تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 ژانویه 2020 - 23:57
کد خبر : 13978

ارائه آمارهای مستند توسط ثبت احوال پایه و مبنای برنامه ریزی است/ دوران طلایی جمعیت جوان استان

ارائه آمارهای مستند توسط ثبت احوال پایه و مبنای برنامه ریزی است/ دوران طلایی جمعیت جوان استان

آفتاب دنا :دومین جلسه شورای راهبردی جمعیت استان کهگیلویه وبویراحمد به ریاست استاندار و با حضور اعضاء در سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید.

آفتاب دنا :دومین جلسه شورای راهبردی جمعیت استان کهگیلویه وبویراحمد به ریاست استاندار و با حضور اعضاء در سالن اجتماعات استانداری برگزار گردید.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، استاندار کهگیلویه وبویراحمد دراین جلسه گفت: آمارهای ادارات و سازمان ها باید دارای مرجع رسمی، مستندات قوی و علمی باشند.

حسین کلانتری  با بیان اینکه باید تحلیلی از داده های آماری در حوزه های مختلف ثبت احوال داشته باشیم گفت: این آمار‌ها پایه و مبنای برنامه ریزی است چرا که کارشناسان و متخصصان براساس این آمار‌ها اظهار نظر می‌ کنند و برای مشکلات استان باید راهکار‌های علمی و موفق ارائه دهند.

استاندار به آمارهای رسمی مرکز آمار ایران اشاره کرد و اظهار داشت: در ارائه آمارها باید همه استانداردهای لازم رعایت و به عنوان مبنایی کار، برنامه و تحلیل اندیشمندان، بزرگان و برای برنامه ریزان قابل قبول و سازنده باشد.

کلانتری به تحلیل آمارهای زاد و ولد، رشد جمعیت، مرگ و میرها که ناشی از کهولت سن، تصادفات و یا بیماری ها هستند تاکید کرد و افزود: برای اینکه بخواهیم از وضعیت موجود به شرایط مطلوب برسیم باید با برنامه های مطالعاتی، تحقیقاتی و پژوهشی به نتیجه برسیم.

استاندار به مسئله پنجره طلایی جمعیت استان اشاره کرد و افزود: اینکه جمعیت استان ۷۰ درصد آن بین ۱۵ تا ۶۴ سال سن دارند نشان از طلایی بودن جمعیت استان دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون این جمعیت جوان نیازمند شغل هستند و می ‌توانند پیشرفت همه جانبه استان را در زمینه‌های مختلف رقم بزنند لذا باید برنامه ریزی های لازم در این خصوص مورد توجه جدی قرار گیرد.

کلانتری به مسئله، ازدواج، اشتغال و مسکن جوانان در شرایط کنونی که استان در اوج برخورداری از جمعیت جوان  قرار دارد تاکید کرد و ابراز داشت: راهبرد کلی و سیاست اصلی جمعیت استان باید برپایه و مبنای بندهای ۱۴ گانه مقام معظم رهبری باشد که توسعه، پیشرفت همه جانبه، پویایی و تحرکت جامعه را در پی دارد.

استاندار با بیان اینکه باید سرمایه گذاری، اشتغال، تولید، کارآفرینی در این مقطع از زمانی اتفاق افتد افزود: چرا که استان هم منابع و ظرفیت ها و هم نیروی انسانی جوان، تحصیل کرده و مهارت آموخته را دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در اشتغال روستایی خوب کار کردیم و جایگاه خوبی هم در کشور داریم افزود: باید با تقویت اشتغال روستایی، مشاغل خانگی، زنان و نواحی صنعتی روستایی با کارآفرینی از مهاجرت روستائیان جلوگیری کرد.

کلانتری به شرایط کنونی کشور اشاره کرد و گفت: دولت برای تحقق وعده‌های خود از همه توان استفاده می‌کند، اما باید این را مد نظر قرار دهیم که کشور ما در شرایط اقتصادی ویژه‌ای است و دشمنانی مانند آمریکا، آل سعود و اسرائیل با اصولگرا و اصلاح طلب کاری ندارند.

وی با تاکید بر اینکه باید با مردم صادق باشیم عنوان کرد: گزارش‌هایی که به مردم می‌دهیم باید واقعی و عینی باشد تا موجب افزایش اعتماد، افزایش سرمایه اجتماعی و افزایش امید در بین مردم شود.

۱۲ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد هنوز کارت ملی هوشمند ندارند

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد، در دومین جلسه شورای شورای هماهنگی ثبت احوال استان نیز گفت: ۱۲ درصد جمعیت این استان هنوز برای کارت ملی هوشمند اقدام نکرده اند.

“سید محمد علی تقوی” افزود: در روز ملی ثبت احوال در هفته گذشته سوم دی ماه، “شعار خدمت هوشمند” در هفته ثبت احوال انتخاب شد.

وی اظهار کرد: رویکرد سازمان به سمت هوشمند سازی خدمات و ارائه و صدور اسناد هویتی مکانیزه از جمله کارت هوشمند در حال انجام است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: امسال وارد یکصد و یکمین سالروز بنیانگذاری  ثبت احوال کشور شدیم.

تقوی ادامه داد: افتتاح هفت اداره باقیمانده ثبت احوال روی شبکه فیبر نوری با اعتبار بالغ بر ۶۶۲میلیون تومان با همکاری مخابرات و حوزه فناوری سازمان ثبت احوال کشور هفته گذشته صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی و مکانیزه کردن آرامستان های شهر یاسوج با مکاتباتی که با شهرداری داشتیم  که ۱۴ آرامستان در شهر یاسوج ساماندهی شوند و بتوانیم اطلاعات فوت در این آرامستان ها را به صورت به روز ثبت کنیم.

تبدیل ثبت احوال سنتی به ثبت احوال مدرن  مهمترین رویکرد ثبت احوال

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد، عنوان کرد: در طی دو دهه اخیر با رویکرد جدیدی در ثبت احوال مواجه بودیم و آن رویکرد تبدیل ثبت احوال سنتی به ثبت احوال مدرن بوده است.برای رسیدن به این رویکرد جدید بایستی اقدامات و ساختارهای خود را به گونه ای تنظیم می کردیم که با سرعت بیشتری به وضعیت فعلی دست پیدا می کردیم.

تقوی گفت: الان روی سند فیزیکی هیچ کار خاصی انجام نمی دهیم تمام تغییرات در سندها به صورت الکترونیکی صورت می گیرد که امکان نظارت هوشمند، دست نویسی اسناد، صدور شناسنامه مکانیزه، استعلامات الکترونیکی و ارائه خدمات سکونت محور را به ما می دهد.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم خدمات استان را در امور مختلف ارائه دهیم، ۱۰ سامانه را راه اندازی کردیم و اکنون درخواست های مردم توسط این ۱۰ سامانه انجام می گیرد.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: از جمعیت بالای ۱۵ سال ۵۴۶ هزار و ۳۶۸ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند در استان هستند ک ۴۷۶هزار و ۲۱۰ نفر یعنی ۸۸ درصد تکمیل ثبت نامشان انجام شده و ۱۲ درصد باقیمانده به دلیل مشکلات اقتصادی و وضعیتی که در بحث صدور کارت به وجود آمد این روند کاهش یافت و غالب این ۱۲ درصد کسانی هستند که تحت پوشش دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد هستند.

۸۲ درصد جمعیت استان شناسنامه مکانیزه دریافت کرده اند

تقوی بیان کرد: آمار شناسنامه های تعویضی بالای ۱۵سال که ۵۱۷ هزار نفر جمعیت بالای ۱۵ نفر داریم که ۷۰ درصد شناسنامه های این افراد مکانیزه شده است.

وی ادامه داد: کل شناسنامه های صادره ۸۲ درصد جمعیت استان مکانیزه شده است.

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: برون سپاری خدمات برای سرعت به این کار نیاز داشتیم ک بخشی از خدمات را به دفاتر پیشخوان واگذار کنیم. تعداد دفاتری که با همکاری می کنند ۴۵ دفتر هستند و حدود ۶۰ درصد ثبت نام کارتهای هوشمند را نیز همین دفاتر انجام دادند.

تقوی اظهار کرد: ثبت کد پستی و نشانی محل سکونت افراد که هدف از این بحث دسترسی سریع و آسان به محل سکونت در صورت لزوم است. به سه روش کد پستی را به صورت رایگان در خدمت مردم قرار دادیم.

وی افزود: به کمک سامانه و استقرار مامور در سه بیمارستان های اصلی بویراحمد، کهگیلویه و گچساران باعث شده که سطح پوشش گزارش ولادت از ۹۹.۳۷ درصد فراتر برود که بالاتر از میانگین کشوری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی