تاریخ انتشار : جمعه 21 سپتامبر 2018 - 23:35
کد خبر : 10136

اوست پایدار، از زینب بگوییم….

اوست پایدار، از زینب بگوییم….

درچنین مجالی و در آستانه سال تحصیلی جدید جا دارد همراه با دختران وتمامی بانوان سرزمینمان بر راه و روش زینب و زینبیان استوار و بر آرمانهایمان “پرنده تر ز مرغان هوایی” متعهد بمانیم.

آفتاب دنا -زهرا حسینی//  فارغ از تمامی چهره های عاشورا برگی از آن همواره ناخوانده باقی مانده است. برگی زرین در جامعه مرد سالارانه؛ خطیبی بی بدیل وعرش به فرش رسانده دردیار اعراب بدوی، بلیغی نحیف، بالا منبری بدون منبر،توصیف کننده صحرای کربلا، زینب کبری علیه السلام که در عاشورا نماد کاملا انسانی آرمانگرا بود که از تمام متعلقاتش دست کشید و در وداعی که درآخرین لحظات با برادرش داشت، تمام بار آرمان مبارزه علیه ظلم و ستم را به امانت گرفت.

در مجلس یزید در رویدادی جاودان و بی نظیر، چونان خطیبی بزرگ، از شمایل پدر گفت؛

او زینب بود و نتیجه تربیتی زنانه در خانه پیامبر ختمی مرتبت، کسی که توانست در کربلا چهره ای متفاوت از “زن بودگی” را فریاد کند که با “جنسی ضعیف، مظلوم و شکننده “و توصیف هایی که برای زنانگی داشتند، تفاوتها داشت.

زینب (س) اثباتگر تربیت فاطمه سلام الله علیها بود.

اسلام از یک زن چه میخواهد جز آنکه صورت زنانه جهاد را بدون کم و کاست

نشان دهد طوری که باید اذعان داشت ازشمشیر بدست گرفتن بسی دشوارتر است،بسی کربلا ساختن است، بسی درس است تا ما بانوان پیرو مکتب او درس گیریم و راه انتخاب کنیم و راه هموار سازیم تا ظالمی بر گرده مظلوم ظلمی خلق نکندو بس.

اوست دختر علی، قهرمان واقعه کربلا، انسانی که درعصر جهل ونادانی وتزویر، انسانیت را حیاتی دوباره بخشید. او آزاده ای بود که دراوج اسارت وتحقیر

شدن ها فریاد رسای حق طلبی اش را درکاخ ظالمان زمانش طنین افکند تا تاریخ به وجود بانوان دلاوری چون او برخود ببالد او بجای نالیدن، بالیدن بجای سکوت، فریاد حق طلبی برآوردن و به جای ترسیدن، قهرمانانه ایستادن را انتخاب نمود تا محتوای ایدئولوژیک، یعنی راز ماندگاری کربلا و محتوای فکری و فلسفه قیام امام حسین (ع) را بدون هیچ هراسی تبیین و تأمین نماید.

پیامبر عاشورا یک زن است تجلی بخش عهد و آرمان است بر سر انتخابهایش در زندگی. زینب پیام آور مردانی خواهد بود که بسان انسان صالح که با تمامی کائنات در صلح است،وارد میدان شدند و بر سر پیمان خویش ماندند.درچنین مجالی و در آستانه سال تحصیلی جدید جا دارد همراه با دختران وتمامی بانوان سرزمینمان بر راه و روش زینب و زینبیان استوار و بر آرمانهایمان “پرنده تر ز مرغان هوایی” متعهد بمانیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی