تاریخ انتشار : شنبه 26 اکتبر 2019 - 18:25
کد خبر : 13574

فرهنگیان و دانش آموزان نقش مهمی در نهادینه کردن مقوله مهم فرهنگ وقف در جامعه دارند

فرهنگیان و دانش آموزان نقش مهمی در نهادینه کردن مقوله مهم فرهنگ وقف در جامعه دارند

حجت الاسلام قاسم مومنی شاد گفت: دردهه وقف برنامه‌های متنوعی در راستای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ وقف اجرا می شود تا آینده سازان ایران اسلامی بیش از پیش با فواید وقف این سنت زیبای نبوی آشنا شوند.

آفتاب دنا : هم‌زمان با اولین روز دهه وقف، آیین نمادین آغاز دهه وقف در هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی با حضور مسئولان اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد و آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد به نواخته شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد در این آیین گفت: فرهنگیان و دانش آموزان نقش مهمی در نهادینه کردن مقوله مهم فرهنگ وقف در جامعه دارند .

حجت الاسلام قاسم مومنی شاد افزود: دردهه وقف برنامه‌های متنوعی در راستای آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ وقف اجرا می شود تا آینده سازان ایران اسلامی بیش از پیش با فواید وقف این سنت زیبای نبوی آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه وقف اقدامی ماندگار و جاودانه و راهکاری برای زدودن فقر ومحرومیت از جامعه اسلامی است خاطرنشان کرد: با همت واقفین خیر اندیش امروز به الحمدالله ۱۲۰۰۰ مدرسه  موقوفه در سطح کشور داریم که گام مهمی برای حل مشکلات فضای آموزشی است .

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد  افزود: وقف چشمه ای جوشان وذخیره ای تمام نشدنی در جامعه است که فرهنگیان عزیز می توانند با تبیین  مقوله وقف برای دانش آموزان به ترویج این فرهنگ نبوی در جامعه کمک کنند .

وی افزود: گفتار وکلام معلم درکلاس برای ترویج فرهنگ وقف بسیار مهم است که لازم است معلمان در این زمینه در دهه وقف دقایقی از کلاس خویش را به این موضوع اختصاص دهند.

کاپیتولاسیون باعث شد امام پرده از خیانت های آشکار و پنهان آمریکا برای مقابله با نظام اسلامی بردارد

حجت الاسلام قاسم مومنی شاد در بخش دیگری از سخنانش به چهارم آبان ۴۳ فریاد افشا گرانه و عزتمندانه امام راحل علیه کاپیتولاسیون اشاره کرد وگفت: کاپیتولاسیون جزء ننگین­ ترین معاهداتی بود که قدرت­ های استکباری بر جوامع تحت سیطره خود تحمیل می­ کنند که معمار حکیم انقلاب اسلامی به خوبی در مقابل آن ایستاد.

وی کاپیتولاسیون را نقض آشکار استقلال و حاکمیت و حیثیت ملی کشور دانست و گفت: کاپیتولاسیون با عث شد جهت گیری امام (ره) متوجه آمریکا شود و پرده از خیانت های آشکار و پنهان این کشور برای مقابله با نظام اسلامی بردارد.

آگاهی بخشی به دانش آموزان در موضوعات مختلف ملی ومذهبی گام مهمی در مسیر توسعه خواهد بود

معاون آموزش متوسطه اداره آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد نیز در این آیین با گرامیداشت دهه پایانی صفر گفت: آگاهی بخشی به دانش آموزان در موضوعات مختلف ملی ومذهبی گامی مهمی در مسیر توسعه و پیشرفت خواهد بود.

سالم جانی پور با بیان اینکه دانش آموزان آینده سازان ومدیران فردای جامعه اسلامی هستند از دانش آموزان خواست در کنار کتابهای درسی مطالعات غیر درسی نیز داشته باشند تا هم با آنچه در محیط پیرامون خویش می گذرد آشنا باشند و هم با شناخت و دانش بیشتر به سمت آینده ای بهتر حرکت کنند.

وی افزود: مقوله مهم وقف برای زدودن فقر ومحرومیت از جامعه بسیار مهم و تاثیرگذار است که باید  آثار وبرکات آن در حوزه های مختلف برای مردم به خوبی تبیین شود.

جانی پور ، ترویج مقوله وقف را برای انجام کارهای عام المنفعه وحل مشکلات جامعه مهم دانست و از آمادگی آموزش وپرورش برای فرهنگ سازی این مقوله در مدارس  به کمک سایر دستگاههای فرهنگی خبر داد .

آگاهی بخشی به دانش آموزان برای ترویج فرهنگ وقف کاری ارزشمند است

مدیر هنرستان کشاورزی حضرت آیت الله ملک حسینی نیز ضمن تسلیت دهه پایانی صفر و فرار رسیدن سالروز رحلت نبی‌اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) گفت: آگاهی بخشی به دانش آموزان برای ترویج فرهنگ وقف و ارتقای سطح مشارکت جویی در این امر خداپسندانه  کاری ارزشمند است.

سید ولی موسوی با بیان اینکه آگاهی بخشی به دانش آموزان در زمینه های مختلف می تواند بستر توسعه وتعالی جامعه را فراهم نماید گفت: سنت حسنه و ماندگار وقف در استان کهگیلویه وبویراحمد نیازمند فرهنگ‌سازی  است که در این زمینه معلمان می توانند نقش آفرینی کنند.

در پایان این آیین مسئولان به سوالات دانش آموزان در زمینه وقف پاسخ دادند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی