تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 اکتبر 2023 - 21:25
کد خبر : 25391

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

خدمات بیمه سلامت برای بهبود کیفیت زندگی و سلامت مردم مردم ستودنی است/ حمایت از زوج های نابارور در دستور کار بیمه سلامت

خدمات بیمه سلامت برای بهبود کیفیت زندگی و سلامت مردم مردم ستودنی است/ حمایت از زوج های نابارور در دستور کار بیمه سلامت
آفتاب دنا : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: خدمات بیمه سلامت و بهبود شرایط درمان در ۲ ساله گذشته به بهبود کیفیت زندگی مردم کمک شایانی کرده ،که ستودنی است.

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی آفتاب دنا ، آیین گرامیداشت هفته بیمه سلامت سوم آبان ماه در بیست و نهمین سالروز تصویب قانون بیمه سلامت همگانی در محل سالن اجتماعات اداره کل بیمه سلامت استان برگزار شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همایش  بزرگداشت بیمه سلامت گفت: خدمات بیمه سلامت در دولت سیزدهم چندین برابر شده است و هشت دهک از خدمات بیمه سلامت رایگان استفاده می کنند و کار ارزشمندی است که در طول چند دهه عمر انقلاب انجام نشده بود اما در دولت سیزدهم به سرانجام رسید.

سید جواد هاشمی مهر با بیان اینکه بیمه سلامت حمایت از زوج های نابارور را در دستور کار قرار داد، افزود: بالغ بر چهار هزار زوج نابارور در استان هستند که بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه را جبران می کند.

وی تصریح کرد: طرح دارویار و نسخه الکترونیک بیمه سلامت به خوبی انجام شد و سال گذشته جرء استان های برتر در این خصوص بودیم و در حوزه بیمه سلامت دو سالی است که مشکلی نداریم.

هاشمی مهر با بیان اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت است گفت: بیش از ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که اهمیت و جایگاه بیمه را نشان می دهد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: بیمه سلامت به مراکز توانبخشی و ترک اعتیاد ورود کرده است.

وی با اشاره به تشکیل معاونت پیشگیری در حوزه بیمه سلامت که کار ارزشمندی است، گفت: معاونت پیشگیری در کنار مراکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی منشاء خدمات به مردم خواهد بود.

هاشمی مهر رئیس ستاد انتخابات استان با اشاره به اینکه در پایان سال انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود، گفت: توصیه ای که به مردم داریم اینکه نگاه و تعصبات قومی و قبیله ای در انتخابات را کنار بگذارند و شایسته سالاری را مدنظر داشته باشند تا مجلس قوی تشکیل دهیم.

همچنین محسن عزیزی گفت: یکهزار زوج نابارور در دولت سیزدهم از خدمات بیمه سلامت در کهگیلویه و بویراحمد بهره‌مند شده‌اند.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد افزود: تخفیف های ۹۰درصدی مراکز دولتی و ۷۰درصدی مراکز خصوصی از حمایت های پیش‌بینی شده از زوج های نابارور در راستای طرح جوانی جمعیت در استان است.

وی تاکید کرد:همچنین ۴۲هزار مادر شیرده و کودک زیر ۱۰سال کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم زیرپوشش خدمات رایگان بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

سرپرست بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه حمایت از درمان بیماران صعب العلاج از خدمات جدید بیمه سلامت است که در دولت سیزدهم آغاز شده است ، تاکید کرد: تاکنون۱۰ هزار بیمار صعب العلاج استان برای استفاده از این خدمات نشانه دار شده اند که هفت هزار نفر از این تعداد حداقل یکبار خدمت دریافت کرده اند.

عزیزی تصریح کرد:یکهزار و ۵۶۰ موسسه درمانی در کهگیلویه و بویراحمد به صورت مستقیم و غیرمستقیم طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که قرارداد ۴۰ مورد از این مراکز امسال برای نخستین بسته شده است.

عزیزی ابراز کرد: قرار گرفتن پنج دهک نخست جامعه به صورت رایگان زیرپوشش بیمه سلامت و تخفیف های دهک های ششم تا نهم از برنامه های خوب دولت سیزدهم برای بهبود وضعیت سلامت در استان است.

وی عنوان کرد که ۵۲۰ هزار نفر از جمعیت بالای ۷۲۰هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش بیمه سلامت هستند.

در پایان  از موسسات برگزیده طرف قرارداد با بیمه سلامت و مسن ترین  و کم هزینه ترین بیمه شده استان ، فرزندانی که والدین آنها  از خدمات تخصصی ناباروری استفاده نمودن .خانواده (جوانی و جمعیت) پزشک خانواده روستایی، از کارمندان نمونه اداره کل، ورزشکاران همکار و فرزندان همکاران که در مسابقه انشاء در مورد بیمه سلامت شرکت کرده بودن ،تجلیل به عمل آمد.

در پایان نیز شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد به عنوان سفیر سلامت معرفی شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی