بویراحمد، مهرماه سختی در زمینه کروناویروس پیش رو دارد/ استاندار فرماندهی بی‌نظیری در ستاد کرونا دارد

آفتاب دنا : محمد مهدی بانشی در نشست با خبرنگاران به بیان گزارشی از وضعیت کرونا در سطح استان پرداخت وگفت: در صورتی که مردم استان اصول پیشگیری و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند این بیماری کنترل خواهد شد.

آفتاب دنا : معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد، مهرماه سختی در زمینه کروناویروس پیش رو دارد.

محمد مهدی بانشی در نشست با خبرنگاران  به بیان گزارشی از وضعیت کرونا در سطح استان پرداخت وگفت: در صورتی که مردم استان اصول پیشگیری و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند این بیماری کنترل خواهد شد.

وی افزود: ما باید بگیریم که در کنار کووید ۱۹ زندگی کنیم، چون  از کووید ۱۹ شناخت درستی نداشتیم تصمیم گیری برای مقابله با آن مشکل بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص وضعیت کرونایی شهرستان‌های استان خاطرنشان کرد: شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه، چرام و لنده در وضعیت قرمز، شهرستان گچساران در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های باشت، بهمئی و دنا در وضعیت زرد هستند.

بانشی  با بیان اینکه کنترل کروناویروس با مردمی آگاه محقق می شود تصریح کرد: هر اتفاقی که تماس‌ها را زیاد و فاصله‌ها را کم کند پس از آن یک موج بیماری کروناویروس را شاهد بوده ایم. معمولا پس از رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و تعطیلات شاهد افزایش مبتلایان بوده ایم.

وی ادامه داد: پس از تعطیلات عید فطر بعلت رعایت نکردن دستورالعملها و به سفر رفتن در سطح استان با موجی از بیماری کروناویروس مواجه شدیم.

۸۴ درصد پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد رعایت می شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد پیک اول کروناویروس را خفیف گذراند و از خرداد و تیر ماه وارد موج پیش رونده شدیم و در مجموع این استان با شیب ملایم در مسیر صعودی است.

بانشی تاکید کرد: هم اکنون در مجموع ۸۴ درصد پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کهگیلویه و بویراحمد رعایت می شود که انتظار داریم ۱۶ درصد مابقی نیز دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بهتر با این بیماری مقابله کنیم و از شیوع کروناویروس جلوگیری شود.

وی اظهارکرد: تاکسی‌ها و اتوبوس‌های درون شهری و برون شهری، کلنیک‌ها و مراکز رادیولوژی استان کمترین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دارند که انتظار داریم مردم رعایت کنند و طبق ساعت اعلام شده در کلنیک‌ها و مراکز رادیولوژی سر نوبت خود حضور پیدا کنند تا منجر به تجمع و شیوع کرونا نشود.

تجمعات و مراسمات عروسی و عزا دلیل افزایش مبتلایان به کرونا

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در ادامه گفت: هر وقت تجمعات و مراسمات زیاد شوند باید در روزهای بعدی حداقل هفت روز بعد شاهد افزایش مراجعات و در پی آن افزایش تعداد بستری‌ها، موارد مثبت، موارد بستری در آی.سی یو و افزایش مرگ و میرها باشیم.

وی اظهار داشت: در استان ما بخاطر فرهنگ حاکم مراسمات فوت با جمعیت بالا صورت می گیرد و معمولاً مراسمات عروسی را در فصل تابستان برگزار می‌کنند، با توجه به اینکه ماه محرم از ابتدای شهریور شروع شد، زمان جشن‌های عروسی یک ماه جلوتر افتاد و در مرداد ماه با افزایش جشن‌های عروسی روبه‌رو بودیم و به همین خاطر معتقدیم با گذشت زمان معمول در اواخر شهریور و مهرماه با شرایط خطرناکی روبرو باشیم.

وی با بیان اینکه همه شهرهای استان قرمز هستند، گفت: پاشنه آشیل ما مراسمات عروسی و ترحیم بود ضربه‌ای که این دو مورد به سلامت و بهداشت استان وارد کرد کسی وارد نکرد.

۹۷ درصد از خدمات گیرندگان از حوزه بهداشت رضایت داشتند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: هر چقدر آگاهی مردم بیشتر شود، سختی کار ما در حوزه بهداشت و درمان کمتر می شود که رسانه ها در این زمینه نقش موثر و مهمی دارند.

بانشی تصریح کرد: ۳۶۸ هزار نفر از جمعیت روستایی استان در سال ۹۷ حداقل یک بار خدمت ارایه کردیم، در سال ۹۸ نیز این میزان به ۴۴۵هزار نفر رسید و از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۲۴ هزار نفر حداقل یک بار از خدمات ما بهره مند شدند.

وی اظهار کرد: ۹۷ درصد از خدمات گیرندگان حوزه بهداشت رضایت داشتند.

استاندار فرماندهی بی‌نظیری در ستاد کرونا دارد

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام رضایت از عزاداری ماه محرم گفت: شب گذشته در مراسم عزاداری محرم بودم، مراسم در فضای باز و با رعایت فاصله دومتری برگزار شد که از متولیان امر در این خصوص قدردانی می‌کنم، ضمن اینکه استاندار فرماندهی بی‌نظیری در ستاد کرونا دارد و من از کار کردن با چنین فردی لذت می بردم.

بانشی در پاسخ به سوالی مبنی بر کتک‌کاری نیروهای بهداشت توسط یک واحد نانوایی گفت: بچه‌های بهداشت سربازان شما در حوزه سلامت هستند و بعد از ۶ ماه کار شبانه‌روزی خسته‌اند در بازدیدی از واحدی خواستند ماسک بزنند اما آنها شروع به کتک‌کاری کردند که اوج وقاحت را نشان می‌دهد

معاون بهداشت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پرونده این واحد به دادگاه رفت و اشد مجازات هم برای خاطیان در نظر گرفته می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی