تاریخ انتشار : سه‌شنبه 8 می 2018 - 14:59
کد خبر : 9332

هفته هلال احمر فرصت ارزشمندی برای ترویج روحیه ایثارگری در جامعه است/نام پرآوازه جمعیت هلال احمر با سجایای زیبای اخلاقی و انسانی گره خورده است

هفته هلال احمر  فرصت ارزشمندی برای ترویج روحیه ایثارگری در جامعه است/نام پرآوازه جمعیت هلال احمر با سجایای زیبای اخلاقی و انسانی گره خورده است

امان الله جهانبین با بیان اینکه از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به نام هفته صلیب سرخ یا جمعیت هلال احمر، نامگذاری شده است گفت: انسانیت، بی غرضی، بی طرفی، نداشتن وابستگی، خدمات داوطلبانه ، یگانگی و جهان شمولیˈ از اصول هفتگانه جمعیت هلال احمراست

13960823000847_Test_PhotoHآفتاب دنا : مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلیویه وبویراحمد با تبریک هفته هلال احمر به همه امدادگران این جمعیت گفت: هفته هلال احمر  فرصت ارزشمندی برای پاسداشت فرهنگ خدمت صادقانه به مردم به ویژه طبقه محروم و نیازمند و بزرگداشت  ترویج روحیه ایثارگری در جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری آفتاب دنا ،امان الله جهانبین افزود: جمعیت هلال احمر توانسته با سرلوحه قرار دادن تعالیم انسان‌ساز و الهی دین مبین اسلام و همسو با سیاست‌های عالیه و بشردوستانه نظام اسلامی تلاشی در خور تحسین در جهت تحقق اهداف چهارگانه جمعیت که همانا تأمین احترام انسانها،تلاش در جهت برقراری دوستی و تفاهم متقابل و صلح پایدار میان ملت‌ها، تلاش برای تسکین آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت انسانها را به عمل آورد.

امدادگران بی ادعای هلال احمر با به خطر انداختن جان خود، به یاری افراد گرفتار می شتابند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلیویه وبویراحمد ، با بیان اینکه از ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت ماه به نام هفته صلیب سرخ یا جمعیت هلال احمر، نامگذاری شده است گفت: انسانیت، بی غرضی، بی طرفی، نداشتن وابستگی، خدمات داوطلبانه ، یگانگی و جهان شمولیˈ از اصول هفتگانه جمعیت هلال احمراست.

جهانبین با بیان اینکه نام پرآوازه جمعیت هلال احمر با صفات و خصایل نیکویی همچون احسان، صبر ، نیکوکاری، گذشت و ایثار گره خورده است یاداور شد: هر زمان سخن از مفاهیمی چون ایثار، فداکاری، از جان گذشتگی و مهربانی به میان می‌آید بدون تردید نام جمعیت هلال احمر و رادمردان و شیرزنان آن به ذهنها متبادر می‌شود.

وی ابراز داشت: خدمت در جمعیت هلال احمر افتخار بزرگی است و اعضای خانواده بزرگ جمعیت، ارزش این نعمت الهی را به خوبی می‌دانند.

جهانبین با بیان اینکه جمعیت هلال احمر یک موسسه عام المنفعه است و وظیفه و رسالت مهم آن نیز ˈامداد و نجاتˈ می باشد اضافه کرد:امدادگران بی ادعای این جمعیت در هنگام وقوع بحران ناشی از حوادث طبیعی و غیرطبیعی، با به خطر انداختن جان خود، به کمک و یاری افراد محروم و گرفتار می شتابند.

فعالان در جمعیت هلال احمر، همواره برای مقابله با حوادث احتمالی، در آمادگی کامل هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان در ادامه از آمادگی این جمعیت برای مقابله با بحرانها و حوادث خبرداد وگفت:  امداد گران و فعالان در جمعیت هلال احمراستان کهگیلویه وبویراحمد، همواره برای مقابله با حوادث و بحرانهای احتمالی، در آمادگی کامل هستند تا میزان آسیب دیدگی و تلفات را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر سازمانی مردمی و با هدف خدمت رسانی به  به همه مردم است اظهار داشت: از حضور و مشارکت آحاد مردم به ویژه جوانان عزیز برای پیشبرد اهداف انسانی جمعیت هلال احمراستقبال می کنیم و خود را موظف به تمهید شرایط برای حضور اقشار مختلف جامعه و همه علاقه مندان در برنامه های هلال احمر می دانیم .

آموزش و فرهنگ سازی دو رکن مهم در ارتقای آمادگی جامعه در برابر حوادث

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلیویه وبویراحمد آموزش و فرهنگ سازی را دو رکن مهم در ارتقای آمادگی جامعه در برابر حوادث دانست وگفت: جمعیت هلال احمر در این مسیر حرکت نموده و گام های موثری نیز برداشته است.

جهانبین خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم جامعه را نسبت به حوادث ایمن سازی کنیم تا مانع از خسارات جانی و مالی شویم در این راستا آموزش به عنوان یک ابزار توانمند سازی افراد جامعه دارای جایگاه مهمی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی در جامعه و آموزش باید از سن کودکی آغاز شود تا در بزرگسالی نهادینه گرددخاطرنشان کرد: آموزش ها نیز باید اثربخش باشد تا به خروجی مناسب دست یابیم  که در این زمینه مدرسین و مربیان تلاش های خوبی در جهت آموزش دارند که جای تقدیر دارد.

ایران از کشورهای حادثه خیز جهان می باشد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلیویه وبویراحمد ، با بیان اینکه ایران از کشورهای حادثه خیز جهان می باشد و در بین کشورهای قاره اسیا نیز چهارمین کشور آسب پذیر است ، افزود: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ، در حقیقت یکی از هلال احمرهای معتبر در سطح جهان است که این در سایه تلاش و فعالیت به دست آمده است.

وی افزود: براساس آموزه های دینی نجات انسان‌های گرفتارازبالاترین ارزش‌های معنوی برخوردار است و نیروهای امدادی هلال احمر درانجام وظایف و ماموریتهای خود به دین، مذهب و گرایش انسان‌ها کاری ندارند.

رسالت هلال احمر تلاش برای زیست بهترو ایجاد صلح و آرامش در جهان است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلیویه وبویراحمددر ادامه ضمن گرامیداشت هفته هلال احمر تا کید کرد: رسالت هلال احمر به عنوان یک سازمان جهانی، تلاش برای زیست بهتر ، ایجاد صلح و آرامش در جهان و فرونشاندن آتش افروزی‌ها و پرچمدار گفت‌وگو و کرامت در جهان است.

جهانبین خدمات ارزشمند جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه وبویراحمد را در وقایع مختلف  حادثه تلخ سقوط هواپیما ،ایام نوروز و زلزله اخیر قابل قبول توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد با تلاش امدادگران و باهم افزایی وهمکاری دیگردستگاههای متولی  مرتبط با مدیریت بحران بتوانیم در انجام ماموریتهای خویش بیش از گذشته موفق باشیم و بتوانیم آنگونه که شایسته این ملت شریف است به آنها ارائه خدمت نماییم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی