تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 25 آوریل 2019 - 10:03
کد خبر : 12140

گاز موتور توسعه/ هیایوی رسانه ای برای منصرف کردن شرکت گاز از پیگیری مطالبات

گاز موتور توسعه/ هیایوی رسانه ای برای منصرف کردن شرکت گاز از پیگیری مطالبات

آفتاب دنا : در پایان ذکر این نکته ضروری است که جریان گاز این واحد تولیدی همچنان وصل و تولید و فروش محصول کارخانه با قیمت روز برقرار می باشد و همه این هیایوی رسانه ای برای منصرف کردن شرکت گاز از پیگیری مطالبات خویش از طریق مجاری قانونی است.

آفتاب دنا : روابط عمومی شرکت گاز استان  کهگیلویه وبویراحمد در خصوص مطالب مطرح شده پیرامون عدم همکاری شرکت گاز استان با کارخانه آجر دهدشت  در اطلاعیه ای رویکرد شرکت گاز را در توسعه استان بر شمرده و به ابهامات مطرح شده جهت تنویر افکار عمومی پاسخ داده است . در متن اطلاعیه روابط عمومی شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد که یک نسخه از آن در اختیار این پایگاه خبری قرار گرفته، آمده است.

شرکت گازاستان در راستای مسئولیت اجتماعی خویش در جهت کمک به تحقق شعار سال (رونق تولید) ، اقدام به گازرسانی رایگان به صنایع مصوب شورای اقتصاد ( تعداد ۸۴ واحد صنعتی) در استان طی پکیجی با هزینه بالغ بر یکصد میلیارد ریال نموده است که همگی در حال اجرا می باشند .

بدون شک کمکی که این امر به صنایع استان می کند در سالهای اخیر امری کم نظیر خواهد بود و صاحبان صنایع این خدمت صادقانه و بدور از هیاهوی رسانه ای را فراموش نخواهند کرد .

اخیرا در خصوص کارخانه آجر دهدشت موضوعی مطرح شده است مبنی بر عدم همکاری شرکت گاز استان ، که جهت تنویر افکار عمومی نکاتی چند معروض می دارد :

۱- برای شرکت  نماسازان از بدو تاسیس تاکنون ۴۲ فقره فیش گاز با مجموع ۱۶/۵  میلیارد ریال صادر گردیده که تاکنون۴ میلیارد ریال پرداخت شده است .

۲-از همان ابتدای شروع به کار این واحد تولیدی ، مذاکرات و مهلت های مختلف از طرف مسئولین وقت شرکت به این کارخانه داده شد بلکه از افزایش معوقات جلوگیری به عمل آید و به طور موازی نیز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اقدام به جلسه ، حمایت وتعیین وقت جهت پرداخت اقساطی بدهی این واحد نمود . که تقریبا همه جلسات و مهلت های شرکت گاز و کارگروه بی نتیجه ماند و از طرف این واحد تولیدی کوچکترین وقعی گذاشته نشد و اینچنین شد که بدهی این واحد تولیدی بالغ ١۲ میلیارد ریال رسید و با توجه به وضعیت کشور و حمایتهای غیرمنطبق با قانون کارگروه باعث این ذهنیت در مالکان واحد تولیدی شده است که شرکت گاز موظف به چشم پوشی از مطالبات خود می باشد در حالی که مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره به طور مرتب در جلسات مختلف مورد بازخواست قرار می گیرد .لازم بذکر است این فرصت ها از بهمن ماه سال ۹۵ به انحاء مختلف تمدید گردیده است که صدور حکم انسداد حساب کارخانه مذکور بعد از اتمام وقت دو ماهه کار گروه در سال اخیر بود و این شرکت به تعاملات دو سویه و جوابگویی به دستگاه های نظارتی پایبند است

۳- یکی از مهمترین شاخصهای اندازه گیری عملکرد شرکتهای گاز استانی در مجمع سالیانه ، “وصول مطالبات” می باشد . از محل وصول همین مطالبات نیز توسعه گازرسانی استان صورت می پذیرد . حال ، سوال مشخص اینست : ” آیا توسعه گازرسانی استان فاقد اهمیت می باشد که شرکت گاز باید مهمترین منابع آن را از دست بدهد ؟ یا دوستان اصرار بر عدم وصول بدهی کارخانه آجر و جبران این عدم وصول با فشار بر بدهی مصارف خانگی دارند ؟ این در حالی است که کل بدهی خانگی کهگیلویه بزرگ با بدهی فقط کارخانه آجر برابری می کند .

۴- طبق بند ۱ ماده ۹ قانون رفع موانع تولید و همچنین  تبصره یک ماده ۴ آئین نامه اجرایی قانون رفع موانع ،  مصوبات این کارگروه شامل هزینه گازبها نمی گردد و شرکت گاز موظف است بدون توجه به این مصوبات پیگیر مطالبات خود باشد.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که جریان گاز این واحد تولیدی همچنان وصل و تولید و فروش محصول کارخانه با قیمت روز برقرار می باشد و همه این هیایوی رسانه ای برای منصرف کردن شرکت گاز از پیگیری مطالبات خویش از طریق مجاری قانونی است.

روابط عمومی شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی