تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 نوامبر 2019 - 21:22
کد خبر : 13633

اجرای ۲۲۲طرح در راستای تحقق سند بنیادی

اجرای ۲۲۲طرح در راستای تحقق سند بنیادی

آفتاب دنا: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش از اجرای تحقق سند نحول بنیادی خبر داد. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،ایوب رضایی در نشست خبری  که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت:  متوسطه شامل دوره های اول و دوم متوسطه و فتی و کار دانش است که بر اساس آمار تعداد

آفتاب دنا: معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش از اجرای تحقق سند نحول بنیادی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا،ایوب رضایی در نشست خبری  که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد گفت:  متوسطه شامل دوره های اول و دوم متوسطه و فتی و کار دانش است که بر اساس آمار تعداد ۲۴هزارو۶۰دانش آموز در مقطع متوسطه اول ،۲۰ هزارو ۶۸۹دانش آموز در مقطع متوسطه دوم و ۶هزارو ۵۳۸ دانش آموزنیز در رشته های فنی و حرفه ای و کارو دانش مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش اظهار کرد :یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش تحقق سند تحول بنیادین است که در سال ۹۰ رونمایی شد و باهدف های عملیاتی و راه کار هایی که داشت در سطح کشور ابلاغ شد.

رضایی اضافه کرد :حدود ۳۷۰بر نامه اجرایی در سطح کشور ابلاغ شد که تعداد ۲۲۲برنامه در حوزه های مختلف فرهنگی،ورزشی،آموزشی و….در استان کهگیلویه و بویراحمد متناسب با شهرستان ها و مناطق مختلف تهیه و ارسال شد.

معاون آموزش متوسطه استان همچنین عنوان کرد :یکی از فعالیت هایی که در حوزه متوسطه در این چند سال صورت گرفته بحث ایران مهارت است که طبق این برنامه هر دانش آموز علاوه بر آموزش تئوری ، یک مهارت می آموزد و با همکاری فنی و حرفه ای ۶۰ ساعت آموزش می بینند و کارت مهارت نیز برای آن ها صادر می شود و به سمت کار آفرینی سوق داده می شوند.

وی همچنین برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی را یکی دیگر از برنامه های عنوان شده در جهت سند تحول بنیادین  آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: این جشنواره در سه سطح مدرسه، منطقه و استانی و در محورهای ، زبان انگلیسی، ادبیات و روخوانی ، پژوهش و آزمایشکاه برگزار و منتخبین به مرحله کشوری راه می یابند که  درهمین زمینه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته موفق به کسب رتبه های دوم و سوم در محورهای مختلف شد.

رضایی همچنین افزود:یکی دیگر از رویکرد های مدرسه محوری، برنامه ویژه مدرسه یا بوم است که در ۱۳۱آموزشگاه اجرا شد ودر این طرح ۲ ساعت از ساعات درسی مدرسه در اختیار مدیر آموزشگاه جهت انجام فعالیت ها در راستای تحقق سند بنیادین گذاشنه می شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پروش استان در پایان ابراز داشت :رشته گیاهان دارویی و پرورش ماهیان سردآبی به مدت ۲سال است که راه اندازی شده است و استقبال خوبی از این رشته شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی