تاریخ انتشار : دوشنبه 9 دسامبر 2019 - 0:20
کد خبر : 13702

فرهیختگان و نخبگان در مقایسه گذشته و حال کهگیلویه حقایق و واقعیتها را برای مردم بیان کنند/حمایت قاطع چهره دانشگاهی ،شاعر و نویسنده برترکهگیلویه از موحد

فرهیختگان و نخبگان در مقایسه گذشته و حال کهگیلویه  حقایق و واقعیتها را برای مردم بیان کنند/حمایت قاطع چهره  دانشگاهی ،شاعر و نویسنده برترکهگیلویه از موحد

آفتاب دنا : نماینده چهار دوره شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهیختگان و نخبگان در مقایسه گذشته و حال کهگیلویه  حقایق و واقعیتها را برای مردم بیان کنند. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، جمعی از اساتید دانشگاههای استان کهگیلویه وبویراحمد با حجت السلام محمد موحد نماینده چهار دور شهرستان کهگیلویه دیدار

آفتاب دنا : نماینده چهار دوره شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهیختگان و نخبگان در مقایسه گذشته و حال کهگیلویه  حقایق و واقعیتها را برای مردم بیان کنند.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، جمعی از اساتید دانشگاههای استان کهگیلویه وبویراحمد با حجت السلام محمد موحد نماینده چهار دور شهرستان کهگیلویه دیدار کردند و به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خویش برای توسعه شهرستان کهگیلویه پرداختند.

حجت السلام محمد موحد در این دیدار با ابراز خرسندی از این دیدار و شنیدن دغدغه ها ومطالبات جامعه دانشگاهی گفت: در گذشته در شرایط سختی که داشتیم کارهای بزرگی انجام دادیم که برای توسعه یافتگی راه زیادی پیش رو داریم.

وی با اشاره به محرومیتهای کهگیلویه در گذشته گفت: زمانی که دهدشت را تحویل گرفتم یک عمل آپاندیز معمولی در آن انجام نمی گرفت،خبری از تخت بیمارستان ،فضای دانشگاهی  نبود. در اکثر روستاها راه ارتباطی نبود با پای پیاده می رفتیم.

موحد گفت: در مناطق مختلف کهگیلویه مردم از زیرساختهای اولیه از قبیل آب بهداشت راه و آموزش محروم بودند  که در دوران نمایندگی  افتخار داشتم با پیگیریهای مجدانه زیرساختهایی را پایه گذاری کنم که در برون رفت از محرومیت نقش  اثر گذاری داشت.

وی گفت: مجوز پتروشیمی دهدشت را در آن دوران به شکل کاملا استثنایی گرفتیم که مناقصه آن نیز در روزنامه جمهوری اسلامی چاپ شد.

 نماینده  چهار دوره شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: درحوزه سرفاریاب به واسطه نبود پل و جاده مناسب ماشین های زیادی را آب با خود می برد که با پیگیریها ردیف بودجه گرفت ودر شرکت گاز متعهد شدم که اگر در مسیر این جاده مشکلی بوجود آمد مرا محاکمه کنند.

نماینده سابق شهرستان کهگیلویه یکی از افتخارات خویش را گره گشایی از کار مردم دانست وگفت: به پیگیری کارهای فردی افتخار می کنم در حالی که امروز برخی تحمل شنیدن چهار تلفن را ندارند.

موحد حضور خویش در مجلس را فراگیر و پر رنگ عنوان کرد وگفت: بنده مبدع طرح توزیع اعتبارات در مرکز استان برای شهرستانها در مجلس بودم که در آن موقع با دفاع خوبی که از این طرح داشتم علی رغم مخالفت دولت رای بسیار بالایی آورد.

وی گفت: در صورت اعتماد مردم و عنایات الهی با مشورت با همه نخبگان راه توسعه را در پیش می گیریم و در زمینه کاهش مشکلات ، آلام و دردهای مردم  تلاش خواهیم کرد.

در این جلسه دکتر سهیل مرادی نژاد از اساتید دانشگاه فنی وحرفه ای استان در سخنانی به بیان اهمیت انتخابات مجلس و نقش آن در جامعه پرداخت و گفت: مجلس به تعبیر امام رحل در راس امور و عصاره فضائل ملت است که حضور نیروهای توانمند می تواند مجلسی کارآمد را شکل دهد که در تحولات جامعه به خوبی بتواند نقش آفرینی کند.

وی توسعه شهرستان کهگیلویه در ابعاد گوناگون اجتماعی ،اقتصادی ،عمرانی و انسانی را مهمترین مطالبه جامعه دانشگاهی عنوان کرد.

مرادی نژاد افزود: مشورت با جامعه دانشگاهی درمسائل مختلف توسعه ای نیز می تواند به روند شتابان توسعه کمک کند.

حمایت قاطع و صریح چهره علمی و دانشگاهی استان،شاعر،نویسنده و استاد دانشگاههای استان کهگیلویه وبویراحمد  دکتر سیاوش نریمان از حاج آقا موحد

دکتر سیاوش نریمان چهره علمی و دانشگاهی ،شاعر،نویسنده و استاد دانشگاههای استان کهگیلویه وبویراحمد  نیز در این جلسه ضمن ابراز ارادت و سپاس از جمع نخبه و علمی این محفل وزین، از حاج آقا موحد که نظر عقلا و خردمندان دردمند جامعه کهگیلویه را مبنی بر ورود به آوردگاه انتخابات تمکین نمودند تشکر و قدردانی کرد.

دکتر نریمان انسان را با داشتن وجوهی نظیر، اندیشه ورزی،آزادی و اختیار متمایز از همه موجودات دانست و گفت: انسان با کمک گیری ازاین وجوه متمایز می تواند سرنوشت خود را رقم بزند

این استاد دانشگاه با بیان اینکه تجلی این اختیار و آزادی در پروسه انتخابات بیشتر خودنمایی می کند خاطرنشان کرد: پدیده انقلاب اسلامی چه در حدوث و چه در بقاء و تداوم علاوه بر مشروعیت الهی مبتنی و متکی به آراء و اراده مردم بوده و هست.

دکتر نریمان انتخابات پی رو به دلایل متعدد حساسترین و تاثیرگذارترین آزمون هاست اظهار داشت : متاسفانه تحریم های خصمانه نظام سلطه،کاهش ارزش پول ملی،تورم لجام گسیخته،سوءمدیریت برخی مدیران،اختلاس های نجومی و رانت خواری ها  وگرانی اقلام ضروری، زندگی را بر مردم بسی سخت و طاقت فرسا کرده است.

نماینده باید فریادگر احقاق مطالبات مردم و منادی توسعه کهگیلویه بزرگ باشد

 دکتر نریمان افزود: با توجه به مشکلات گفته شده باید نماینده ای که در تراز و عیار انقلاب اسلامی باشد بر کرسی پارلمان جلوس کند که گفتمان انقلاب را تمکین کند و با خط و مشی مقام معظم رهبری زاویه نداشته باشد و فریادگر احقاق مطالبات مردم و منادی توسعه کهگیلویه بزرگ باشد.

ااین استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز به دلایل متعدد، کهگیلویه”دهدشت” که روزی و روزگاری پل تجاری جنوب به شمال بوده و قدمتی دیرینه دارد حال و روز خوشی نداردو غبار توسعه نیافتگی بر سیمای غریبانه اش نشسته است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت های انسانی و طبیعی دیار کهگیلویه مغفول مانده است تا جایی که مردم برای ارتزاق و معیشت از شهر و دیار خویش مهاجرت کرده اند افزود: طاعون بدخیم بیکاری نسل جوان را به شدت تهدید می کند و آسیب های ناشی از فقر و بیکاری این نسل را مستاصل کرده است.

نریمان در ادامه اظهار داشت: باید با تشریک و معاضدت اهل فن و متخصصان کاربلد گره از کار فروبسته کهگیلویه بزرگ گشود و دوباره احیاءش کرد.

وی یادآور شد: سفره گشوده انقلاب اسلامی،متعلق به همه فرزندان انقلاب است نباید اجازه داد در انحصار رانت خوارها و ویژه خوارها قرار گیرد.

نریمان، با انتقاد از برخی عناصر که با استخدام های فله ای و بدون ضابطه،تبعیض و بی عدالتی را موجب می شوند رسالت نماینده مجلس برای سامان دهی اشتغال و توسعه را متذکر شد و به شعری از حافظ شیرازی استناد کرد که:/سخن درست بگویم نمی توانم دید/که می خورند حریفان و من نظاره کنم

نریمان از همراهی جامعه دانشگاهی در انتخابات پیشرو با با حجت السلام محمد موحد خبر داد وگفت: قطعا با  شناختی که از گذشته پرافتخار ایشان داریم حضور وی نقطه امیدی برای برون رفت غبار محرومیت از چهره شهرستان کهگیلویه خواهد شد .

یکی دیگر از اساتید دانشگاه بی توجهی به دانشجویان به عنوان آینده سازان ومدیران فردای ایران اسلامی را یاداور شد وگفت: نسل جوان دانشجو دارای پتانسیل عظیمی است که به واسطه نامیدی از آینده مبهم دچار سرخوردگی شده است.

وی امید به جوانان و پیگیری بحث اشتغال و دیگر نیازهای آنان را مهمترین مطالبه اساتید ودانشجویان دانس واظهار امیدواری کرد حضور ایشان بتواند به بهبود اوضاع جوانان این استان کمک کند.

عزت ، اقتدار ،وحدت و نوکری مردم شعار حجت السلام موحد در انتخابات

 حجت السلام محمد موحد در ادامه این جلسه در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری آفتاب در رابطه با شعار انتخاباتی وبرنامه های خود گفت: عزت ، اقتدار ،وحدت ، همدلی ،هماهنگی توسعه پایدار و نوکری مردم شعار من در این دوره از انتخابات خواهد بود.

وی به برنامه ها وسیاستهای خویش برای برون رفت شهرستان کهگیلویه از توسعه نیافتگی در صورت موفقیت در انتخابات اشاره کرد وگفت: اگر دراین مسیر توفیقی حاصل شود برنامه ها وحرکتهایی را در بخشهای مختلف آغاز خواهیم کرد.

حجت السلام محمد موحد افزود: درفضای صنعت نیز دنبال صنایعی هستیم به شکلی که واقعا بتواند به اشتغالزایی منجر شود .

وی توجه به اشتغال را مهمترین برنامه خویش عنوان کرد وگفت: هر چیزی که که زمینه اشتغال پایدار را ایحاد کند دنبال خواهیم کرد .

وی راه برون رفت شهرستان کهگیلویه از توسعه نیافتگی را توجه ویژه به بخش کشاورزی و پیگیری صنایعی با اشتغالزایی بالا ذکر کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی