تاریخ انتشار : یکشنبه 5 جولای 2020 - 19:09
کد خبر : 15602

از محکوم کردم حمله ناجوانمردانه به چشم پزشک متخصص یاسوجی تا لزوم برخورد قاطع دستگاه قضایی تاحصول نتیجه نهایی

از محکوم کردم حمله ناجوانمردانه به چشم پزشک متخصص یاسوجی تا لزوم برخورد قاطع دستگاه قضایی تاحصول نتیجه نهایی

آفتاب دنا : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان قضایی استان درخواست کرد که به صورت ویژه به پرونده حمله به چشم پزشک یاسوجی ورود کنند و با ضاربان وی طبق قانون برخورد قاطع انجام دهند.

آفتاب دنا : سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از مسئولان قضایی استان درخواست کرد که به صورت ویژه به پرونده حمله به چشم پزشک یاسوجی ورود کنند و با ضاربان وی طبق قانون برخورد قاطع انجام دهند.

عصر روز شنبه ۱۴ تیرماه ، برخی کانال ها و سایت های خبری از مضروب شدن یکی از  متخصصان چشم پزشک توسط همراهان یک بیمار در شهر یاسوج خبر دادند و حتی اقدام به انتشار عکس مجروح شدن این پزشک کردند.

با شنیدن این خبرمردم فهیم و قدرشناس استان و فعالان سیاسی واجتماعی ضمن ابراز نگرانی از شرایط پیش آمده به این حرکت زشت وغیر انسانی واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند و خواستار پیگیری قضایی با حمله کنندگان به پزشک با اخلاق و مردمی هم استانی که روزانه به صدها انسان سلامتی هدیه می کند شدند.

به صورت ویژه پرونده حمله به چشم پزشک یاسوجی پیگیری  می شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد رفتار زشت و غیر انسانی مضروب کردن چشم پزشک را محکوم کرد و نسبت به آن واکنش نشان داد.

پرویز یزدان پناه افزود: به محض شنیدن این خبر و دلجویی از این پزشک متخصص، پیگیری ها لازم از طریق استاندار کهگیلویه و بویراحمد و مراجع قضایی و به خصوص دادستان مرکز استان انجام شد.

 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بدون تردید تاحصول نتیجه نهایی، پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی ر این زمینه ادامه‌خواهد یافت.

یزدان پناه ادامه داد: اولین خواسته جامعه بهداشت و درمان برای خدمت رسانی به ‌مردم، داشتن امنیت جسمی و روحی است که با این گونه برخوردهای زشت و غیر انسانی، نباید انتظار داشته باشیم که پزشکان و متخصصان زبده  در استان ماندگار شوند و قطعا دود این رفتارها به چشم مردم و بیماران خواهد رفت.

تعداد پزشکان فوق تخصص و متخصص فعال در شهرستان‌های مختلف استان به ترتیب در یاسوج ۱۱۷ نفر،در گچساران ۵۱ نفر، در دهدشت۴۳ نفر، در دنا۲ نفر و در باشت، بهمئی، چرام و لنده نیز هرکدام یک نفر است.

جزئیات ماجرا!

معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی بویراحمد و دنا در تشریح جزئیات این حادثه گفت: یک بیمار خانم به مطب دکتر ملک حسینی متخصص چشم مراجعه می کند و با توجه به اینکه عکس دفترچه با چهره بیمار مطابقت نداشت منشی دکتر جهت تطبیق از بیمار درخواست کارت شناسایی دیگری کرد که خانم بیمار شروع به فحاشی و توهین به منشی کرده و مطب را ترک می کند.
وی اظهارکرد: اما پس از دقایقی با چند نفر به مطب برگشت که همراهان بیمار اقدام به ضرب و شتم منشی دکتر می کنند.
معاون سازمان نظام پزشکی شهرستان‌های بویراحمد و دنا خاطرنشان کرد: در حالی که همراهان بیمار در حال کتک زدن منشی بودند دکتر از اتاقش بیرون می آید که منشی را نجات دهد در همین حین همراهان صندلی را بلند می کنند که منشی را کتک بزنند که دکتر می خواست صندلی را بگیرد و از کتک خوردن منشی جلوگیری کند که صندلی با دست دکتر برخورد کرده و دست دکتر می شکند و از پشت صندلی به سر دکتر هم برخورد می کند و هم اکنون سر دکتر نیز بخیه شده است.
پناهی تصریح کرد: دست دکتر ملک حسینی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج توسط دکتر باقری تحت عمل جراحی قرار گرفت و در دست دکتر ملک حسینی نیز پین کار گذاشته شد.
وی ادامه داد: متاسفانه با این وضع دکتر ملک حسینی تا مدت‌ها نمی تواند عمل جراحی انجام دهد.
معاون سازمان نظام پزشکی شهرستان‌های بویراحمد و دنا عنوان کرد: دکتر ملک حسینی از جمله پزشکان متخصص چشم استان است که تنها بخاطر عشق و علاقمندی به استان، در حال خدمت به مردم استان بود.
پناهی با بیان اینکه این اولین مورد ضرب و شتم پزشکان استان نیست، تاکید کرد: چند وقت پیش عده ای یک پزشک متخصص دیگر را در خیابان مورد ضرب و شتم قرار دادند.
وی اظهارکرد: در صورتی که این روند متوقف نشود ضرر این مساله متوجه مردم استان خواهد بود و حتی پزشکان بومی هم در استان نمی مانند.
معاون پشتیبانی سازمان نظام پزشکی شهرستان‌های بویراحمد و دنا به ایسنا گفت : از مسئولان و متولیان استانی و دستگاه قضایی انتظار داریم که این مساله را پیگیری و طبق قانون با عاملان ضرب و شتم این پزشک متخصص برخورد جدی داشته باشند.


واکنش یک فعال اجتماعی

محمدرضا مصلحی فعال اجتماعی و دبیر تشکل جوانان عصر جدید انقلاب اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص برخی مشکلات و  آسیب‌های اجتماعی در استان و به خصوص رویداهای تلخ اخیر شامل ضرب و شتم یک پزشک و همچنین قتل‌ها و برخی نزاع‌ها این گونه آورده است : استان کهگیلویه و بویراحمد استانی عشیره‌ای با مردمانی به هم پیوسته است که باید از این ظرفیت بزرگ برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد.
استانی که مردمان آن هنوز روی اعتقادات ایستاده‌اند و به مانند گذشته ارتباطات برادرانه  را حفظ کرده‌اند نباید امروزه از دعوا و نزاع و قتل خبرهای ناگوار بسیار بشنویم.
یکی از دلایلی که موجب بروز چنین آسیب‌هایی در جامعه عشیره‌ای استان شده به منیت‌ها و منفعت‌طلبی ‌هایی برمی‌گردد که با فرهنگ کلی استان سازگار نیست برای مثال در استانی که رسم زیبایی همچون کاسه بهره و یا مهمان‌نوازی رایج بوده برخی تنگ نظری‌ها برای مردم به خصوص قشر جوان قابل هضم نیست.
بر همین اساس باید توجه داشته باشیم که هنوز رگه‌هایی از غیرت و تعصب عشایری و عشیره‌ای در وجود مردم استان به خصوص نسل جوان نهفته است و به همین دلیل ممکن است در برابر برخی از مسائل که با فرهنگ استان ناسازگار است واکنش نشان دهند لذا این وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است که با تولید خوراک فرهنگی جلوی چنین مشکلاتی گرفته شود تا شاهد ضرب و جرح پزشک و یا قتل پسر به دست پدر و سایر موارد ناخوشایند این چنینی نباشیم.
سوال از دستگاه‌های فرهنگی استان این است که کجای کار قرار دارند و چرا نباید ذهن نسل جوان را به گونه‌ای روشن کنند که استان از رهگذر برخی اقدامات مثل ضرب و جرح پزشک و سایر موارد این چنین ضربه نخورد.
خوراک فرهنگی را نباید تنها برای جوانان تهیه کرد بلکه حتی پزشکان ما نیز در مواردی نیاز به راهنمایی دارند تا در مواجهه با چنین رخدادهایی توجیه باشند و بهترین تصمیم را اتخاذ کنند تا با خبرهای آن چنانی که از استان مخابره می‌شود شاهد ترسیم چهره خشن و بد از استان نباشیم.
در سال‌های اخیر موضوعاتی مثل استخدام‌های فامیلی و بکارگیری مدیران آن چنانی و همچین موضوعات اخیر مربوط به نمایندگان مجلس، کم چهره استان را در کشور مخدوش نکرد و امروز هم باید نسخه‌ای برای آسیب‌ها و کج روی‌های اجتماعی پیچیده شود تا شاهد ناهنجاری‌های کنونی نباشیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی