تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 دسامبر 2019 - 18:52
کد خبر : 13896

سند دار شدن زمین‌های زراعی منطقه لوداب بویراحمد/۹۵۰۰هکتارسطح زیر کشت زارعی دیم و آبی دربخش لوداب

سند دار شدن زمین‌های زراعی منطقه لوداب بویراحمد/۹۵۰۰هکتارسطح زیر کشت زارعی دیم و آبی دربخش لوداب

علیرضا اکبری به تعداد بهره‌برداران حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۳۵۰۰ بهره‌بردار زراعی ۶۰۰ بهره‌بردار باغی و ۱۲۵۰ بهره‌بردار دامی در منطقه لوداب در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

آفتاب دنا : رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش لوداب از سند دار شدن زمینهای زراعی این منطقه خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، علیرضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگاران به بیان گزارشی از فعالیت‌های مرکز جهاد کشاورزی بخش لوداب پرداخت و گفت: بخش لوداب ظرفیت‌های خوبی در حوزه کشاورزی دارد که با استفاده از همه پتانسیل‌ها برای رونق آن استفاده خواهیم کرد.

وی سطح زیر کشت زارعی دیم و آبی منطقه لوداب را ۹۵۰۰هکتار و باغات را ۳۸۵ هکتار عنوان کرد و افزود: سطح زیر کشت بارانی و قطره‌ای در لوداب ۳۲ هکتار است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش لوداب به تعداد بهره‌برداران حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: ۳۵۰۰ بهره‌بردار زراعی ۶۰۰ بهره‌بردار باغی و ۱۲۵۰ بهره‌بردار دامی در منطقه لوداب در بخش کشاورزی فعالیت می‌کنند.

این مسوول پروژه‌های تکمیلی و نیمه تکمیلی احداث و بازسازی تعداد جداول مزارع کشاورزی برنج کاری و باغات را ۲۱ جدول و تعداد جداول در دست اقدام را ۴ مورد عنوان کرد و گفت:۵۰ دستگاه تراکتور، ۳۵ دستگاه خرمنکوب و ۳۵ دستگاه گاو آهن در منطقه لوداب جهت  انجام فعالیت‌های کشاورزی وجود دارد.

وی از کاشت ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی زراعی آبی و دیم کشت پاییزه  درسال جاری خبر داد، گفت: ۳ تعاونی خرید نهاده‌های کشاورزی در بخش لوداب فعال هستند که کشاورزان محصولات مازاد بر نیاز خویش را می‌توانند به این تعاونی‌ها تحویل کنند، با همت و تلاش کشاورزان منطقه  مقدار ۸۰۰تن گندم مازاد برمصرف کشاورزان حوزه را تحویل سیلوی مرکز یاسوج دادیم

اکبری تعداد کارشناسان پهنه منفرد در مرکز را ۶ نفر ذکر کرد و گفت: با اجرای طرح کاداست اراضی کشاورزی زمینهای زراعی این بخش سندار می‌شوند در این طرح کشاورزان منطقه شناسایی و جهت ثبت سند تک برگ زراعی فرآیند قانونی در حال اجراست.

برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی جهت ارتقاء دانش کشاورزان

رئیس مرکز جهاد کشاورزی بخش لوداب از برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی جهت ارتقاء دانش کشاورزان در راستای بهره‌وری بهتر خبر داد وگفت: دوره‌هایی در رابطه با ضدعفونی بذر غلات ، بهداشت جایگاه دام، بهداشت شیر، پرورش قارچ، کشت گیاهان دارویی، پرورش زنبور عسل، کشت زعفران، هرس و تغذیه باغات  جهت کشاورزان روستاهای بخش لوداب برگزار شد.

وی توزیع کودهای شیمیایی ازطریق صدور حواله به کشاورزان را از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی بخش لوداب عنوان کرد و یادآور شد: تعداد روستاهای این بخش ۱۶۷ روستا است و اعتباراتی جهت خسارت سیل فروردین ماه امسال  و کمک به کشاورزان حوزه در نظر گرفته شده و خوشبختانه پرونده‌های تسهیلات آنها توسط بانک‌های عامل تکمیل شده و در شرف پرداخت است.

اکبری گفت: در زمینه طرحهای استغال زایی روستایی بالغ بر یک میلیارد تومان درسال ۹۷ تسهیلات بانکی به متقاضیان  بخش کشاورزی پرداخت شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی