تاریخ انتشار : جمعه 5 اکتبر 2018 - 17:25
کد خبر : 10231

کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری روستای دهنوی بویراحمد با مشارکت ۲۰میلیارد ریالی صندوق کارآفرینی امید

کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری روستای دهنوی بویراحمد با مشارکت ۲۰میلیارد ریالی صندوق کارآفرینی امید

آفتاب دنا : با مشارکت صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ مجتمع تفریحی، گردشگری و اقامتی حاتمی با اعتبار ۴ میلیارد تومان در روستای دهنو شهرستان بویراحمد به زمین زده شد‌. مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد  در آیین کلنگ زنی این طرح که با

آفتاب دنا : با مشارکت صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه وبویراحمد و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ مجتمع تفریحی، گردشگری و اقامتی حاتمی با اعتبار ۴ میلیارد تومان در روستای دهنو شهرستان بویراحمد به زمین زده شد‌.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد  در آیین کلنگ زنی این طرح که با حضور  گوهرگانی معاون اقتصادی استاندار،  زارعی نماینده محترم شهرستان‌های بویراحمد  و دنا،  کناری فرماندار بویراحمد ،؛باقری مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و مرادی مدیرکل حوزه استاندار برگزار شدگفت: این مجمتع در زمینی به مساحت ۹۲۰۰متر مربع و با مشارکت سرمایه‌گذار و صندوق کارآفرینی امید استان احداث می‌شود.

دکتر ارسلان حسن پور به سرمایه گذاری این طرح اشاره کرد واظهار داشت: برای احداث این مجتمع تفریحی گردشگری و اقامتی  ۴میلیارد تومان هزینه خواهد شد که ۲ میلیارد آورده سرمایه گذار است و ۲ میلیارد تومان توسط صندوق کارآفرینی  امید تسهیلات از محل تسهیلات اشتغالزایی روستایی وعشایری با  کارمزد ۶ درصد پرداخت می‌شود.

حمایت صندوق کارآفرینی امید از طرحهای گردشگری برای توسعه استان

حسن پور با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید استان کهگیلویه و بویراحمد از طرحهای گردشگری برای توسعه استان حمایت می کند خاطرنشان کرد:  ساخت مجتمع تفریحی گردشگری و اقامتی در روستای دهنو که فاصله نزدیکی با شهر یاسوج  دارد می تواند برای رونق گردشگری موثر واقع شود.

وی افزود: مشاور مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور در حوزه عمرانی و کارشناسان صندوق این طرح را برآورد و کارشناسی کرده اند و سرمایه گذار متعهد شده درموعد مقرر آن را طبق نقشه ارائه شده به بهره برداری برساند.

حسن پور عملکرد صندوق کارآفرینی امید در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را قابل قبول توصیف کرد وگفت: در نیمه اول سال جاری ۷۵۰ فقره تسهیلات به ارزش ۱۷۶ میلیارد ریال پرداخت شده که برای ۸۰۰ نفر شغل پایدار ایجاد شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان به مهمترین طرح‌های ایجاد شده توسط صندوق کار آفرینی امید استان اشاره کرده و ادامه داد: اجرای کشت گلخانه‌ای زعفران برای نخستین بار درشهر سی سخت، راه اندازی کارخانه فرآوری لبنیات، کارخانه بازیافت لاستیک‌های فرسوده، کارخانه ظروف یکبار مصرف، ،ایجاد سردخانه ۵۰۰ تنی میوه، راه اندازی آزمایشگاه محصولات کشاورزی و دامی از جمله مهمترین طرح‌های ایجاد شده توسط صندوق کار آفرینی امید استان بوده است.

با اجرای فاز اول این طرح برای ۲۸ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد خواهد شد

حاتمی سرمایه گذار این طرح نیز با تقدیر و تشکر از مسئولان و مشارکت صندوق کارآفرینی امید در اجرای این مجتمع تفریحی گردشگری و اقامتی گفت: با اجرای فاز اول این طرح برای ۲۸ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد خواهد شد.

وی گفت: برای اجرای فاز دوم این طرح یک هتل آپارتمان در ۶ طبقه پیش بینی شده است که با اتمام فاز اول  این مجتمع تفریحی و حمایت مسئولان نیز عملیات اجرایی آن شروع خواهد که نقش مهمی در رفع مشکلات اقامتی گردشگران استان دارد.

توسعه زیرساختهای گردشگری منجر به توسعه در استان و اشتغالزایی خواهد شد

نماینده محترم شهرستانهای بویراحمد ودنا نیز در این آیین با بیان اینکه گردشگری از مهمترین محورهای توسعه استان است خاطرنشان کرد: توسعه زیرساختهای گردشگری منجر به توسعه این صنعت در استان و اشتغالزایی خواهد شد.

زارعی سرعت انجام کار توسط سرمایه گذار را موجب دلگرمی و حمایت بیشتر مسئولان دانست وگفت: انتظار می رود دستگاههای متولی بر اجرای به موقع طرحها نظارت بیشتری کنند تا به موقع افتتاح شوند.

سرمایه گذار در موعد مقرر این طرح را تکمیل و به بهره برداری برساند

معاون اقتصادی استاندار نیز در این آیین  بر حمایت دولت از طرحهای گردشگری تاکید کرد و گفت انتظار می رود سرمایه گذار تلاش کند در موعد مقرر این طرح را تکمیل و به بهره برداری برسد.

دکترگوهرگانی با بیان اینکه وظیفه دولت حمایت از سرمایه‌گذاران است، گفت: تلاش می‌کنیم با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت به سرمایه‌گذاران زمینه  افزایش اشتغال را در استان فراهم کنیم.

محمود باقری مدیرکل گردشگری نیز توسعه زیرساختهای را یک ضرورت برای استان دانست وگفت: به دنبال توسعه زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای افزایش اشتغال و درآمدزایی هستیم.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی