تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آوریل 2024 - 0:34
کد خبر : 26881

در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش استان با رئیس دانشگاه علوم پزشکی مطرح شد:

سلامت و آموزش از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه پایدار

سلامت و آموزش از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه پایدار
آفتاب دنا سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: سلامت و آموزش از مهم‌ترین مولفه‌های توسعه پایدار در هر جامعه ای است که نیازمند نگاهی نو به این دو مقوله مهم هستیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، به مناسبت هفته سلامت محمد جمالی با دکتر سعید جاودان سیرت رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان دیدار و ضمن تبریک هفته سلامت از زحمات و خدمات ارزشمند کادر بهداشت و درمان در خدمت رسانی مطلوب به مردم تقدیر و تشکر کرد.

سرپرست اداره کل آموزش وپرورش استان با بیان اینکه آموزش وپرورش گسترده ترین جامعه مخاطب را در جامعه دارد گفت: فرهنگیان و دانش آموزان در ترویج فرهنگ بهداشت و سلامت می توانند به خوبی نقش آفرینی کنند که در این زمینه تعامل و همراهی دو دستگاه ضروری است.

جمالی خواستار انعقاد تفاهم نامه جهت تاسیس هنرستان وابسته جهت آموزش مهارت آموزی در رشته بهیاری توسط دانشگاه علوم پزشکی استان شد.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  کهگیلویه وبویراحمد نیز ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: انسان سالم نقش مهمی در توسعه و پیشرفت جامعه دارد که تعامل و همکاری تنگاتنگ دانشگاه علوم پزشکی و آموزش وپرورش باعث ارتقاء سلامت در سطح جامعه خواهد شد.

 سعید جاودان سیرت با بیان اینکه آموزش در سنین دانش آموزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است  بیان کرد : درمان هم برای مردم و هم برای دولت پرهزینه است و طرح های مشترک  آموزشی در جهت پیشگیری می تواند باعث کاهش هزینه های درمان شود .

وی، سلامت و آموزش را از مهم‌ترین مولفه‌های زندگی انسانی و بنیانهای توسعه پایدار در هر کشوری دانست و گفت: هفته سلامت فرصتی مغتنم برای بیان اهمیت سلامت در زندگی فردی و اجتماعی، تبیین جایگاه آن در تحقق توسعه مداوم و پایدار، اطلاع رسانی و توسعه فرهنگ سلامت است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان  کهگیلویه وبویراحمد، ترویج فرهنگ سلامت در سطح جامعه به ویژه در سطح مدارس را مهم و تاثیر گذار عنوان کرد و گفت: آموزش بهداشت و سلامت در مدارس ضمن کمک به تامین و ارتقای سلامت دانش‌آموزان، موجب انتقال این آموزه‌ها به خانواده‌ها هم خواهد شد چراکه دانش‌آموزان می‌توانند سفیران سلامت خوبی برای جامعه باشند.

جاودان سیرت ،ضمن استقبال از تاسیس هنرستان وابسته در رشته های مرتبط با بهداشت ودرمان جهت آموزش مهارت به دانش آموزان گفت: بر اساس تفاهم نامه وزات بهداشت و آموزش وپرورش این موضوع مهم در سطح استان پیگیری و دنبال خواهد شد.

ذوالفقار دیودل مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این دیدار، تعامل با دستگاههای فرهنگی و رسانه ها را یک اصل مهم برای ارتقاء شاخصهای سلامت دانست وگفت: با همکاری رئیس و اعضای هیات رئیسه دانشگاه برای ترویج فرهنگ سلامت و بهداشت که بسترساز توسعه پایدار است با اطلاع رسانی به هنگام و هوشمندانه تلاش خواهیم کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی