تاریخ انتشار : دوشنبه 13 آوریل 2020 - 0:21
کد خبر : 15179

۹۴درصد مخزن سد کوثر گچساران پر شده است

۹۴درصد مخزن سد کوثر گچساران پر شده است

آفتاب دنا : مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با احتساب بارشهای چند روز اخیر، در حال حاضر ۹۴درصد حجم مخزن سد کوثر گچساران پر شده است.   به گزارش آفتاب دنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، علی داودی مهر با بیان این خبر،

آفتاب دنا : مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با احتساب بارشهای چند روز اخیر، در حال حاضر ۹۴درصد حجم مخزن سد کوثر گچساران پر شده است.  

به گزارش آفتاب دنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، علی داودی مهر با بیان این خبر، گفت: در حال حاضر با احتساب رسوبهای ورودی به سد کوثر، حجم مفید مخزن آن ۵۴۷ میلیون مترمکعب است و اکنون ۵۱۴ میلیون مترمکعب از این میزان که معادل ۹۴ درصد از کل مخزن آن می باشد، پر شده و انشاالله همچنان شرایط این سد به خوبی مدیریت و کنترل می شود.

وی، با اشاره به اینکه میزان بارندگی از ابتدای سال آبی تا کنون در ایستگاه هواشناسی سد کوثر ۳۵۴ میلیمتر است، افزود: در حال حاضر حجم خالی مخزن سد کوثر ۳۳ میلیون مترمکعب، دبی ورودی ۵۱ مترمکعب بر ثانیه و دبی خروجی آن نیز ۴۴مترمکعب بر ثانیه است که بر همین اساس، انشاالله سیلاب‌ها و آوردهای بالادست این سد، به خوبی مهار و مدیریت خواهد شد.

داودی مهر، با بیان اینکه حجم رها شده جهت پیش بینی سیلاب از ابتدای فروردین سال جاری، ۲۷ میلیون مترمکعب بوده، اظهار داشت: کل ورودی به مخزن سد کوثر از ابتدای سال آبی تاکنون، ۲۵۳ میلیون مترمکعب و کل خروجی از مخزن از ابتدای سال آبی نیز ۲۳۶ میلیون مترمکعب بوده است.

وی، افزود: از ابتدای سال آبی، میزان کل مصارف از سد کوثر به تفکیک، ۲۱ میلیون مترمکعب برای کشاورزی، ۲ میلیون مترمکعب برای صنعت و ۹۴ میلیون مترمکعب برای شرب و ۵۶ میلیون مترمکعب نیز برای سایر مصارف، بوده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی