تاریخ انتشار : یکشنبه 13 می 2018 - 15:20
کد خبر : 9358

رسالت هلال احمر تلاش برای زیست بهترو ایجاد صلح و آرامش در جهان است

رسالت هلال احمر تلاش برای زیست بهترو ایجاد صلح و آرامش در جهان است

آفتاب دنا :مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلیویه وبویراحمد ضمن گرامیداشت هفته هلال احمر تا کید کرد: رسالت هلال احمر به عنوان یک سازمان جهانی، تلاش برای زیست بهتر ، ایجاد صلح و آرامش در جهان و فرونشاندن آتش افروزی‌ها و پرچمدار گفت‌وگو و کرامت در جهان است. امان الله جهانبین هفته هلال احمر  فرصت

آفتاب دنا :مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلیویه وبویراحمد ضمن گرامیداشت هفته هلال احمر تا کید کرد: رسالت هلال احمر به عنوان یک سازمان جهانی، تلاش برای زیست بهتر ، ایجاد صلح و آرامش در جهان و فرونشاندن آتش افروزی‌ها و پرچمدار گفت‌وگو و کرامت در جهان است.

امان الله جهانبین هفته هلال احمر  فرصت ارزشمندی برای پاسداشت فرهنگ خدمت صادقانه به مردم به ویژه طبقه محروم و نیازمند و بزرگداشت  ترویج روحیه ایثارگری در جامعه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلیویه وبویراحمد ، با بیان اینکه از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به نام هفته صلیب سرخ یا جمعیت هلال احمر، نامگذاری شده است گفت: انسانیت، بی غرضی، بی طرفی، نداشتن وابستگی، خدمات داوطلبانه ، یگانگی و جهان شمولیˈ از اصول هفتگانه جمعیت هلال احمراست.

از حضور و مشارکت آحاد مردم برای پیشبرد اهداف انسانی جمعیت هلال احمراستقبال می کنیم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه نام پرآوازه جمعیت هلال احمر با صفات و خصایل نیکویی همچون احسان، صبر ، نیکوکاری، گذشت و ایثار گره خورده است یاداور شد: هر زمان سخن از مفاهیمی چون ایثار، فداکاری، از جان گذشتگی و مهربانی به میان می‌آید بدون تردید نام جمعیت هلال احمر و رادمردان و شیرزنان آن به ذهنها متبادر می‌شود.

جهانبین با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک موسسه عام المنفعه است و وظیفه و رسالت مهم آن نیز ˈامداد و نجاتˈ می باشد اضافه کرد:امدادگران بی ادعای این جمعیت در هنگام وقوع بحران ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی، با به خطر انداختن جان خود، به کمک و یاری افراد محروم و گرفتار می شتابند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر سازمانی مردمی و با هدف خدمت رسانی به  به همه مردم است اظهار داشت: از حضور و مشارکت آحاد مردم به ویژه جوانان عزیز برای پیشبرد اهداف انسانی جمعیت هلال احمراستقبال می کنیم و خود را موظف به تمهید شرایط برای حضور اقشار مختلف جامعه و همه علاقه مندان در برنامه های هلال احمر می دانیم .

آموزش و فرهنگ سازی دو رکن مهم در ارتقای آمادگی جامعه در برابر حوادث

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلیویه وبویراحمد آموزش و فرهنگ سازی را دو رکن مهم در ارتقای آمادگی جامعه در برابر حوادث دانست وگفت: جمعیت هلال احمر در این مسیر حرکت نموده و گام های موثری نیز برداشته است.

جهانبین خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم جامعه را نسبت به حوادث ایمن سازی کنیم تا مانع از خسارات جانی و مالی شویم در این راستا آموزش به عنوان یک ابزار توانمند سازی افراد جامعه دارای جایگاه مهمی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در جامعه و آموزش باید از سن کودکی آغاز شود تا در بزرگسالی نهادینه گرددخاطرنشان کرد: آموزش ها نیز باید اثربخش باشد تا به خروجی مناسب دست یابیم  که در این زمینه مدرسین و مربیان تلاش های خوبی در جهت آموزش دارند که جای تقدیر دارد.

وی افزود: براساس آموزه های دینی نجات انسان‌های گرفتارازبالاترین ارزش‌های معنوی برخوردار است و نیروهای امدادی هلال احمر درانجام وظایف و ماموریتهای خود به دین، مذهب و گرایش انسان‌ها کاری ندارند.

وی  خدمات ارزشمند جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه وبویراحمد را در وقایع مختلف  حادثه تلخ سقوط هواپیما ،ایام نوروز و زلزله اخیر قابل قبول توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد با تلاش امدادگران و باهم افزایی وهمکاری دیگردستگاههای متولی  مرتبط با مدیریت بحران بتوانیم در انجام ماموریتهای خویش بیش از گذشته موفق باشیم و بتوانیم آنگونه که شایسته این ملت شریف است به آنها ارائه خدمت نماییم.

/////////////////////////////////

فلسفه هلال احمر استفاده از ظرفیت های انسان های ایثارگر با دید حس انسان دوستانه است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با کارکنان هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت هفته هلال احمر در یاسوج، اظهار داشت :حادثه ها و بلایای طبیعی در کمین انسان است و امدادگران هلال احمر با روحیه ایثار گری و فداکاری به میدان آمده و به کمک مردم می آیند.

علی محمد احمدی افزایش و ارتقای ظرفیت های آموزشی مردم محور برای مدیریت و کنترل بهتر بحران ها در استان  را ضروری دانست وگفت:تحقق این مهم تاثیر بسزایی در کاهش مصدومیت ها،  مشکلات و تبعات ناشی از حوادث دارد.

وی با اشاره به زلزله خیز بودن زاگرس، ابراز داشت: باید در حوزه زلزله شناسی و حوزه های زیرساختی و سازمانی این بخش، اقدامات مناسب تری انجام شود.

احمدی با تاکید بر اهمیت آموزش،  تصریح کرد: مواردی مانند سانحه سقوط هواپیما و زمین لرزه، موضوع آموزش و انجام اقدامات پوششی و تجهیز را محسوس تر نشان می دهد.

حفظ و تزریق آرامش و امنیت روانی جامعه از وظایف نیروهای هلال احمر است

استاندار در ادامه ابراز داشت: ابراز داشت: فلسفه هلال احمر استفاده از ظرفیت های انسان های ایثارگر و با دید نودوستانه و انسان دوستانه است.

احمدی خاطرنشان کرد: نگاه و فلسفه وجودی هلال احمر کنترل و کمک در زمان خطرات، آسیب ها، حوادث و ارتقای ظرفیت های آموزشی است.

استاندار گفت: ‌حوادث پیامدهای اجتماعی و روانی دارد، که حفظ آرامش جامعه و تزریق آرامش و امنیت روانی نیز از جمله وظایف نیروهای هلال احمر است.

وی واکنش عقلانی و به دور از احساسات در حوادث را از جمله لازمه های فعالیت نیروهای هلال احمر در شرایط سخت و بحران ها دانست.

استاندار بیان ضعف ها را از جمله عوامل مورد نیاز برای رفع مشکلات و بهبود عملکرد ها دانست و گفت: اقدامات توسعه ای در این حوزه مورد تاکید است.

احمدی با بیان اینکه راه اندازی سوله بحران در استان ضروری است، اظهار کرد: همچنین هدفگذاری ایجاد بیمارستان صحرایی در استان انجام شده است.

علی محمد احمدی گفت: آمادگی کامل و واکنش مطلوب هلال احمر این استان در ۲ حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج و زلزله های پی در پی یاسوج قابل تحسین و ستودنی است.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است که سوله بحران برای مواقع اضطراری هرچه سریع تر با پیگیری هلال احمر از طریق شهرداری و معاونت عمرانی در این استان راه اندازی شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  در ادامه درخواست های متعدد افراد برای گرفتن چادر را اقدامی نادرست خواند وگفت: در تحویل دادن چادر اولویت با افرادی است که منازل مسکونی آن ها تخریب شده است.

آمادگی امدادگران هلال احمر برای مقابله با  حوادث و بحرانهای طبیعی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر  کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار از آمادگی امدادگران هلال احمر برای مقابله با  حوادث و بحرانهای طبیعی خبرداد گفت: ۲۲۷ تیم تاکنون از استان های مختلف کشور از جمله اصفهان، اردبیل، خوزستان، همدان، زنجان، مرکزی و چهار محال و بختیاری برای پیداکردن پیکر جاباختگان سانحه هوایی به ارتفاعات دنا اعزام شده اند.

امان الله جهان افزود: هم اینک یک هزار و ۵۷۰ چادر، پنج هزار تخته پتو، ۳۰۰ تخته چادر اقلیمی و یکهزار تخته چادر مسافرتی در انبار هلال احمر کهگیلویه وبویراحمد موجود است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۲۹ کارمند بوده که از این تعداد ۲۳ نفر کارمند خانم هستند.

///////////

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عضو جمعیت هلال احمر شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست با کارکنان جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با تبریک هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ از زحمات کارکنان و اعضای جمیعت هلال احمر استان تقدیر کرد.

علی‌محمد احمدی همچنین به عنوان عضو افتخاری جمعیت هلال احمر استان شد.

///////////////

دیدار مسئولان هلال احمر با فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد

مدیر عامل، شورای معاونین و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح استان و سرهنگ جهانگیر انصاری جانشین فرمانده سپاه فتح استان دیدار کردند.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی