تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 جولای 2019 - 7:18
کد خبر : 12653

رفع مشکلات اقتصادی نیازمند گسترش فرهنگ تعاون است

رفع مشکلات اقتصادی نیازمند گسترش فرهنگ تعاون است

پروانه نیک مرام گفت: اگر خواهان رفع مشکلات کشور و مردم هستیم باید فرهنگ تعاون و کار گروهی در جامعه بیش از پیش نهادینه شود زیرا که شرکت های تعاونی می توانند نقش بسزایی در تقویت بنیه های اقتصادی و رشد اقتصادی مناسب و پایدار ایفا کنند.

?

آفتاب دنا : اتاق فکر تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با حضور رئیس دانشگاه یاسوج، اعضای هیات علمی دانشگاه یاسوج، نخبگان و کارآفرینان برتر استان و مجموعه نمایندگان تعاونی های کهگیلویه و بویراحمد در این اداره کل برگزار شد.

به گزارش آفتاب دنا ، در این نشست سه دستور کار از جمله برنامه ریزی برای هفته تعاون، جانمایی اتاقی در دانشگاه یاسوج برای مشاوره دانشجویان در راستای گسترش تعاونی ها و بررسی طرح آینده پژوهشی کسب و کار های تعاونی در کهگیلویه و بویراحمد در افق ۵ و ۱۰ ساله بررسی شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: اگر خواهان رفع مشکلات کشور و مردم هستیم باید فرهنگ تعاون و کار گروهی در جامعه بیش از پیش نهادینه شود زیرا که شرکت های تعاونی می توانند نقش بسزایی در تقویت بنیه های اقتصادی و رشد اقتصادی مناسب و پایدار ایفا کنند.

پروانه نیک مرام در نشست اتاق فکر تعاون کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: این اداره کل در صدد است به نوبه خود در راستای ارتقای زیرساخت های آموزشی، فرهنگ کار و تولید گام بردارد تا بتوان به راحتی توان مردم را برای رسیدن به توسعه پایدار بکار گرفت.

وی با اشاره به اینکه حمایت از طرح های اشتغال زایی از اولویت های دولت است، افزود: در این رابطه توجه به اقتصاد تعاونی و فعالیت های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ابراز داشت: رشد و توسعه فعالیت های اقتصادی در قالب تعاونی ها از ضرورت های اقتصادی کشور به شمار می رود، اما بدون فراهم شدن بسترهای لازم، استفاده از ظرفیت آنها با چالش همراه خواهد بود.

نیک مرام بیان کرد: با توجه به خیل جمعیت دانشجو در این استان و ورود آن ها به عرصه کار و تولید، تعاملات مطلوبی میان اداره کل کار و دانشگاه یاسوج در راستای گسترش فرهنگ کار و توسعه تعاونی ها انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه یاسوج نیز گفت: فرهنگ تعاون در جامعه کمرنگ شده و دانشجویان و فارغ التحصیلان هنوز با فرهنگ تعاون و تعاونی آشنایی ندارند و نیاز است در این زمینه اقدامات موثر تری انجام گیرد.

احمد عریان افزود: فرهنگ کار مشارکتی در قالب «تعاون» و «کار گروهی» در جامعه ضعیف بوده و این مهم هنوز نهادینه نشده است.

وی عنوان کرد: بخش قابل توجهی از اشتغال و تولید ناخالص ملی در کشورهای مختلف متعلق به بخش تعاونی است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی