تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 14 سپتامبر 2023 - 15:23
کد خبر : 25092

معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه وبویراحمد خبرداد:

اردوی دو روزه برای کودکان کار با همکاری  سازمان بهزیستی برگزاری برگزار شد/ آمادگی آموزش وپرورش برای کمک به دستگاههای متولی کودکان کار

اردوی دو روزه برای کودکان کار با همکاری  سازمان بهزیستی برگزاری برگزار شد/ آمادگی آموزش وپرورش برای کمک به دستگاههای متولی کودکان کار
آفتاب دنا : معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری اردوی دو روزه برای کودکان کار در اردوگاه شهید بهشتی یاسوج با همکاری سازمان بهزیستی خبر داد..

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، حجت دبیقی در جمع آنان ضمن تاکید بر لزوم توجه بیشتر به این کودکان از برگزاری کلاس های آسیب های اجتماعی و فرهنگی ،ورزشی در این دو روز خبر داد گفت :آموزش و پرورش استان با تمام ظرفیت های موجود در راه ریشه کن کردن معظلات این کودکان آمادگی همکاری با دستگاهای اجرایی معین در این ارتباط می باشد‌.

دبیقی گفت: امسال ۱۳۰دانش آموز به اردوی پیاده روی اربعین اعزام کردیم  که تعداد زیادی  از این تعداد کودکان کار و بی سرپرست و بد سرپرست بودند.

وی با بیان اینکه کودکان کار از میان معضلات اجتماعی مانند فقر اقتصادی و فرهنگی، مهاجرت، اعتیاد و طلاق به سطح خیابان می‌آید، افزود: از طرفی کودکان کار از همان سنین ابتدای عمر در معرض انواع آسیب های اجتماعی مانند مواد مخدر و بزهکاری هستند و مساله مهم اینکه نتیجه این آسیب ها در بزرگسالی منجر به ارتکاب آنان به جرائم مختلف می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: در حوزه کودکان کار، ابتدا باید زیرساخت‌ها مهیا شود و سپس دستگاه‌های نظارتی، اجرایی، سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها در قالب کارگروه هایی به مرور زمان و بر اساس برنامه ریزی اصولی و هدفمند از این کودکان حمایت کنند.

 دبیقی با انتقاد از اینکه هنوز به کودکان کار در استان  به عنوان آسیب جدی نگاه نمی شود، هشدار داد: چنانچه برنامه ریزی و اقدام موثر در این حوزه صورت نگیرد به زودی وضعیت استان در حوزه آسیب های اجتماعی  غیر قابل کنترل خواهد شد و دیگر نمی‌توان این مساله را مدیریت کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی