تاریخ انتشار : جمعه 5 اکتبر 2018 - 18:08
کد خبر : 10246

بازدید مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد از کارخانه سیمان مارگون

بازدید مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کهگیلویه و بویراحمد از کارخانه سیمان مارگون

آرام در این دیدار از آمادگی دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان برای حل مشکلات و موانع سرمایه گذاری در استان و نیز شرکت سیمان مارگون خبر داد و خواستار تعامل و ارتباط بیشتر این شرکتها با دستگاههای متولی برای رونق سرمایه گذاری گردید

آفتاب دنا : در راستای حل مشکلات و موانع سرمایه گذاری در استان، غضنفر آرام مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان به همراه بهنام احمدی مدیر گمرک استان، طاهر شریف پور معاون اقتصادی و روزبهان نماینده اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان از کارخانه سیمان مارگون بازدید و با مدیرعامل و مدیر این شرکت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش آفتاب دنا به نقل از روابط عمومی اداره کل اقتصادی و دارایی ، غضنفر آرام در این دیدار گفت: کارخانه سیمان مارگون از جمله طرحهای بزرگ اقتصادی و تولیدی استان است که نقش بسیار مهمی در رونق تولید، اشتغال و بهبود فضای کسب و کار استان دارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان افزود: این کارخانه از جمله طرحهایی است که از طریق جذب سرمایه گذاری خارجی و با مشارکت عباس فواز سرمایه گذار لبنانی در استان کهگیلویه و بویراحمد احداث گردیده است و اکنون تولیدات این کارخانه علاوه بر فروش در داخل از طریق گمرک استان به سایر کشورها نیز صادر میگردد. وی بیان داشت:  صادرات سیمان کارخانه مارگون از طریق گمرک استان اتفاق بسیار خوب و مهمی است و انشاء الله با هماهنگی و برنامه ریزیهای صورت گرفته از طریق گمرک استان، صادرات محصول این کارخانه از طریق گمرکات بوشهر و بندر امام خمینی(ره)به خارج از کشور ادامه می یابد.

آرام افزود: ضروری است تا با پیگیری و هماهنگی مسئولان و مدیران این کارخانه، اقدامات لازم در خصوص استفاده موثر از مزایا و فرصتهای تبصره ۱۸ و ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور در راستای حمایت از سرمایه گذاری و نیز تسهیلات اشتغالزایی برای تقویت تولید و اشتغال در این کارخانه صورت گیرد.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در این دیدار با اشاره به ضرورت و اهمیت اطلاع رسانی و تبلیغات درباره کیفیت و مقاومت سیمان این کارخانه اظهار داشت: ضروریست تا مدیران این کارخانه با حضور در برنامه های شبکه استانی دنا، اطلاعات لازم درباره خرید و استفاده از محصول این کارخانه را به مخاطبان و خریداران ارائه نمایند چرا که طبق اطلاعات دریافتی، سیمان شرکت مارگون دارای کیفیت بالایی است و الان با محصولات شرکتهای مطرح کشور رقابت میکند.

آرام در این دیدار از آمادگی دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان کهگیلویه و بویراحمد برای حل مشکلات و موانع سرمایه گذاری در استان و نیز شرکت سیمان مارگون خبر داد و خواستار تعامل و ارتباط بیشتر این شرکتها با دستگاههای متولی برای رونق سرمایه گذاری گردید.

دغدغه استاندار محترم حل مشکل صادرات از طریق گمرک استان است

مدیر گمرک استان نیز در این نشست گفت: دغدغه استاندار محترم حل مشکل صادرات از طریق گمرک استان است و با رایزنی و هماهنگی های صورت گرفته، تولیدات شرکتهای استان از طریق این گمرک با تلاش شبانه روزی کارکنان گمرک استان صادر میشود. بهنام احمدی افزود: کار تشریفات قانونی صادرات محصولات تولیدی استان از طریق گمرک، به شکل دور اظهاری انجام میشود تا فرایند صادرات تسهیل و تسریع گردد و تاکنون نیز دو محموله سیمان کارخانه مارگون بدین شکل به کشورهای خارجی صادر گردیده است. وی بیان داشت: هماهنگی لازم با گمرکات بوشهر و بندر امام صورت گرفته و هیچگونه مشکلی برای صادرات محصولات به خارج از کشور نداریم.

تولید سیمان کارخانه  مارگون به ظرفیت اسمی  تولید ۳۳۰۰ تن در روز نزدیک شده است

مدیرعامل شرکت سیمان مارگون نیز در این دیدار گفت: تولید سیمان این کارخانه به ظرفیت اسمی خود که تولید ۳۳۰۰ تن در روز است، نزدیک شده است و محصول این شرکت با کیفیت و مقاومت بسیار خوب علاوه بر فروش در کشور و بویژه در استانهای اصفهان، فارس، بوشهر و خوزستان به کشورهای خارجی نیز صادر گردیده است.

سید محمدرضا حجازی افزود: تا کنون دو محموله ۲۵۰۰ تنی از طریق گمرک استان به کشورهای خارجی از جمله کویت، سنگاپور، عمان و کشورهای آفریقایی صادر گردیده است. وی بیان داشت: ۹۵ درصد نیروهای این کارخانه از نیروهای بومی استان هستند و ۲۹۰ نفر بصورت مستقیم و ۶۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم در این شرکت اشتغال دارند و نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان داشته است. حجازی اظهار داشت: این شرکت ۲۴ میلیون یورو از صندوق ذخیر ارزی با عاملیت بانک سپه تسهیلات دریافت کرده است و از آنجائیکه طبق قرارداد مکلف به بازپرداخت به نرخ روز انعقاد قرار داد هستیم منتظر تصصمیم مدیران و مسئولان بانکی برای پرداخت اقساط تسهیلات هستیم و انشاء اله که این مورد نیز در اسرع وقت حل گردد.

 تشکر و قدردانی از همکاری دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی  استان برای حل مشکلات شرکت سیمان مارگون

مدیرکارخانه سیمان مارگون نیز در این نشست با اشاره به تامین سنگ آهک و مارن موردنیاز از معادن استان گفت: صددرصد این مواد از استان تامین میشود و پیگیریهای لازم برای تامین سیلیس و گچ موردنیاز در استان نیز در حال انجام است و انشاء اله تمام توان ما بر این است که بتوانیم در بهبود شرایط تولید و اقتصاد استان موثر عمل نمائیم.

پیمان حاجیان بیان داشت: نیروهای بومی شاغل در این شرکت دارایی تخصص و مهارت بالایی در زمینه کاری هستند و دوره های آموزشی برای توانمندسازی این نیروها تدارک دیده شده است.

وی در پایان از تلاشها و همکاری دستگاههای تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در استان برای حل مشکلات این شرکت تشکر و قدردانی کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی