تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 آوریل 2020 - 12:32
کد خبر : 15093

شتاب چرخ صنعت کهگیلویه در سال«جهش تولید»

شتاب چرخ صنعت کهگیلویه در سال«جهش تولید»

  کارخانه نماسازان مروارید دهدشت به عنوان بزرگترین کارخانه تولید آجر و سفال کشور در سال جهش تولید نیازمند توسعه خط‌های تولید است. افتاب دنا : کارخانه نماسازان مروارید دهدشت سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورو و سرمایه ریالی ۲۵۰ میلیارد ریال احداث شد. خط اول

 

کارخانه نماسازان مروارید دهدشت به عنوان بزرگترین کارخانه تولید آجر و سفال کشور در سال جهش تولید نیازمند توسعه خط‌های تولید است.

افتاب دنا : کارخانه نماسازان مروارید دهدشت سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۲۳۰ هزار متر مربع با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیون یورو و سرمایه ریالی ۲۵۰ میلیارد ریال احداث شد.

خط اول تولید این کارخانه به عنوان بزرگترین پروژه صنعتی شهرستان با پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا سال ۱۳۹۵ با ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار تن آجر و سفال در سال و خط دوم نیز در تابستان سال گذشته با ظرفیت تولید یکهزار تن در روز به بهره‌برداری رسید.

کارخانه آجر مروارید بزرگترین تولید کننده آجر و سفال در کشور است که با بهره‌گیری از معادن ممتاز شیل منطقه، تجهیزات پیشرفته و با استفغاده از تکنولوژی روز دنیا به صورت کاملا مکانیزه با خشک‌کن صنعتی، کوره پخت تونلی و مجهز به آزمایشگاه با بهره‌گیری از آخرین لوازم و تجهیزات مورد نیاز راه‌اندازی شده است.

نصرت الله رئیسی با بیان اینکه این کارخانه به صورت ۲۴ ساعته و در چهار نوبت به فعالیت خود ادامه می‌دهد اظهار داشت: این کارخانه پیش از این روزانه ۴۵ تن تولید آجر داشت ولی در روزهای اخیر با هدف افزایش محصول مرحله دوم تولید این کارخانه راه اندازی شد.

مدیرعامل کارخانه آجر دهدشت ادامه داد: تمامی مراحل تولید آجر در این کارخانه به صورت ماشینی انجام می‌شود و نیروی انسانی به عنوان کنترل کننده در کارخانه فعالیت دارد.

رئیس زاده با بیان اینکه این کارخانه جز پیشرفته‌ترین و بزرگترین کارخانه های آجر کشور محسوب می‌شود، اضافه کرد: خاک ورودی به کارخانه و آجر تولیدی، روزانه در آزمایشگاه کنترل کیفیت بررسی و محصول با کیفیت روانه بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه این کارخانه در دو مرحله راه اندازی شده است، گفت: مرحله اول با مشکلاتی مواج شد و با توجه به شرایط کنونی کشور روزانه حدود ۱۵۰ هزار سفال تولید می‌شود.

مدیرعامل این واحد تولیدی افزود: سفال‌های تولیدی به مناطق مختلف کشور از جمله استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام، کرمانشاه و استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال می‌شود.

رئیس زاده به نامگذاری سال ۹۹ توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام «جهش تولید» اشاره کرد و گفت: با توجه به مشکلات پیش آمده در خط تولید، به ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی نیاز داریم تا خط اول و دوم کارخانه به طور کامل راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: همچنین خط سوم کارخانه به تولید آجرنمای نسوز اختصاص داده شده که با راه اندازی آن برای ۱۵۰ نفر شغل ایجاد می‌شود و بیش از ۶۰۰ تن به میزان تولید اضافه می‌شود

علیرضا اتابک با اشاره به اینکه کارخانه آجر دهدشت نقش بسزایی در تولید و رونق منطقه دارد، گفت: تلاش می‌شود در راستای تحقق امر جهش تولید و رونق اقتصادی منطقه، مشکلات این کارخانه برطرف شود.

فرماندار کهگیلویه تصریح کرد: با توجه به مشکل بارگیری محصول تلاش کردیم ظرفیت بارگیری در این کارخانه افزایش پیدا کند.

اتابک افزود: با همکاری اداره حمل و نقل و راهداری ۲۵ دستگاه کامیون برای ارسال محصول به استان‌های همجوار تأمین شده است.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت کهگیلویه هم گفت: در این کارخانه ۱۷۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

احمد حکیم با اشاره به همکاری این اداره با سرمایه گذاران واحد‌های تولیدی و اشتغال در شهرستان افزود: این کارخانه با ۲۵۰ میلیارد ریال آورده سرمایه گذار، ۱۰ میلیون ریال تسهیلات ارزی و ۱۸۰ میلیارد ریال تسهیلات ریالی راه اندازی شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی