تاریخ انتشار : جمعه 10 آوریل 2020 - 19:22
کد خبر : 15148

کاروان نسیم انتظار در سالروز ولادت منجی عالم شادی را تقدیم مردم کردند

کاروان نسیم انتظار در سالروز ولادت منجی عالم شادی را تقدیم  مردم کردند

آفتاب دنا : امسال کاروان نسیم انتظار دربقاع متبرکه شاخص استان در شهرها و روستاها به همت اداره اوقاف و امور خیریه و شورای هیات مذهبی به راه انداختند تا در سالروز ولادت منجی عالم شادی را تقدیم مردم کند.

آفتاب دنا : هر ساله با فرا رسیدن نیمه شعبان و سالروز ولادت امام  مهدی (عج)  مراسم جشن و سرور در سراسر  عالم برگزار می‌شود.

  اما امسال با توجه به شیوع بیماری منحوس کرونا  و برای جلوگیری از تجمعات مردمی مراسم نیمه شعبان و ولادت امام زمان(عج)  نسبت به سالیان گذشته کاملا متفاوت برگزار شد و نیمه شعبانی متفاوت در فضای مجازی رقم خورد.

امسال برای برگزاری مراسم نیمه شعبان کاروان نسیم انتظار برپا شد و این کاروان برای برگزاری جشن به محله‌ها رفت تا با پخش مولودی خوانی بتواند در این روزهای طاقت‌فرسا خوشحالی را به خانه‌های مردم ببرد.

امسال کاروان نسیم انتظار دربقاع متبرکه شاخص استان در شهرها و روستاها به همت اداره اوقاف و امور خیریه  به راه انداختند تا در سالروز ولادت منجی عالم شادی را تقدیم  مردم کند.

برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه به شیوه‌ای جدید اجرا می‌شود

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه ضمن تبریک سالروز میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج)، به برنامه های تدارک دیده شده به این مناسبت اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکیدات بهداشتی مبنی بر عدم تجمع مردم و جلوگیری از شیوع کرونا، برنامه های امسال در قالب های دیگری اجرا می شود.

حجت السلام قاسم مومنی شاد، در تشریح طرح نسیم انتظار در بقاع متبرکه گفت: هر ساله نیمه شعبان در بقاع متبرکه برنامه‌های شادی اجرا می‌شد اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از اجتماع مردمی جهت حفظ سلامت آنها برنامه‌های میلاد حضرت ولی‌عصر(عج) در بقاع متبرکه برگزار نشد.

راه‌اندازی کاروان نسیم انتظار با هدف ترویج اندیشه مهدویت، ایجاد نشاط و طراوت معنوی

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: به همین مناسبت سازمان اوقاف و امور خیریه ابلاغیه‌ای در خصوص برنامه‌های مهدوی از جمله راه‌اندازی کاروان نسیم انتظار با هدف ترویج اندیشه مهدویت، ایجاد نشاط و طراوت معنوی در شرایط کنونی صادر کرده است.

مومنی‌شاد بیان کرد: در این برنامه که روز نیمه شعبان در جوار ۶ بقعه متبرکه و شاخص شامل امامزاده مختار، بی‌بی خاتونین مارگون، بقعه متبرکه امامزاده جعفر گچساران، امامزاده سید محمد باشت، امامزاده آقامیر کهگیلویه و امامزاده بی‌بی زهرا خاتون برگزار شد با تزیین خودروها و مولودی خوانی نوای دلنشین یا مهدی به گوش و دل جان مردم رسید.

کاروانهای مولودی خوانی و ذکر و نوای یا مهدی در سطح شهرها و روستاها

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این کاروان‌ها در سطح شهرها و روستاها با مولودی خوانی و ذکر و نوای یا مهدی میلاد منجی عالم بشریت را جشن گرفتند

مومنی‌شاد ادامه داد: در این برنامه علاوه بر اجرای مولودی‌خوانی تبرکات مهدوی شامل ماسک و بسته‌های معیشتی میان نیازمندان توزیع شد.

مومنی با بیان اینکه همزمان با نیمه شعبان دعا و سرود و پخش زیارت ال یاسین و دعای فرج از بلندگوی امامزادگان برای اجابت دعای ظهور امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) پخش شد خاطرنشان کرد :همچنین بدون هرگونه تجمعی سخنرانی در بقاع متبرکه برگزار و در شبکه‌های مجازی پخش می‌شود همچنین از بلندگوهای مساجد دعا و مناجات نیز پخش شد.

وی در پایان با بیان اینکه در این شرایط و برهه حساس برنامه‌های فرهنگی بقاع تعطیل نیستند، خاطرنشان کرد: برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه به شیوه‌ای جدید اجرا می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی