تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 ژانویه 2019 - 23:06
کد خبر : 11252

افتتاح و کلنگ زنی ۳۰۷ پروژه عمرانی و اقتصادی طی دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد

افتتاح و کلنگ زنی ۳۰۷ پروژه عمرانی و اقتصادی طی دهه فجر در کهگیلویه و بویراحمد

آفتاب دنا : علی محمد احمدی در نشست خبری با خبرنگاران گفت: طی دهه فجر انقلاب اسلامی ۳۰۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در این استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.

آفتاب دنا : استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی دهه فجر انقلاب اسلامی ۳۰۷ پروژه عمرانی و اقتصادی در این استان افتتاح و کلنگ زنی می شود.
به گزارش پایگاه خبری  آفتاب دنا ، علی محمد احمدی در نشست خبری با خبرنگاران با هدف تشریح برنامه های دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی افزود: از این تعداد، ۲۱۸ پروژه عمرانی و ۸۹ پروژه و طرح اقتصادی است که ۱۸۵ پروژه عمرانی و ۶۱ طرح و پروژه اقتصادی افتتاح خواهد شد.
وی اظهارکرد: ۳۳ پروژه عمرانی و ۲۸ طرح و پروژه اقتصادی کلنگ زنی خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: اعتبار پروژه های عمرانی افتتاحی و کلنگ زنی استان ذکر شده ۴۹۵میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی(۲۵۳ میلیارد تومان) و تسهیلات بانکی(۱۶۳ میلیارد تومان) بوده که برای ۲۰۳۲ نفر اشتغالزایی ایجاد می شود.
احمدی تصریح کرد: اعتبار پروژه های کلنگ زنی ۷۹ میلیارد تومان بوده که از این محل برای ۳۹۹ نفر پیش بیتی اشتغالزایی شده است.
وی ادامه داد:۸۹ پروژه و طرح اقتصادی در دهه فجر کلنگ زنی و افتتاح می شود که از این تعداد ۶۱ طرح و پروژه افتتاح و ۲۸ مورد کلنگ زنی است که ۵۳۰ میلیارد تومان اعتبار پروژه ها و طرح های کلنگ زنی اقتصادی است و علت این میزان اعتبار آغاز عملیات معادن فسفات چرام و متانل باشت است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: قبل از انقلاب در این استان تنها یک واحد صنعتی(کارخانه قند یاسوج) بود اما هم اکنون پس از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۵۰۰ واحد صنعتی در استان وجود دارد.
احمدی با اشاره به خدمات بهداشت و درمان چهل سال پیروزی انقلاب اسلامی در استان بیان کرد: قبل از انقلاب ۸۵ تخت بیمارستانی در استان داشتیم که هم اکنون به ۱۲۰۰ تخت بیمارستانی رسیده ایم و با بهره برداری از پروژه های درمانی این تعداد افزایش خواهد یافت.
وی تاکید کرد: استان قبل از انقلاب تنها مرکز تربیت معلم با ۱۰۰ تا ۲۰۰ دانشجو داشت در حالی که هم اکنون بیش از ۳۰ هزار دانشجو در۶۰ مرکز دانشگاهی و آموزش عالی استان مشغول به تحصیل هستند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: رسانه ها همواره در کنار ملت و دولت ها بودند و با مدیریت فضای عمومی و حرکت به سمت وحدت و همدلی تلاش کنند که استان به افق های پر امید دست یابد.

پرونده پروژه مسکن مهر تا پایان سال بسته می شود

در ادامه  این نشست عزیز فیلی معاون عمرانی استاندار نیز گفت: سیاست دولت این است پروژه ای جدید آغاز نشود و این ۳۳ کلنگ زنی فازهای تکمیلی است بیشتر به دنبال بحث تکمیل هستیم در فصول مختلف است در حمل و نقل جاده ای اجرای روکش آسفالت نگهداری راه ها حمل و نقل جاده ای است ۳۲پروزه در این فصل است ۲۵۷ میلیارد تومان افتتاحی ۴۴میلیاردتومان کلنگ زنی است که در مربوط به حمل و نقل است.

وی تاکیدکرد: ساماندهی ورودی شهر یاسوج است و ایمن سازی این بخش را داریم نزدیک به ۱۳۷کیلومتر روکش آسفالت که در فصل بعد خدمات رسانی آب برق و گاز است که ۹۶ پروژه در این بخش  است مبلغ افتتاحی آن ۹۰ میلیارد تومان افتتاحیه است ۳ میلیارد تومان کلنگ زنی است.

معاون عمرانی استاندار تصریح کرد:گاز رسانی به تنگ سرخ و روستاهای بهمبی و چرام و منطقه دلی خمسیر رفع ولتاژ دهدشت افتتاح آب رسانی روستاها از دیگر پروژه ها است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بخش آموزش پرورش ۸ پروژه افتتاحی داریم سالن های ورزشی احداث مدرسه راهنمایی از جمله مهمترین این طرح ها است.

فیلی اظهارکرد:در بهداشت و درمان علی رغم اینکه چهار بیمارستان افتتاح کردیم ۸ پروژه افزون بر ۸ میلیارد کلنگ زنی خواهیم داشت.

معاون استاندار گفت: در مسکن مهمترین پروژه ای که امسال داریم  اختتامیه مسکن یاسمی ۳۰۵۶واحد مسکن مهر ۱۵۶۰واحد دوگنبدان آماده افتتاح ۷۵۰ واحد در یاسوج است کارهای جزیی دارند در این ایام آن شالله افتتاح می شوند و جشن اختتامیه مسکن های مهر را خواهیم گرفت .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سایر بخش ها نزدیک به ۶۱ پروژه افزون بر ۲۴میلیارد افتتاحیه است ۳۰ میلیارد کلنگ زنی است .

فیلی اظهارکرد: جاده یاسوج سی سخت پروژه کلی است و قرار بود به موقع اعتبار آن مشخص شود الان در حال رفع مشکل هستیم که امیدواریم اعتبارش جذب شود و در تلاش بر طرف شدن مشکل هستیم ، محور پاتاوه به  دهدشت امسال نزدیک به ۶۰میلیارد تومان به عنایت رهبر انقلاب به اعتبارات آن  اضافه شد با کمک های دفتر مقام رهبری  ۱۱۰میلیارد تومان اعتبار دارد که امیدواریم تا پایان تابستان سال ۹۸ زیر بار ترافیک می رود باشت چرام نیز پیمانکارش مشخص شده است فعال است و در حال فعالیت است که اعتبار آن بالغ بر یک هزار میلیارد تومان است.

معاون عمرانی استاندار در ادامه  افزود:  امسال ۹۷ میلیارد تومان  اعتبار داشت با این روند زمان طولانی خواهد بود مگر اینکه با روندخاصی جلو برود که بتوانیم به نتیجه برسد.

وی خاطرنشان کرد: سد تنگ سرخ معارضاتی داشت که عملیات را کند کرده بود اکنون در حال فعالیت است تونل انحراف آن ساخته شده و تملک بحث را کند کرده بود سند قبول نمی کردند با  پیگیری های ۵ میلیارد اسناد به پول نقد تبدیل کردیم که آن شالله  روند متوقف نمی شود.

وی گفت: فیلی ادعا می‌کنم مسکن مهر ما مرتب بهتر از سایر شهرهای کشور است ضعف هابی هست که در حال بر طرف شدن هستند امیدواریم با کیفیت مناسب تحویل دهیم.

معاون عمرانی استاندار گفت:مجتمع  فرهنگی ورودی شهر یاسوج پروژه ملی است که ۶۰ میلیارد منابع می خواهد که امیدواریم با مشارکت سرمایه گذاران بتوانیم این پروژه را به سرانجام برسانیم.

افتتاح و‌کلنگ زنی ۸۹ پروژه در بخش صنعت و‌گردشگری

جعفر گوهرگانی در ادامه گفت: در بخش صنعت و‌گردشگری ۸۹پروژه افتتاحی و‌کلنگ زنی وجود دارد که ۶۱پروژه افتتاحی و ۲۸ پروژه کلنگ زنی هستند که اعتبار هزینه شده برای پروژه های افتتاحی بیش از ۵۷ میلیارد تومان است و مبلغ مورد نیاز برای پروژه های کلنگ زنی ۴۸۰ میلیارد تومان است که ۴۰۰ میلیارد تومان آن فقط مربوط به به دو پروژه است و پیش بینی می‌شود اشتغال  این پروژه ها بیش از ۱۲۰۰ نفر است.

علی محمد احمدی در ادامه نیز گفت:استان ما استان صنعتی نبوده است شاید انگیزه داشته باشیم بخشی از گیر اصلی این است که فردی منابعی دارد که فکر می‌کند ورودیه صنعت ورود به کار پیمانکاری بزرگ است و وقتی وارد می‌ شود بهانه می آورد .

در شاخص های امنیتیوضعیت  مطلوبی  داریم

معاون سیاسی استاندار در ادامه گفت: در بحث امنیت یکی از افتخارات نظام ما این است که در منطقه لنگر گاه امنیت هستیم در کشور فضایی بسیار امنی داریم در استان امنیت وضعیت مطلوبی دارد.

ویمحمد کاظم نظری گفت: در شاخص های امنیتی نیز وضعیت خوبی داریم در شاخص های که زمانی نقطه ضعف استان بود مثل نزاع های دسته جمعی سرقت های خشن، اکنون جز امن ترین استان ها هستیم.

معاون سیاسی استاندار گفت: در بحث فرهنگی از آنجایی که انقلاب ما انقلابی فرهنگی بود دستگاه های متولی وظایف خود را انجام می‌دهند ممکن است کم و کاست های باشد که می پذیریم در جشن های دهه فجر برنامه های خوبی پیش بینی شده است امیدواریم امسال جشن های دهه فجر جشن های پر رونق تری باشد هرچند جشن های انقلاب با دهه فاطمیه تقارن دارد که در این ایام چراغانی ها خاموش می شود.

نظری خاطر نشان کرد: در بخش آسیب های اجتماعی با وجود همه مشکلات در این خصوص سرمایه گذاری های بزرگی انجام شده است در این حوزه در برخی از شاخص ها وضعیت مطلوبی داریم و در بخشی از شاخص ها وضعیت خوبی نداریم رسانه ها کمک کنند که فضا به سمت حاشیه های کمتری برود.

استاندار در پاسخ به اینکه چرا پروژه های کهگیلویه کند است گفت: رشد پایدار در گرو رشد موضون است لذا برای کهگیلویه پروژه های تعریف شده است که افزون بر ۳۹ پروژه است اما خود عزم مردم نیز مهم است در بحث اشتغال روستایی به همه استان فرصت داده شد اما کمترین جذب را کهگیلویه و چرام داشته است اما باشت و چرام جذب خوبی داشته است.

احمدی در ادامه اظهارکرد: پای کار بودن و مشارکت کردن مردم مهم  است  شنبه  با حضور رییس مستضعفان کشور به لنده و کهگیلویه می رویم تبعیض نداریم و همه ما باید تلاش کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی