تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 مارس 2020 - 22:20
کد خبر : 14616

نوروز کرونایی

نوروز کرونایی

بالاخره ویروس نو پدید کرونا که این روزها پری برای پرواز ندارد با توکل به رحمت خالق هستی و مشارکت هموطنان رخت برخواهد بست و روزهای خوش به مردم سرزمین ایران اسلامی باز خواهد گشت.
سال ۱۳۹۸ با همه تلخی ها وشیرینی هایش نفس های آخر خویش را می‌کشد.

آفتاب دنا – سید ولی موسوی // نوروز این جشن ملی ایرانیان از راه رسید و مردم نجیب ایران اسلامی در حالی به استقبال نوروز ۹۹ می‌روند که روزهای حساس و پر اضطرابی را در مواجه با ویروس کرونا سپری می کنند.

ویروسی که تنها راه مقابله با آن خود مراقبتی و خانه نشینی است و روزانه جان ده‌ها هموطن عزیزمان را می گیرد .

با تاسف باید بگوییم سال ۹۸ پایان خوشی برای مردم ایران و سایر نقاط جهان نداشت. وحشت مردم جهان از ویروس مرگبار کووید ۱۹ مشهور به کرونا، همه چیز را در این روزها در اقصی نقاط عالم تحت تاثیر خود قرار داده است . عید و آمدن فصل بهار و آغاز رویش دوباره طبیعیت را از یادمان ربوده است.

نوروز ۹۹ با همه نورزهایی که تجربه کرده بودیم متفاوت است. در نوروز ۹۹ به توصیه مسوولان از سفر و دید بازدیدها و به جا آوردن صله رحم این سنتهای زیبای ایرانیان خبری نیست. همه برای حفظ سلامتی خود و دیگر همنوعان باید این نکات را رعایت کنیم تا بتوانیم این روزهای کرونایی را پشت سر بگذاریم.

بالاخره ویروس نو پدید کرونا که این روزها پری برای پرواز ندارد با  توکل به رحمت خالق هستی و مشارکت هموطنان رخت برخواهد بست و روزهای خوش به مردم سرزمین ایران اسلامی باز خواهد گشت. 
سال ۱۳۹۸ با همه تلخی ها وشیرینی هایش نفس های آخر خویش را می‌کشد.

سالی که تلخی‌های فراوانی برای مردم ایران داشت از سیل در شهرهای مختلف در ابتدای سال تا شهادت سردار دل‌ها و حادثه هواپیما و ویروس منحوس کرونا در ماه‌های پایانی سال همه مردم را متاثر کرد.

البته در کنار این حوادث تلخ ملت ایران با حضور خویش در صحنه‌های مختلف از جمله راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی بار دیگر ثابت کردند که پای آرمان‌های انقلاب علی رغم همه مشکلات و توطئه ها ایستاده اند.

عید نوروز ۹۹ یکی از متفاوت‌ترین نوروز‌های عمرمان را تجربه خواهیم کرد که این را هم باید از حکمت‌های خداوند بدانیم  و به لطف و رحمت بیکران ذات اقدس الهی برای گذر از این روزها امیدوار باشیم.

همه برای سلامتی خود و سایر همنوعان باید در این  عید متفاوت بیاندیشیم و به توصیه در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال این ویروس کمک کنیم تا جان عزیزانمان به خطر نیفتند.

پیشنهاد می‌کنیم این عید را از طریق تلفن و اینترنت با هم دیگر در تماس باشیم و بـه دیدار کسانی کـه دوستشان داریم نرویم تا آن ها را در دسترس ویروس کرونا قرار ندهیم.

بدانیم کـه این عید بر خلاف همه ی هزاره های‌ گذشته، دوست داشتن در ندیدن اسـت و عید دیدنی یک خطای نابخشودگی.

عید ما بعد از شکست کرونا ، این را شعار قرار دهیم و قرار ملی بگذاریم کـه عید امسال را موکول کنیم بـه زمانی کـه ویروس کرونا در کشورمان عزیزمان از بین رفته اسـت.آن وقت، لباس نو و آجیل و شیرینی می‌خریم و بـه دید و بازدید میرویم تا سنت زیبا و ایرانی عید نوروز را ولو با تاخیر بـه جا بیاوریم.

همه بیاییم با هم عهد ببندیم امسال بـه خاطر کرونا، عید را نه جایی برویم  و نه مهیای مهمانی باشیم . حفظ سلامتی همه ی خانواده های ما در گرو این تصمیم بشردوستانه اسـت. با دلتنگی تمام عید امسال را از هم دور خواهیم بود بـه امید روزی کـه کرونا را شکست دهیم و با خیالی آسوده عید بگیریم .

عید نوروز ۹۹  را به همه مردم سرزمینم و همه آنانکه نوروز این عید باستانی را گرامی می دارند تبریک عرض می کنم  و دست دعا به آسمان بلند می کنیم و برای سلامتی و عاقبت به خیری دعا می کنیم .

امسال در روزهای عید، دور هم بودن در خانه را تجربه و “حول حالنا الی احسن الحال” را بـه نیت ریشه کنی بیماری کرونا و التیام حال همه ی مبتلایان زمزمه کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی