تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 16 آگوست 2018 - 0:40
کد خبر : 10041

بهره مندی ۲۶۰ میلیارد تومانی شهرستانهای بویراحمد ودنا از اعتبارات ملی و استانی در سال ۹۷/ دلم برای فرد بیکار می‌تپد/ برای خدمت به مردم کار می‌کنم و با رقبای خود با احترام برخورد می کنم

بهره مندی ۲۶۰ میلیارد تومانی شهرستانهای بویراحمد ودنا از اعتبارات ملی و استانی در سال ۹۷/ دلم برای فرد بیکار می‌تپد/ برای خدمت به مردم کار می‌کنم و با رقبای خود با احترام برخورد می کنم

به گزارش آفتاب دنا ، غلام‌محمد زارعی گفت:: در سال ۹۷ شهرستان‌های بویراحمد و دنا بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ملی بهره‌مند می‌شوند که در مقایسه با سال‌های گذشته رقم قابل توجهی است.

n00402249-bآفتاب دنا :نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در نشستی صمیمی با خبرنگاران در محل فرمانداری دنا به بیان گزارشی از فعالیتها وپیگیریهای انجام شده در شتاب بخشی به توسعه  زیرساختها  پرداخت و به سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد.

 به گزارش آفتاب دنا ، غلام‌محمد زارعی گفت:: در سال ۹۷ شهرستان‌های بویراحمد و دنا بالغ بر ۲۶۰ میلیارد تومان از اعتبارات استانی و ملی بهره‌مند می‌شوند که در مقایسه با سال‌های گذشته رقم قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه همه پروژه ها دراقصی نقاط شهرستانهای بویراحمد ودنا فعال هستندگفت: با وجود کمبود منابع و تحریم‌ها در شرایط کنونی کشور روند توسعه استان از پیشرفت خوبی برخوردار است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی  خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با پیگیری و نظارت بیشتر در پایان امسال و اوایل سال آینده شاهد دگرگونی‌های زیادی در این شهرستان‌ها باشیم.

زارعی تاکیدکرد: به اندازه ای در خصوص استان با مسئولان کشوری صحبت کردیم که دیگر مسئولان این استان را با استان چهار محال و بختیاری اشتباه نمی گیرند.

پروژه‌های شهرستان‌های بویراحمد و دنا عمدتا فعال هستند

زارعی به حوزه اشتغال اشاره کرد وگفت: بخشی از اشتغال به فعالیت‌های عمرانی وابسته است که در تلاش بودیم این فعالیت‌ها لحظه‌ای متوقف نشود و همانطور که شاهد هستیم پروژه‌های شهرستان‌های بویراحمد و دنا عمدتا فعال هستندکه مردم می‌توانند در این خصوص نظر بدهند.

وی عنوان کرد: در گذشته سهم صنعت استان از کشور کمتر از یک درصد بود که امروز با اجرای پروژه‌های بزرگ سهم صنعت استان از صنعت کشور ۱٫۳ درصد شده است.

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص یک میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال فراگیر، فرمول جدیدی بود که برای بحث بیکاری اندیشیده شد.

زارعی در خصوص موضوع توسعه زیر ساخت ها گفت: اولین موضوع توسعه زیرساختها راه ها ی ارتباطی هستند ۳۰ میلیارد تومان فقط در بخش راه های اصلی مارگون در حال انجام است و در سال ۹۷ مبلغ ۲۶ میلیارد تومان برای راه یاسوج اصفهان تنظیم کرده ایم و جاده یاسوج پاتاوه ۲۰ کیلومتر آن را انجام شده است و تا پایان سال ۷ کیلومتر دیگر انجام می شود و در اعتبارات سال آینده بعد از تونل پاتاوه در طرح داریم که دو بانده شود.

زارعی در بخش دیگری از اظهارات خود به ساخت سد خرسان اشاره کرد و گفت: تامین آب بخش مرکزی کشور از این سد واقعیت ندارد و این سد تنها برای تولید برق ساخته شده است البته ما موافق ساخت این سد نیستیم هر چند این سد در پایین دست استان ساخته می‌شود می‌توان استفاده‌های زیادی از این سد کرد.

در شهرستان دنا ۴۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای پروژه ها در حال انجام است

وی گفت: فرودگاه یاسوج نیز ۱۰ درصد بودجه اعتبارات کشور را به خود اختصاص داد و توانستیم مسیر پرواز را در مجلس مورد بحث قرار گرفت که امیدواریم مسیر تغییر کند.

زارعی در خصوص پل چهارم بشار گفت: باند اول به بهره برداری رسیده است و چهار میلیارد تومان برای باند دوم آن تامین اعتبار شده است امسال ۲۵ میلیارد تومان فقط برای شهرداری یاسوج مشخص شده است.

وی گفت: متاسفانه در بحث آب شرب شهر یاسوج در گذشته هیچ نقشه ای در شبکه اب شهر وجود نداشت بیش از ۷۰ الی ۸۰ کیلومتر از شبکه آب شهر یاسوج اصلاح شده است در شهرستان دنا ۴۵ میلیارد تومان فقط اعتبار عمرانی برای پروژه ها در حال انجام است که این مبلغ به جز اعتبارات بخش کشاورزی است.

این نماینده مردم گفت:در حوزه صنعت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان در کارخانه سیمان مارگون هزینه شده است که ۴۵۰ نفر اشتغال مستقیم داشته است با پیگیری های انجام شده مجوز ساخت پتروشیمی سقاوه نیز صادر شد این پتروشیمی ساخته شود هیچ اعتبار شخصی برای من ندارد و همیشه امیدوار بودم که بتوانیم با این کار برای جوانان اشتغالزایی ایجاد شود.

وی گفت:این پروژه تنها پروژه ای است که هیچ اعتباری از دولت نمی گیرد و با سرمایه گذار است کارخانه تولید کنسانتره با سرمایه گذار جدید از مهر ماه امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد که باعث می شود باغداران میوه های درجه دو و سه خود را دور نریزند برای این پروزه مبلغ ۱۵ میلیارد تومان اعتبار داده شد.

همگرایی در سطح ملی برای مبارزه با ابرچالش کشور یعنی بیکاری

زارعی با بیان اینکه یک همگرایی در سطح ملی بین سه قوه برای مبارزه با ابرچالش کشور یعنی بیکاری در حال انجام است، ادامه داد: در حوزه اشتغال اداری نیز اگر جایی سهمیه‌ای وجود داشته باشد که مجوز سازمان استخدامی کشور باشد با برگزاری آزمون استخدامی سهمیه موردنیاز جذب می‌شود.

سرمایه‌گذاری پتروشیمی  سقاوه کاملا خارجی است

وی با بیان این که ساخت پتروشیمی برای من هیچ نفعی ندارد افزود: همه دغدغه من اشتغال‌زایی و رفع مشکلات مردم در دشت سقاوه بود که نباید جلوی آن سنگ اندازی کرد.

 

وی سرمایه‌گذاری پتروشیمی را کاملا خارجی دانست و گفت: نباید به گونه‌ای رفتار کنیم که یک سرمایه گذار خارجی تصوری نادرست از استان داشته باشد.

نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در بخش به هماهنگی و عزم و اراده همه از جمله نمایندگان استان اشاره کرد و گفت: باید از نیروهای توانمند استانی به خوبی حمایت کنیم تا بتوانیم کرسی‌های ملی را در اختیار فرزندان شایسته استان بگذاریم..

حق مسلم نمایندگان سؤال و استیضاح به عنوان ابزار نظارتی است

وی به موضوع سؤال از رئیس‌جمهور اشاره داشت و ابراز کرد: حق مسلم نمایندگان سؤال و استیضاح به عنوان ابزار نظارتی است و در این راستا نمایندگانی خواستار سؤال از رئیس‌جمهور بودند که اخیرا به حد نصاب رسید و رئیس‌جمهور یک ماه برای حضور در صحن مجلس و پاسخ به سؤال نمایندگان فرصت دارد.

ماینده مردم در شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع شروع انتخابات گفت: بنده هیچوقت کلید شروع انتخابات را نمی زنم، چون که برای اهداف مردم حرکت می کند و باید انسان حال باشیم در آینده هر اتفاقی بیفتد میمون و مبارک است همیشه با رقبا خوب بودیم و هیچگاه برخورد بدی چه با نماینده منتخب و یا دیگر رقبا نداشته ام.

اضافه شدن ۳۵ میلیارد تومان اعتبار از سرجمع اعتبارات به اعتبارات شهرستانهای بویراحمد و دنا

n00402249-bزارعی گفت: چانه زنی های خود را با مسئولان در خصوص جذب اعتبارات داریم و تاکنون هیچگونه چانی زنی شخصی نداشته ایم به گونه ای که ۳۵ میلیارد تومان اعتبار از  از سرجمع اعتبارات گرفتیم وبه اعتبارات شهرستان بویراحمد و دنا اضافه کردیم.

نماینده مردم در شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به کمپین فرزندانت کجاست گفت: سه دختر خانه دار دارم شوهر یکی از دخترانم بیکار است که در دفتر خودم مشغول است پسرم نیز با مدرک کارشناسی بیکار است.

حمایت رهبری از دولت فرصتی برای تلاش بیشتر دولت در راستای برون رفت از شرایط کنونی است

نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره از دولت‌ها حمایت کرده است، گفت: این حمایت می‌تواند فرصتی برای تلاش بیشتر دولت برای برون رفت از شرایط کنونی باشد.

وی در  پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات خبرنگاران نیز گفت: در خصوص بیمه خبرنگاران با مسئولان صحبت و این مشکل بر طرف شود بحث مسکن اجتماعی مطرح است که امیدواریم بتوانیم در رویکرد جدید دولت برای خبرنگاران چانه زنی کنیم.

در هیچ فعالیت زمین خواری نه بنده و نه بستگان و اقوام بنده نقش ندارند و نخواهند داشت

نماینده بویراحمد و دنا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مطرح می‌شود که «نزدیکان حضرتعالی در بحث زمین‌خواری‌ها دخالت دارند، همچنین برخی سنگ‌شکن‌های حاشیه رود بشار متعلق به نزدیکان و بستگان شما است، آیا این حرف‌ها درست است؟اظهار کرد: در همان روزهای آغازین و دوره اولی که مجلس رفته‌ام، چهار نفر از بستگان و هم محلی‌های ما کارخانه سنگ شکن داشتند که در حد فاصل پل بشار تا مختار فعالیت می‌کردند، و تاریخ تاسیس آن‌ها مربوط به ۳۰ سال قبل بود، آن کارخانه‌ها را تعطیل کردند و هنوز هم لاشه‌هایشان آنجاست.

وی گفت: بنده هیچ دخالت، پیگیری و ممانعتی در تعطیلی آن‌ها نداشتم، و معتقد بودم که در آن محدوده باید تعطیلی انجام شود.

زارعی در ادامه بیان کرد: اما در هیچ فعالیت زمین خواری نه بنده و نه بستگان و اقوام بنده نقش ندارند و نقش نخواهند داشت، جالب این است که بدانید از سال ۵۴ تا کنون ما در شهر یاسوج زندگی می‌کنیم، کدام یک از شما به اندازه ما در شهر یاسوج بودید؟ قبل از آن هم ما در شهر گچساران زندگی می‌کردیم و خانه، زمین و امکاناتی هم داشتیم. که از سال ۵۴ تا الان که بیش از ۴۰ سال هست، یک مترمربع ما زمین از دولت، منابع طبیعی و نه از اشخاص خریداری نکردیم، و یک مترمربع باغ و ویلا نداریم، اگر کسی پیدا کرد در این جمع بیاورید بنده هم از شماها عذرخواهی می‌کنم و هم جایزه می‌دهم.

نباید فرصت‌های زندگی مردم را از بین برد

نماینده بویراحمد و دنا در پاسخ به همین سوال ادامه داد: اشکال ندارد که سوال کنید اما متاسفم در جامعه ما کسانی که به دنبال غرض‌ورزی‌های  سیاسی یا مادی هستند برای رسیدن به اهدافشان و عقده گشایشان دست به هر تهمتی که هست، می‌زنند.

زارعی افزود: نباید فرصت‌های زندگی مردم را از بین برد، اگر این حرف نا به جایی است شما به بنده اعتراض کنید.

وی گفت: پدر بنده در سال ۵۴ در خیابان آیت الله طالقانی یاسوج در مرکز شهر یک مغازه‌ای احداث کرده، که هنوزهم آنجا کار می‌کند، یعنی بعد از ۴۰ سال آدم‌هایی که آمده‌اند و هزار معلق زدند و رفتند و کارهای بزرگتر کردند اما پدرم هنوز همان جا مانده است، حالا بنده تازه آمده‌ام و رفتم و یک مغازه‌ای را تاسیس کرده‌ام، فشار روزنامه و رسانه هست که آن مغازه باید تعطیل شود چون نماینده هستم یا اینکه مشتری به مغازه داران نمی‌رسد، آیا این نقد خدایی، وجدانی، انسانی و اخلاقی است این نقد با چه اصول انسانی سازگاری دارد.

زارعی گفت: ما چون نوک حمله به سمت نماینده است، بنا بر این فکر می‌کنیم که نقدها درست است، اشکالی که ما داریم این است که بین نیت، حرف‌ها و انگیزه‌ها در رابطه با این نوع نقدها، مسائل را در واقع تفکیک نمی‌کنیم و یا نمی‌شود تفکیک کرد و یا تفکیک برای ما سخت است.

وی اضافه کرد: یک عده‌ای رفته‌اند در اطراف و اکناف با وام‌های بزرگ و امتیازات فراوان به جان محیط زیست افتاده‌اند و تخریب و برای خودشان کار می‌کنند، این‌ها برای اینکه انحصار ایجاد کنند و همه چیز در اختیار خودشان قرار بگیرد و انحصاری هر طور که خواستن رفتار و قیمت گذاری کنند، ۴ فرد دیگری که از سال‌های سال ۴۰ سال پیش در این مجاورت رودخانه بشار سرمایه گذاری و کار کردند، می گویند که شما هم باید تعطیل شوید و این اتهام آن را به نماینده می‌زنند مگر بنده مجوز داده‌ام و رفتتد آنجا کار کردند ۴۰ سال پیش بود مگر بنده آن زمان نماینده بودم؟ آن‌ها هم حق دارند، حیات می‌خواهند، آن‌ها هم زندگی می‌خواهند، مالیات می‌دهند و خیلی تحت فشار از آن‌ها عوارض می‌گیرند.

این نماینده مجلس بیان کرد: اما در مسیر جاده اصفهان،اسوج هر طوری که خواستند با طبیعت معامله ناجوانمردانه کردند صرفاً چون مخالف بنده هستند کسی با آن‌ها کاری ندارد، و تازه تیتر برخی از رسانه‌ها، حرف برخی از مسئولین و انتقاد برخی از مردم می‌شود آیا این جوانمردانه و درست است؟ یک مقداری باید عادلانه و منصفانه رفتار کرد، منصفانه حرف زد و ما گاهی وقتی اعتراض می‌کنیم که نمی‌کنیم و داریم دفاع می‌کنیم که انجام نمی‌دهیم برای این است که همه حق حیات دارند و باید زندگی کنند.

رسانه‌ها اجازه ندهند افرادی از فضای رسانه‌ها سو استفاده کنند

زارعی ادامه داد: مگر بنده گفته‌ام که فلان شخص نباشد، دیروز در روستای دلی بجک سپیدار رفته‌ام،  زن و مرد جلوی بنده آورده‌اند که یا ما خودمان را می‌کشیم یا اینکه باید این واحد صنعتی باید تعطیل شود بنده گفته‌ام که این واحد صنعتی مشکلاتی دارد همان فرد رفته و نامه‌ای به سازمان بارزسی کشور داده، همان فرد آنجا به مردم ظلم کرده اینجا می‌آید و می گویند که فلان کارگاه که در آنجا کار می‌کند حتماً مال فلان فرد خاص است.

وی در ادامه گفت: حمایت بنده انسانی و قانونی است، از همه پشتیبانی و حمایت می‌کنم، باید به این مردم پاسخ داد.

زارعی تصریح کرد: امروز ممکن است که فضایی ایجاد شود و برخی از این فضا سوء استفاده کنند، رسانه‌ها اجازه ندهند افرادی از فضای رسانه‌ها سو استفاده کنند شما حسن نیت دارد و دلسوز هستید و نظر مثبت دارید و برای تنویر افکار کار می‌کنید اما برخی‌ها می‌آیند و با یک سری زرنگی، زیرکی و ترفندی در این رسانه‌ها نفوذ می‌کنند و ذهن این رسانه را به شکلی شست و شو می‌دهند که آن رسانه بلندگوی خواسته‌های نامشروع بنده یا فرد دیگری می‌شود.

هیچ کدام از فامیل‌های نزدیک بنده سرکار دولتی نیستند/ دلم برای فرد بیکار می‌تپد

نماینده بویراحمد و دنا در ادامه گفت: هیچ کدام از فامیل‌های نزدیک، برادران، پسر برادرها، دختر برادرها، خانواده، پسرعمه و پسرخاله بنده سرکار دولتی نیستند، در خانواده ما تنها یک نفر کارمند وجود دارد و آن بنده هستم، و همیشه هم مسوولیت داشته ام.

زارعی گفت: ۱۴ پسر خواهر و برادر دارم و هر چه به بنده مراجعه می‌کنند یک نفر را نمی‌توانم جایی سر کار ببرم، اما بارها گفته‌ام و باز هم می گویم که خداوکیلی اگر یک مدیری برای فردی شغلی ایجاد کند، حاضرم همراه اش به زندان بروم و نه در دادگاه، چرا چون اینقدر دلم برای فرد بیکار می‌تپد، اینقدر برای آدم بیکار ناراحت هستم. خانواده‌های زیادی با بنده در ارتباط هستند و افراد زیادی مراجعه می‌کنند، پدر، مادرم و خانواده‌ام همه محل ملاقات مردم هستند و می گویند که ما بیکار هستیم و حقیقت هم می گویند.

وی گفت: هیچکس در این استان به اندازه بنده تحت فشار جریان بیکاری نیست، و هرکس که بتواند یک نفر را سر کار ببرد، حتی مخالف بنده هم باشد با تمام وجودم به او ارادت پیدا می‌کنم.

زارعی افزود: در همین دانشگاه یاسوج که متاسفانه خیلی فضاسازی می‌کنند، رفتم و مشاهده کردم که چه کسانی استخدام شده‌اند و ۱۰ نفر استخدام شده را هم نمی‌شناختم، و از طرفی فردی فوق لیسانس از دانشگاه شیراز رشته معماری و شهرسازی و در دانشگاه یاسوج فارغ التحصیل شده است تنها یک میلیون تومان حقوق می‌گیرد، آیا این شغل است؟ آیا این درآمد؟ آیا این فله‌ای؟

وی گفت: ممکن است چون نمی‌توانیم به همه پاسخ دهیم، و نیاز همه را تامین کنیم هرکسی می‌آید و اعتراض می‌کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: در دوران ما استخدام فله‌ای نداشتیم، وقتی که نماینده شدم، رفتم دانشگاه علوم پزشکی و دیدیم که در یک روز ۳۰۰ نفر سرکار رفته‌اند، و هیچکس سوال نکرده است، یک فردی آمد پیش بنده و گفت که ۲ فرزندم سرکار رفته و می‌خواهم فرزند سومم را هم بفرستم سرکار شما نامه‌ای بدهید، به آن فرد گفتم که حیا کن، یک فردی ۱۰ فرزند بیکار دارد و شما می‌خواهید یکی دیگر هم استخدام کنی؟

زارعی افزود: هیچگونه قید و بند و کنترلی نبود، اما الان که یک فردی می‌خواهد سرکار برود، فریاد همه بلند می‌شود و هرکسی به این موضوع حاشیه‌ای می زند.

این نماینده مجلس ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، آقایی از فلان جا آمده و ۲۰ نفر از گچساران سرکار برده است، هیچکس سوال نکرد، می گویند نماینده بویراحمد و دنا برده است، بنده این‌ها را کجا سرکار برده‌ام، چرا نمی‌آیند و یقه‌ی آن فرد را بگیرند، آن شخص استخدام فله‌ای کرده بنده نماینده مردم هستم محل مراجعه مردم هستم، مردم از بنده توقع و انتظار دارند. بنده باز هم می گویم اگر یک نفر را سرکار ببرند بنده دستش را می‌بوسم و پشتیبانی می‌کنم.

زارعی گفت: بله ممکن است که افرادی در جایی به صورت شرکتی سرکار رفته باشند و بنده هم اطلاع داشته باشم، اما خوشبختانه نه فامیل بنده هست و نه پسر، دختر و هیچ یک از بستگان بنده سرکار نرفته‌اند.

برای خدمت به مردم کار می‌کنم و با رقبای خود با احترام برخورد کردیم

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلید انتخابات را نمی‌زنم اظهار کرد: برای خدمت به مردم کار می‌کنم و با رقبای خود با احترام برخورد کردیم و در دوره‌هایی که در مجلس نبودیم مطلبی و اشاره‌ای نسبت به نماینده مستقر که خلاف اخلاق باشد از خود نشان ندادم و همواره با اخلاق رفتار کردیم.

در پایان این نشست صمیمی که به همت دفتر ارتباطات مردمی نماینده محترم شهرستانهای بویراحمد دنا برگزار شده بود با اهداء لوح سپاس از خبرنگاران شهرستانهای بویراحمد ودنا تجلیل شد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی