تاریخ انتشار : سه‌شنبه 11 جولای 2023 - 11:41
کد خبر : 24609

معاون آموزش ابتدایی استان کهگیلویه وبویراحمد خبرداد:

برگزاری دوره یک ماهه آمادگی برای نو آموزان ورود به کلاس اول ابتدایی

برگزاری دوره یک ماهه آمادگی برای نو آموزان  ورود به کلاس اول ابتدایی
معاون آموزش ابتدایی استان کهگیلویه وبویراحمد از دوره يك ماهه آمادگي ورود به كلاس اول ابتدایی براي آن دسته از نوآموزاني كه درطول سال تحصيلي از دوره يك ساله آمادگي' پيش دبستاني' بازمانده اند خبر داد.

به گزارش آفتاب دنا سید جلال رحیمی بیدک با اعلام این خبر گفت: پوشش نوآموزان در دوره پیش دبستانی، به مدت یک سال انجام می شود و این نوآموزان پس از آمادگی وارد کلاس های درس مدارس می شوند.

وی بیان کرد: سال تحصیلی ۱۴۰۲ _ ۱۴۰۱ از کل نوآموزانی که واجد شرایط این دوره ها بودند، بیش از ۷۵ درصد آنها تحت پوشش قرار گرفتند.

رحیمی بابیان اینکه پوشش نوآموزان دوره آمادگی یک ساله پیش دبستانی باید ۱۰۰ درصد باشد افزود: با توجه به این که عده ای از نوآموزان بنا به دلایلی نمی توانند در دوره های پیش دبستانی حضور داشته باشند، هر سال برای این عده، دوره یک ماهه برگزار شده و آنان با آمادگی وارد کلاس درس می شوند.

رحیمی تاکید کرد: دوره پیش دبستانی، مهارت های اجتماعی کودکان را افزایش داده و ضمن اینکه نوآموزان در مراکز پیش دبستانی، به یادگیری و تجربه می پردازند، روش های ارتباط با دیگران را هم یاد می گیرند .

معاون اموزش ابتدایی استان در ادامه گفت: اجرای صحیح دوره پیش دبستانی، قوه ابتکار و اعتماد به نفس کودک را ارتقا داده و زمینه را برای افزایش مهارت های اجتماعی نوآموز فراهم می سازد. رحیمی افزود : با توجه به اهمیت این دوره، انتظار می رود اولیای دانش آموزان توجه بیشتری نسبت به این مقوله داشته باشند و زمینه را برای شرکت فرزندان خود در کلاس های پیش دبستانی فراهم کنند.

وی تاکید کرد : تحقیقات محققان علوم تربیتی حاکی از آن است، کودکانی که دوره پیش دبستانی را گذرانده اند، درمحیط دبستان سازگاری اجتماعی و عاطفی بیشتری از خود نشان داده، مستقل تر، مسوولیت پذیرتر، فعال تر و با نشاط تر از کودکانی هستند که در این دوره ها شرکت نداشته اند .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

همراه اول

گزارش تصویری

گردشگری

خبرگزاری های کشوری سایت‌های استانی