تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مارس 2019 - 7:33
کد خبر : 11627

با آمار و اطلاعات دقیق از تحولات جمعیتی، برای آینده استان برنامه‌ریزی کنیم

با آمار و اطلاعات دقیق از تحولات جمعیتی، برای آینده استان برنامه‌ریزی کنیم

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، علی محمد احمدی در نشست شورای راهبردی جمعیت گفت: دستگاه‌هایی که در زمینه آمار تحولات جمعیتی متولی هستند به این حوزه به صورت جدی وارد شوند تا بتوانیم با به دست آوردن آمار و اطلاعات دقیق از جابجایی و تحولات جمعیتی، برای آینده استان برنامه‌ریزی کنیم.

آفتاب دنا : استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر جمعیت شناسی ، برخورداری و دسترسی به آمار واقعی و مبنای جمعیت برای هرگونه تحولات بنیادی، آمایش، برنامه ریزی و حرکت در استان تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، علی محمد احمدی در نشست شورای راهبردی جمعیت گفت: دستگاه‌هایی که در زمینه آمار تحولات جمعیتی متولی هستند به این حوزه به صورت جدی وارد شوند تا بتوانیم با به دست آوردن آمار و اطلاعات دقیق از جابجایی و تحولات جمعیتی، برای آینده استان برنامه‌ریزی کنیم.

وی آمار تحولات جمعیتی را مبنای برنامه‌ریزی‌ برای معیشت مردم و ایجاد زیرساخت‌های موردنیاز عنوان کرد و اظهار داشت: اگر اطلاعات درست و دقیق از تحولات جمعیتی نداشته باشیم خروجی مطلوبی از برنامه‌ریزی‌ها عایدمان نمی‌شود.

استاندار با بیان اینکه در هیچ جای دنیا بدون آمار درست برنامه ریزی موثری انجام نخواهد شد، اظهار داشت: اگر آمار درستی از تحولات جمعیتی، ولادت، نوجوانی، جوانی، میانسالی تا پیری و وفات نداشته باشیم برنامه ریزی سازنده برای ارائه خدمات به جامعه با مشکل مواجه خواهد شد.

وی به دستیابی به آمار واقعی چهارگانه حیاتی و رسیدن به اهداف ساماندهی نظام استقرار جمعیت در استان تاکید کرد و اظهار داشت: اگر در ارائه آمارها مردد باشیم هرگونه تصمیم گیری و برنامه ریزی با نواقص همراه خواهند بود.

احمدی تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی و اعضای شورا در رسیدن به آمار واقعی ورود کنند وهمه جلسات خروجی محور باشند و مصوبات آنها اجرا شود.

استاندار با بیان اینکه، ﺑﺮای ﺗﻨﻈﯿﻢ راﺑﻄﻪ ﺑﯿﻦ اﻧﺴﺎن، ﻓـﻀﺎ و ﻓﻌﺎﻟﯿـﺖ ها، نیازمند آمار دقیقی از فعل و انفعالات، تحرکات زاد و ولد، جابجایی جمعیت و ساختار سنی و ﺟﻤﻌیتی هستیم، تصریح کرد: در این رابطه باید وظایف و تکلیف در هر دستگاه مشخص باشد و به آن عمل شود.

احمدی با انتقاد از نحوه ارائه گزارش توسط برخی اعضای شورای راهبردی جمعیت، عنوان کرد: شوراهایی مانند شورای راهبردی جمعیت باید خروجی‌محور و ماموریت‌محور باشد و مصوبه‌ای از آن بیرون بیاید که یک قدم استان را جلو ببرد.

انتقاد استاندار از حضور کارشناسان به جای مدیران‌کل در جلسات

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها باید مصوبات را به صورت دقیق اجرا کنند، از حضور کارشناسان به جای مدیران‌کل در جلسات انتقاد کرد و گفت: مدیران‌کل استان وقتی در  جلسات شرکت می‌کنند اشرافیت کامل بر موضوع ندارند چه برسد به کارشناسی که حتی از محتوای جلسه اطلاع ندارد.

وی با بیان اینکه وقتی آمار دقیق جمعیتی نداریم در ایجاد زیرساخت‌ها با مشکل روبرو می‌شویم، ابراز کرد: اگر تحرکات جمعیت را بدانیم بر مبنای آن می‌دانیم چه تصمیمی بگیریم.

احمدی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۹۸، گفت: برای برگزاری مطلوب این انتخابات نیاز به آمارهای دقیق وجود دارد که همه دستگاه‌ها باید در این زمینه همکاری کرده و زیرساخت‌های انتخابات الکترونیکی در استان فراهم شود.

آرشیو الکترونیکی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار سند ثبت احوال در استان

مدیرکل ثبت احوال استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در نشست شورای ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد ، از آرشیو الکترونیکی حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار سند ثبت احوال در استان خبر داد و اظهار داشت: خروجی این اقدام صدور کارت ملی هوشمند و شناسنامه مکانیزه است.

سید محمدعلی تقوی گفت: فرآیند ثبت‌نام کارت ملی هوشمند باید تا پایان امسال به پایان می‌رسید اما به علت بحران شدید مالی سازمان ثبت احوال در پایان سال، صدور شناسنامه و کارت ملی هوشمند با مشکل روبرو شد.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد گفت: قرار بود تا پایان امسال ثبت‌نام ۱۱۷ هزار کارت ملی هوشمند در استان داشته باشیم که تاکنون ۶۸ هزار نفر ثبت‌نام کرده و در این زمینه حدود ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم.

تقوی به آمار ثبت وقایع حیاتی در استان اشاره داشت و بیان کرد: در سال ۹۶ با کاهش هفت درصدی ولادت‌ها روبرو بودیم این در حالی است که سال‌های قبل از ۹۶ در زمینه ولادت‌ها روند افزایشی داشتیم.

وی با بیان اینکه آمار ثبت ولادت‌ در استان از ۱۶ هزار در سال ۹۵ به حدود ۱۵ هزار در سال ۹۶ کاهش یافت، گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۱۳ هزار و ۲۳۶ واقعه ولادت داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد به آمار ثبت واقعه وفات در استان اشاره داشت و ابراز کرد: در ۱۱ ماهه امسال حدود دو هزار و ۵۴۱ واقعه وفات در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱٫۴ درصدی را نشان می‌دهد.

تقوی با بیان اینکه در سال ۹۶ با کاهش ۱۵ درصدی ازدواج در استان روبرو بودیم و بحران کاهش ازدواج داشتیم، عنوان کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۶ هزار و ۵۴ مورد واقعه ازدواج در استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد کاهش داشتیم. وی در رابطه با واقعه طلاق هم گفت: در زمینه طلاق در سال‌های ۹۴ و ۹۵ وضعیت بحرانی داشتیم  اما آمار طلاق در استان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ کاهش یافت.

گفتنی است در این نشست با حضور استاندار از تندیس سه تن از مشاهیر استان رونمایی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی