تاریخ انتشار : جمعه 2 آگوست 2019 - 14:59
کد خبر : 12940

تمهیدات آموزش وپرورش لوداب برای بازگشایی به موقع مدارس/زخمهای کهنه در لوداب از مدارسی که فاقد سرویس بهداشتی، محوطه و سالن ورزشی هستند

تمهیدات آموزش وپرورش لوداب برای بازگشایی به موقع مدارس/زخمهای کهنه در لوداب از مدارسی که فاقد سرویس بهداشتی، محوطه و سالن ورزشی هستند

آفتاب دنا : رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه لوداب گفت: همه تمهیدات و مقدمات لازم در ستاد پروژه مهر برای بازگشایی به موقع مدارس در حال انجام است. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، سید محمد رحیم دانش زاده  با اشاره به اینکه پروژه مهر مجموعه اقداماتی به منظور برنامه‌ریزی و تمهید مقدمات برای

آفتاب دنا : رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه لوداب گفت: همه تمهیدات و مقدمات لازم در ستاد پروژه مهر برای بازگشایی به موقع مدارس در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، سید محمد رحیم دانش زاده  با اشاره به اینکه پروژه مهر مجموعه اقداماتی به منظور برنامه‌ریزی و تمهید مقدمات برای آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی با نشاط مدارس است گفت: کلیه برنامه‌های پروژه مهر در کارگروه‌های پنج گانه با جدیت در سطوح مختلف عملیاتی پیگیری می شود تا در روز اول مهرماه شاهد بازگشایی باشکوه مدارس باشیم.

وی ساماندهی نیروی انسانی، فضا و تجهیزات، توجیه، تبلیغ ، اطلاع رسانی، نظارت و ارزیابی را از مهم‌ترین محورهای پروژه مهر عنوان کرد و افزود: کلیه اقدامات در سطح واحدهای اداری و آموزشی با هدف آماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدیدپیگیری می شود .

فعالیت ۱۳۵ آموزشگاه در مقاطع مختلف تحصیلی در لوداب

رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه لوداب تعداد مدارس مقاطع مختلف در لوداب را ۱۳۵ آموزشگاه  ذکر کرد وگفت: از این تعداد ۱۰۶ آموزشگاه در مقطع ابتدایی ،۱۸ آموزشگاه متوسطه اول ،۹ آموزشگاه متوسطه دوم و ۲ آموزشگاه در واحد فنی وحرفه ای وکاردانش است.

دانش زاده با اشاره به اینکه فضای آموزشی، نیروی انسانی و تجهیزات آموزشی از موئلفه های مهم واثر گذار در تربیت نیروی انسانی است؛ گفت:  در هر سه مقوله  نیازمند همکاری بیشترمسئولان برای ارتقاء کیفی سازی آموزش در بخش لوداب هستیم.

کمبود نیروی انسانی مهم‌ترین چالش‌های آموزش و پرورش لوداب

وی کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی و دروس تخصصی را از مهم ترین چالش های آموزش وپرورش لوداب در سال تحصیلی جدید عنوان کرد وگفت: همه نیازها در مقاطع مختلف احصاء و به اداره کل آموزش وپرورش استان اعلام شده است وباتوجه به همکاری و تعامل خوبی که باآموزش وپرورش استان داریم امیدواریم در تامین نیروی انسانی در سال تحصیلی جدید مشکلی نداشته باشیم.

دانش زاده کمبود نیروی انسانی در بعد پرورشی ،مشاوره وبهداشت مدارس را یادآور شد وگفت: با توجه به پراکندگی و صعب العبوربودن روستاهاو به علت زیر نُرم بودن تعداددانش آموزان در مدارس طبق دستورالعمل ها و بخشنامه ها واگذاری ساعات مشاوره و پرورشی که نیاز ضروری دانش آموزان در مدارس است امکان پذیر نیست.

وی با بیان اینکه در گذشته توازن نیروی انسانی در منطقه لوداب رعایت نشده گفت: بسیاری از مدارس ابتدایی و متوسطه اول بخش لوداب مختلط می باشند و در مدارس دخترانه نیز با کمبود نیروی انسانی خانم مواجه هستیم.

۲۲ آموزشگاه اجاره‌ای و ۱۹ آموزشگاه کانکسی در لوداب

رئیس آموزش و پرورش منطقه لوداب به وضعیت فضاهای آموزشی این منطقه اشاره کرد و گفت: از ۱۳۵ آموزشگاه منطقه لوداب، ۲۲ آموزشگاه اجاره‌ای است که تعداد ۱۸ مدرسه آن خشتی گلی و ۴ مدرسه سنگی و سیمانی است،ضمن اینکه ۱۹ آموزشگاه لوداب کانکسی  هستند و ۴ کانکس دیگر در روستاهای فاقد آموزشگاه در حال نصب است.

دانش زاده  از پیگیری ساختمان دارالقرآن آموزش وپرورش لوداب خبر داد و گفت: ۹ آموزشگاه فرسوده در سطح منطقه لوداب وجود دارد که نیاز به تعمیر و بازسازی دارند.

نوسازی مدارس  برای بهره برداری از مدارس لوداب تسریع کند

رئیس آموزش و پرورش منطقه لوداب از اجرای عملیات ساخت ۶ مدرسه توسط بنیاد برکت وهمچنین ساخت ۲ مدرسه  توسط اداره کل نوسازی مدارس استان اشاره کرد وگفت: این آموزشگاه ها که بین ۲تا ۱۰سال در حال ساخت هستند و از ۱۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند هنوز به بهره برداری نرسیده اند که انتظار می رود با توجه به مشکلات فضاهای آموزشی، اداره کل نوسازی قبل از مهرماه عملیات ساخت مدارس مذکور را به پایان رساند تا بتوانیم ازآنها استفاده کنیم ودانش آموزان ودبیران این مدارس با  آسودگی خاطر بیشترسال جدیدرا شروع کنند.

ازنبود زیرساخت اینترنت وفناوری اطلاعات تا کمبود تجهیزات در مدارس لوداب

رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه لوداب به مشکلات تجهیزات زیرساختی از قبیل کامپیوتر ،اینترنت در مدارس لوداب اشاره کرد وگفت: زیرساخت اینترنت وفناوری اطلاعات در لوداب برای استفاده مدایران و معلمان از سامانه های اداری مدارس  وجود ندارد که مدیران دریافت بخشنامه ها و ثبت نام مدارس را با حضور در اداره پیگیری می کنند .

دانش زاده ، کمبود تجهیزات کامپیوتری ، وسایل آزمایشگاهی و تجهیزات سرمایشی وگرمایشی از قبیل کولر و بخاری در مدارس لوداب را یادآور شد و گفت: در زمینه همه این کمبودها  مکاتبات لازم با آموزش وپرورش استان انجام گرفته که امیدواریم با توجه به نیاز مدارس در تامین آنها مشکلی نداشته باشیم.

زخمهای کهنه در لوداب از مدارسی که فاقد سرویس بهداشتی، محوطه و سالن ورزشی هستند

رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه لوداب ، به کمبود سرویس بهداشتی در مدارس لوداب اشاره کرد وگفت: ۱۶ آموزشگاه در متوسطه اول بخش لوداب مختلط هستند که نیاز به سرویس بهداشتی مستقل دارند  و تعدادی از آموزشگاهها نیز در منطقه لوداب فاقد سرویس بهداشتی هستند که انتظار می رود نوسازی مدارس در این زمینه یاریگر ما باشد.

دانش زاده با اشاره به اهمیت توجه به مقوله ورزش در سلامتی دانش آموزان در مدارس نیز گفت: در هیچ کدام از مدارس چمن وسالن ورزشی  وجود ندارد و اکثر مدارس یا فاقد محوطه هستند و یا محوطه آنها کاملا خاکی است که ضروری است در این زمینه برنامه ریزی  لازم انجام گیرد تا دانش آموزان بتوانند در زنگ ورزش و اوقات فراغت استفاده نمایند.

وی با بیان اینکه محیط های جذاب وشاداب در مدارس نقش مهمی در یادگیری دانش آموزان دارند گفت:۳۰ درصد ازمدارس  لوداب فاقدحیاط هستندو۷۰درصددیگرنیزبه بازسازی محوطه و یاآسفالت نیاز دارند که باید برنامه ریزیهای لازم در این زمینه انجام گیرد.

ناکافی بودن سرانه ورزشی جهت تامین تجهیزات ورزشی

رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه لوداب از ناکافی بودن سرانه ورزشی جهت تامین تجهیزات ورزشی خبر داد وگفت: انتظار می رود در این زمینه با توجه به محرومیت و مشارکت پایین اولیاء به مدارس بخش لوداب توجه بیشتری شود.

آموزش نیروی انسانی مهم ترین اولویت های کاری آموزش وپرورش لوداب

رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه لوداب  ، آموزش نیروی انسانی را از مهم ترین اولویت های کاری خود عنوان کرد وگفت: مرحله اول دوره های آموزشی ده گانه مدیران در بخش لوداب انجام گرفته و مرحله دوم در شهریورماه انجام می گیرد. ضمن اینکه دوره های آموزشی دانش افزایی در زمینه مهارتهای ارتباطی و فنون تدریس نیز برای دبیران پیش بینی شده است .

دانش زاده ، فاصله اداره آموزش وپرورش منطقه لوداب تا آخرین روستا  را از دهستان چین روستای پاتاوه گلال و از طرف آبمورد روستای چهل دختران  بیش از ۲ ساعت  عنوان کرد که قریب ۲۰ دقیقه آن آسفالت و بقیه خاکی است.

تحصیل ۲۳۰۰ نفر دانش آموز در مدارس لوداب

رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه لوداب  دانش آموزان بخش لوداب در مقاطع مختلف در سال تحصیلی گذشته را ۲۳۰۰ نفر عنوان کرد وگفت: در سال تحصیلی جدید در پایه اول ابتدایی تا کنون ۱۸۰ نفر ثبت نام نموده است که این آمار رو به افزایش است.

وی گفت: سال گذشته ۹ آموزشگاه دو دانش آموزی در سطح منطقه لوداب وجود داشت که امسال به ۶ آموزشگاه تقلیل پیدا کرده است و با توجه به زیرنُرم بودن باید مجوز راه اندازی این آموزشگاه ها از اداره کل اخذ گردد.

کمبود وسایل نقلیه با توجه به پراکندگی روستاها

دانش زاده به مشکلات اداره آموزش وپرورش منطقه لوداب نیز اشاره کرد وگفت: وسایل نقلیه مناسب با توجه به پراکندگی روستاها ، تجهیزات فناوری و سالن اجتماعات جهت جلسات از نیازهای مهم آموزش پرورش منطقه جهت خدمت رسانی بهتر به جامعه فرهنگی ودانش آموزی می باشدکه در این زمینه نیز با کمبود ومشکل مواجه هستیم.

وی در پاسخ به سوالی در باره تجمیع دانش آموزان این روستاها گفت: فاصله بین روستاها زیاد هست و دره های سیل آسا و فصلی بین روستاها وجود دارد که کار را برای دانش آموزان سخت نموده است.

توجه به محورهای سند تحول جهت تربیت دانش آموزان در طرازانقلاب اسلامی رویکرد آموزش وپرورش  لوداب

رئیس اداره آموزش وپرورش منطقه لوداب، سند تحول بنیادین آموزش وپرورش را محور فعالیت های مدارس بخش لوداب ذکر کرد وگفت: رویکرد آموزش وپرورش لوداب توجه به محورهای مهم سند تحول جهت تربیت و آموزش دانش آموزان در طرازانقلاب اسلامی است.

دانش زاده ، با بیان اینکه از اردیبهشت سال جاری مسئولیت آموزش وپرورش لوداب را بر عهده گرفته ، ضمن تشکر از زحمات همه مدیران گذشته در این منطقه گفت: با  سرکشی از مدارس و جلسات متعددی که با مدیران مدارس گرفته شد مشکلات و نارسایی ها احصاء و مکاتبات لازم جهت رفع آنها با اداره کل آموزش وپرورش استان صورت گرفته شد.

نگاه مثبت و دلسوزانه مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان به مناطق محروم

دانش زاده در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حاج زارع پور مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان و سایر معاونین وکارشناسان که نگاه مثبت و دلسوزانه ای به مناطق محروم دارند اظهار امیدواری کرد با تعامل و همدلی  فرهنگیان  منطقه ، بخشدار و سایر ادارات مستقر بتوانیم با همدلی وهم افزایی آموزش وپرورش را  در راستای پیشبرد اهداف متعالی آموزش وپرورش که همانا تربیت نیروی انسانی متخصص ،متعهد ،خلاق وبا ایمان به ارزشهای الهی وملی است سوق دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی