تاریخ انتشار : جمعه 1 فوریه 2019 - 9:09
کد خبر : 11318

افتتاح ۵ طرح گردشگری در دهه فجر با اعتبار ۱۳۸ میلیارد ریال/جشنواره برفی دنا گامی در جهت معرفی استان

افتتاح ۵ طرح گردشگری در دهه فجر با اعتبار ۱۳۸ میلیارد ریال/جشنواره برفی دنا گامی در جهت معرفی  استان

آفتاب دنا : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی پنج طرح گردشگری این استان با ۱۳۸ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می شود. به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، محمود باقری در نشست  خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی

آفتاب دنا : مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی پنج طرح گردشگری این استان با ۱۳۸ میلیارد ریال اعتبار افتتاح می شود.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، محمود باقری در نشست  خبری با اصحاب رسانه به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: هتل دال دنا، مجتمع گردشگری اندرسا، ۲ کمپ اسکان در شهر های سی سخت و یاسوج و یک مجتمع اقامتی در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح می شود.

وی بیان کرد: ایجاد این طرح ها از سال ۹۶ آغاز شده و هم اینک اشتغال ایجاد شده این پنج طرح ۶۲ نفر است.

مدیرکل میراث فرهنگی عنوان کرد: برنامه های متنوعی برای ایام دهه مبارک فجر امسال شامل جشنواره ملی برفی، مسابقات مختلف و موارد دیگر تدارک دیده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگیْ صنایع دستی و گردشگری استان  در ادامه به دیگر فعالیتهای حوزه گردشگری اشاره کرد وگفت: بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال روستایی و ۵۰ میلیارد از صندوق توسعه ملی به حوزه گردشگری اختصاص یافته که انقلابی در این حوزه ایجاد می‌شود.

به برکت انقلاب میراث فرهنگی و گردشگری پیشرفت‌های خوبی داشته است

محمود باقری به پیشرفت‌های کهگیلویه و بویراحمد در طول عمر ۴۰ ساله انقلاب اشاره کرد و گفت: این استان در گذشته علی‌رغم همه ظرفیت‌ها ناشناخته بود اما به برکت انقلاب میراث فرهنگی و گردشگری در طول سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان عنوان کرد: طی سال‌های اخیر جاذبه‌های گردشگری زیادی در استان معرفی شده٬ هتل و هتل آپارتمان‌هایی توسط بخش خصوصی و دولتی احداث شده و سالانه بالغ بر ۳ میلیون گردشگر به استان سفر می‌کنند که این اقدامات نشانه شناخته شدن استان برای تمام کشور و حتی خارج از کشور است

وی با بیان اینکه امروزه با افتخار می‌گویم که دو هتل چهار ستاره در استان وجود دارد٬ یک هتل دیگر در حال احداث است و پارک آبی جنوب کشور در شهر یاسوج ساخته می‌شود٬ گفت: بالغ بر ۱۰ میلیارد تسهیلات اشتغال روستایی در حوزه میراث فرهنگی است و ۵۰ میلیارد دیگر از صندوق توسعه ملی اعتبار گرفتیم که اگر طرح‌های  این حوزه به بهره‌برداری برسد انقلاب بزرگی در حوزه گردشگری٬ صنایع دستی و میراث فرهنگی ایجاد می‌شود.

۹ هزار بافنده در حوزه صنایع دستی  مشغول هستند

مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری استان در ادامه سخنان خود به ثبت ۷۰۰ مورد تاریخی در استان اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۱۰۰ کارگاه جنبی صنایع دستی برپا است و ۹ هزار بافنده دارای کارت صنایع دستی در این حرفه مشغول هستند.

باقری عنوان کرد: ثبت ظرفیت های مختلف استان در سطح ملی و بین الملی هدفگذاری و اجرایی شده است که ۴۴ اثر مختلف معنوی، تاریخی و طبیعی در دست ثبت ملی هستند

جشنواره برفی دنا گامی در جهت معرفی  استان

مدیرکل میراث فرهنگی٬ صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌ها و جشنواره میراث فرهنگی در ایام باقیمانده سال اشاره کرد و گفت: ۱۱ و ۱۲ بهمن ماه با حضور استان‌های مختلف کشور میزبان سومین جشنواره برفی دنا خواهیم بود ٬ ضمن اینکه حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری دیگر برنامه این اداره کل در روزهای آتی است.

وی بیان کرد: در روزهای پایانی سال نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت برگزار می‌شود که از همه متقاضیان برای حضور در این نمایشگاه دعوت به عمل می‌آید.

باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جذب ۳.۸۳ درصدی اعتبارات ملی میراث فرهنگی گفت: از ۱۰۹ میلیارد تومان اعتبار ملی میراث فرهنگی ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون جذب شده که عملکرد استان در این زمینه قابل قبول است.

معرفی ۱۰۰۰طرح در حوزه صنایع دستی

وی عنوان کرد: در حوزه صنایع دستی بالغ بر ۱۰۰۰ طرح به اداره‌کل استانی معرفی شده که در کارگروه اشتغال استان این طرح‌ها بررسی و ۷۴۶ پرونده به مبلغ ۸۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون مصوب شد که با اجرای این طرح‌ها برای دو هزار و ۸۲۴ نفر شغل ایجاد می‌شود.

این مسؤول در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری دو میلیون و ۸۵۱ گردشگر از استان دیدن کردند٬ همچنین تعداد گردشگران خارجی ۸۷۹ نفر هستند که امیدواریم با رفع مشکلات فرودگاه یاسوج شاهد حضور بیشتر گردشگران خارجی در استان باشیم.

وی با بیان اینکه بودجه ریزی عملیاتی در میراث فرهنگی استان محقق شده است، گفت: میرات فرهنگی دستگاه اول این حوزه در استان بوده است .

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری جلسات ستاد خدمات سفر در استان خبر داد و اضافه کرد: احصا و رفع مشکلات در زمان مقرر عملیاتی و به استقبال گردشگران و نوروز خواهیم رفت . همکاری بخش های متولی در تحقق اهداف ستاد خدمات سفر استان ضروری است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی