تاریخ انتشار : یکشنبه 25 فوریه 2024 - 0:16
کد خبر : 26233

یادداشت

حضور در انتخابات یعنی پیشرفت کشور

حضور در انتخابات یعنی پیشرفت کشور
آفتاب دنا : فعال فرهنگی رسانه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: بدون تردید قهر با صندوق‌های رأی مشکلات پیش روی کشور را برطرف نخواهد کرد که قطعا مردم موقعیت شناس و زمان شناس ایران اسلامی با لبیک به ندای رهبر حکیم انقلاب اسلامی و آمدن پای صندوق‌های رأی با انتخاب افراد اصلح، آینده کشور را تعیین خواهند کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا، سید ولی موسوی فعال فرهنگی رسانه‌ای استان طی یادداشتی آورده است؛در آستانه انتخابات  دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  در ۱۱ اسفندماه شاهد شور ونشاط انتخاباتی از سوی کاندیدای مجلس شورای اسلامی و هواداران آنان در اقصی نقاط کشور عزیزمان هستم.

مردم نیز در نظام  اسلامی مهمترین رکن پیشرفت و تعالی جامعه هستند  که در این برهه از زمان  شاهد تبلیغات مسموم دشمنان برای پایین آوردن مشارکت مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری هستیم.

بدون تردید قهر با صندوق های رای مشکلات پیش روی کشور را برطرف نخواهد کرد  که قطعا مردم موقعیت شناس و زمان شناس  ایران اسلامی با لبیک به ندای رهبر حکیم انقلاب اسلامی و آمدن پای صندوق های رای در یازدهم اسفندماه با انتخاب افراد اصلح، انقلابی دلسوز نظام و مردم به معنای واقعی کلمه سرنوشت آینده کشور را تعیین  خواهند کرد.

از مهمترین موضوعاتی که در افزایش میزان مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی اثرگذار است، آشنایی تفصیلی شهروندان با وظایف و اختیارات مجلس شورای اسلامی است تا با حساسیت و دغدغه بیشتری در انتخاب  کاندیدای اصلح نقش‌آفرینی نمایند.

نقش مجلس شورای اسلامی در ریل گذاری  و اجرای قوانینی در زندگی  روزه مردم و توسعه و پیشرفت جامعه از اهمیت والایی برخوردار است بطوری که امام راحل از مجلس به عنوان عصاره فضایل ملت یاد  می کرد.

مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون اساسی دارای دو وظیفه مهم قانونگذاری و نظارت  بر اجرایی قوانین را  به عنوان قوه مقننه عهده دار است.

علاوه بر بعد قانونگذاری ، نظارت بر اجرای درست و دقیق قوانین  توسط دیگر قوا  و نهادها نیز  توسط نمایندگان مجلس با استفاده از ابزارهای قانونی   نیز می تواند در  مسیر حرکت روبه به پیشرفت جامعه موثر باشد

گاهی در برخی از سخنان کاندیدا به وعده ها و شعارهایی،در تجمعات گوناگون پرداخته می شود که نه تنها در حیطه اختیارات  مجلس شورای اسلامی نیست بلکه عمل نکردن به این وعده ها نیز باعث بی اعتمادی مردم، نسبت به آنان را، در پی خواهد داشت.

بر اساس قانون اساسی که میراث آرمانهای بلند امام راحل و شهیدان انقلاب اسلامی است بر استقلال قوا تاکید شده  که انتظار می رود نامزدهای  انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در این زمینه با اشراف به وظایف مهم مجلس، توجه لازم را سخنرانی ها و بیان دیدگاههای خویش داشته باشند.

رعایت اخلاق انتخاباتی بر مبنای موازین دینی و اسلامی و  بیان دیدگاهها و برنامه‌ها حول محور اختیارات قانونی مجلس در دوران تبلیغات  باید بیش از هر زمان دیگری مورد توجه کاندیدا و هواداران آنان قرار گیرد.

در مناظره ها و گفتگوهای تلویزیونی کاندیدا نیز انتظار می رفت برنامه محوری و ارائه راهکار بر تبلیغات و گفتگوها حاکم باشد که در مجالی دیگر مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

شهدای زیادی را برای حفظ این آب و خاک داده ایم و همه متعهد و مدیون خون شهداییم که برای حفاظت از ارزشهای و آرمانهای بلند شهیدان ،همه ایرانیان در این جشن بزرگ ملی و جشن تعیین سرنوشت کشور عزیزمان مسئولیم .  

مسئولان نیز باید قدردان  حضورمردم  در صحنه های مختلف انقلاب باشند و فرصت خدمت به مردم را قدر بدانند و برای بهبود وضعیت معیشتی ، رفاه و اشتغال آنان بیش از گذشته تلاش نمایند.

 انشالله با حضور آگاهانه و پرشور همه اقشار مردم بصیر و فهیم ایران عزیز، پای صندوق های رای و انتخاب  افرادی اصلح، مجلسی قوی و انقلابی تشکیل ، تا بستر برای طلوع فرداهایی زیباتر و بهتر هموار شود. انشاءالله

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی