تاریخ انتشار : چهارشنبه 9 می 2018 - 19:18
کد خبر : 9341

توسعه و سازندگی با حضور متعهدانه و خلاقانه مهندسان تحقق پیدا می کند/مهندسان می تواند نقشی مهمی در قانونگرایی ، استحکام ، سیما و منظر شهری ایفا کنند

توسعه و سازندگی با حضور متعهدانه و خلاقانه مهندسان تحقق پیدا می کند/مهندسان می تواند نقشی مهمی در قانونگرایی ، استحکام ، سیما و منظر شهری ایفا کنند

احمد رضاخورشیدی گفت: خوشبختانه جامعه مهندسین ساختمان کهگیلویه و بویراحمد هرجایی وظیفه و خواسته ای از آنها شده مطابق قوانین و آئین نامه ها مسئولیت هایشان را به بهترین نحو ممکن به سرانجام رسانده اند.

SONY DSCآفتاب دنا : جشن روز مهندس که به احترام جانباختگان پرواز تهران به یاسوج لغو شده بود با حضور گسترده جامعه مهندسیان استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه وبویراحمد در ابتدای این مراسم با تبریک زاد زود خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس، اظهار داشت: امسال برنامه جشن ۵ اسفند مصادف با روز مهندس بخاطر حادثه تلخ سقوط هواپیمای یاسوج لغو و انجام آن به زمان کنونی موکول شد.

مهندس احمدرضا خورشیدی گفت: بدون شک جایگاه مهندس و مهندسی در جامعه امری ارزشمند است که اگر با تعهد و تخصص ویژه ای همراه شود قطعاً موجب پویایی و اصلاح امور عمرانی و ساختمانی می شود.

وی افزود: هرجایی حضور متعهدانه و خلاقانه مهندسان را می بینیم در کنار آن توسعه، سازندگی و اصلاح فرایندها را نیز به وضوح میبینیم.

خورشیدی گفت: خوشبختانه جامعه مهندسین ساختمان کهگیلویه و بویراحمد هرجایی وظیفه و خواسته ای از آنها شده مطابق قوانین و آئین نامه ها مسئولیت هایشان را به بهترین نحو ممکن به سرانجام رسانده اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کهگیلویه وبویراحمد بیش از ۴ هزار عضو دارد که  قریب ۱۲۰۰ عضو دارای پروانه اشتغال هستند.

مهندسان می توانند قدم های موثری در بهبود فضاهای شهری و حفظ جان مردم بردارند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خاطر نشان کرد: بدون شک مهندسان ساختمان می توانند قدم های موثری در توسعه و بهبود فضاهای شهری و حفظ جان و مال مردم بردارند که انتظار مردم و ما از مهندسان نیز تحقق حاکثری این خواسته به حق است که امیدواریم در سال جدید این امر رنگ و لعاب عملیاتی تر از گذشته به خود بگیرد.

خورشیدی یکی از نیازهای اساسی  در عصر کنونی  را نهادینه شدن این باور نزد آحاد مردم دانست که خدمات و اقدامات مهندسی یک سرمایه‌گذاری است، نه هزینه.

وی افزود : مهندسان  به روز در صنعت ساخت و ساز می توانند نقشی مهم در قانونگرایی ، استحکام ، سیما و منظر شهری و همچنین جلوگیری از نابودی معماری ایرانی اسلامی ایفا نمایند .

رئیس نظام مهندسی ساختمان  استان کهگیلویه وبویراحمد در ادامه با اشاره به اینکه ایران با موقعیت خاص جغرافیایی و قرارگیری بر روی گسل ها و کمربند های فعال لرزه ای بعنوان یک کشور در معرض زلزله و تهدیدات طبیعی و البته قابل کنترل قرار داردخاطرنشان کرد: بیش از نیمی از مساحت کشور با خطر نسبی متوسط و بالای زلزله روبه رو بوده و ساختمان های غیر ایمن با خسارات احتمالی و جدی مالی و جانی تهدید می شوند.

تعامل سازنده با مجموعه مدیریت شهری  موجب ارتقا سازمان و پیشبرد اهداف عالیه آن است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان  کهگیلویه وبویراحمد ،تعامل سازنده با مجموعه مدیریت شهری را موجب ارتقا سازمان و پیشبرد اهداف عالیه آن دانست و این موضوع را از نقاط قوت هیات مدیره سازمان  عنوان کرد.

خورشیدی در پایان با بیان اینکه فرهنگ عمومی مقاوم سازی و رعایت مقررات ملی ساختمان باید در جامعه نهادینه شود تصریح کرد: ساخت و ساز ها را باید اصولی و ایمن بنا کنیم  تا در مقابل حوادث غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله و دیگر بلایای طبیعی مقاوم باشند تا شاهد کاهش حداقل تلفات باشیم.

تعامل خوب شهرداری و سازمان نظام مهندسی درجهت خدمات رسانی حداکثری به مردم

شهردار یاسوج در این مراسم نیزگفت: مهندسی از جمله وظایف و عناوین بسیار بزرگ و ارزشمند است که کوله باری از توانایی های فنی، علمی و عملیاتی را در خود جای داده است.

نستهن مقدم افزود: اگرچه در بیرون زمزمه هایی از تفاوت و اختلاف شهرداری و نظام مهندسی شنیده می شود اما باید بگویم ما دو سازمان تعامل ویژه ای داریم و اصولا این سازمان ها از هم جدا نیستند.

شهردار مرکز استان بیان داشت: در این دوره تعامل ویژه ای میان شهرداری یاسوج و سازمان نظام مهندسی ساختمان برای خدمات رسانی حداکثری به مردم شکل گرفته است.

با واگذاری پارک جنگلی به شرکت نفت درصورتیکه منافع مردم تامین شود موافقیم

رئیس شورای شهر یاسوج نیز در این مراسم با تبریک روز مهندس، در خصوص برخی حواشی واگذاری پارک جنگلی به شرکت نفت گفت: ما با اصل واگذاری پارک جنگلی به شرکت نفت موافقیم.

هدایت اکبری افزود: اگراین مجتمع انحصاری باشد و منفعتی به استان نرساند به شدت مخالفت میکنیم اما گرحق استفاده از این ظرفیت برای  شهروندان فراهم شود و بخشی هم مخصوص خود شرکت نفت باشد از نظر ما بلامانع است.

مسئولیت پذیری در مقابل خدمات ارائه شده از مهمترین ویژگی های یک مهندس حرفه ای  است

در این مراسم مهندس محمدیان پژوهشگر حقوق مهندسی و مدرس دانشگاه نیز در سخنانی تاثیر گذاری خانواده بزرگ مهندسی در زندگی بشر را یاداور شد وگفت:خلاقیت ،نوآوری و تلاش برای افزایش شایستگی های حرفه مهندسی همراه با اخلاق حرفه ای باید مدنظر مهندسین عزیز باشد.

وی با بر شمردن ویژگیهای خواجه نصیرالدین طوسی که زاد روز تولد وی به نام روز مهندس نامگذاری شده است گفت: خواجه نصیرالدین طوسی در علوم مختلف حکیم، متکلّم، شاعر، فیلسوف، فقیه، دانشمند، اندیشمند، ریاضیدان، منجّم بود که  علاوه بر کنجکاو وخلاق بودن ، فرصت شناس بود  و دانش  مدیریت بالایی داشت .

محمدیان با بیان اینکه مهندس علاوه بر تراوش ذهن باید خلاق باشد به چا لشها و شرح وظایف در حوزه مهندسی اشاره کرد وگفت:دو سوم جمعیت جهان در شهرها زندگی می کنند که بیشترین رشد توسعه شهری در کشورهای در حال توسعه است

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد:  مهندسان باید علم خویش را با شرایط روز دنیا منطبق کنند و برای افزایش رفاه برای انسانها ، توجه به نگرشهای زیست محیطی و صداقت بودن با مردم بیش از گذشته تلاش نمایند.

محمدیان مسئولیت پذیری در مقابل خدمات ارائه شده را از مهمترین ویژگی های یک مهندس حرفه ای  دانست وگفت: مهندسان باید در بازار کار و ارائه خدمات حرفه ای خود استانداردها و مهارت های لازم را لحاظ کنند و در برابر بهره برداران، مالکان، دولت و نهادهای ناظر مسئولانه اقدام کنند.

تجلیل از اعضاء هیات مدیره های دوره های گذشته در جشن روز مهندس

در مراسم جشن بزگداشت روز مهندس در اقدامی ابتکاری  از ۲۴ نفر از اعضاء هیات مدیره های  دوره های گذشته توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان  با اهداء لوح سپاس ازآنها تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم باشکوه برنامه های شاد هنری ازقبیل موسیقی و طنز درآیتم های مختلف  اجرا شد که مورد تحسین حاضران قرار گرفت.

 

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

SONY DSC

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی